Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Alles over binnenscheepvaart
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Bram,
Begrijp ik het goed dat je al weer leeg bent en richting thuis vaart?
Dan is dat toch wel snel en volgens afspraak?

grt Wim
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Jaja soms klopt alles ;)
vaar om te leven (niet andersom)
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

We hadden dus goeie vrijdag geladen in Kessel voor Hengelo, daar wildden we 2e paasdag naar toe varen vanaf Weurt, maar er waren meer mensen met zulke ideen, wat resulteerde in n 3e schutting Eefde, wat er weer toe leide dat we in Delden niet meer opschutte, want daar draaide ze zondgsdienst dus mar tot 17u...
Afbeelding
Nu was dat voor ons wel niet zo een ramp, want we moesten woensdag pas lossen,maar we hadden dinsdag andere dingen geplant, ik wilde bijtijds naar Erik, om wat te kunnen helpen met ea, en Linda om bijtijds op school te zijn..
Dus is Linda maar vanaf Delden weggegaan, en ik dacht om 7 u ook in Hengelo te zijn, dat liep dus anders...
Binnenvaart schreef: 20 apr 2017 06:57 DELDEN - Schippers op het Twentekanaal bij Delden zijn woedend op Rijkswaterstaat omdat ze dinsdag lang moesten wachten op de sluiswachter

Schippers op Twentekanaal gedwongen voor anker nadat sluiswachter op zich laat wachten
Dat woedend heb ik zo niet ervaren overigens, maar stom is t wel natuurlijk, de sluismeester die er had moeten wezen was vrijdag al geopereerd in n ziekenhuis, dus zo plotseling was t allemaal niet, maar ja, voor de zoveelste x ;schippers? wat zijn dat ? :roll:
dus 7:45 had ik dan de 1e schutting op, dat dan weer wel.
Afbeelding
En was ik dinsdag tegen de middag in Meppel, met de trein...naar Erik en Jannette, om wat te kunen doen, dat viel opzich wel tegen, maar ik heb dan toch gelukkig een nieuwe keukenkraan kunnen instaleren, en je wil nie weten hoeveel moeite dat gekost heeft :lol:
Maar goed, verder samen naar de olieboer om die blij te maken, en savonds nog n autokraan getest en zo een en ander doorgepraat, en met zn 2e weet je al snel meer als alleen :wink:
Ik heb vergeten foto s te maken maar dat word vast goedgemaakt in n ander topic :mrgreen:
Dinsdagavond vrij laat weer terug aan boord en verhaald nder de kraan, want we moesten natuurlijk wel op tijd lossen..
en dat deed men, van de x een echte prof op de kraan, ik heb de grijper niet gehoord, geen schrammetje op de verf, dat vind ik vakwerk met zo een kraan...
Afbeelding
en om 13 u leeg, en even ruim uitgespoeld..
en om 16 u lagen we alweer onder de zoutpijp..
Afbeelding
Alles dus volgens afspraak, savonds nog naar Eefde,en gisteravond naar de volkerak, want we hoefden vanmiddag pas te lossen in Antwerpen bij de solvay..
Afbeelding
Ook dat ging weer snel, en liggen we nu alweer terug voor Dintel, weekend thuis liggen,
we moeten maandag in Grootammers 2 ketels laden voor de Moerdijk, die dinsdag lossen, en dan woensdag in Rotterdam weer 1500 t zink laden voor Delfzijl, om dat maandag 1 mei weer te lossen, en dat allemaal DV zullen we zeggen ..
Er is sprake van n vervolg in t noorden ,maar ik heb r eeen hard hoofd in, enfin we zien t wel we vinden vaak toch wel wat retour aldaar :wink:

grt Bram en fam
vaar om te leven (niet andersom)
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Westeind schreef :
Dinsdagavond vrij laat weer terug aan boord en verhaald onder de kraan, want we moesten natuurlijk wel op tijd lossen..
en dat deed men, van de x een echte prof op de kraan, ik heb de grijper niet gehoord, geen schrammetje op de verf, dat vind ik vakwerk met zo een kraan...

Tja, TUKKERS hé, vaklui en stipt op tijd werken , hahaha. 8) :wink:
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
veen1195
Berichten: 396
Lid geworden op: 16 aug 2013 19:35

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door veen1195 »

Leuk hoor,de foto's van Delden en Hengelo.
Vroeger(20/40 jaar geleden)veel daar geweest;zout naar Linne-Herten en grint/steenslag weer terug.
Het bebrijf van die kraan heette vroeger Reef,in het insteekhaventje.
Het valt mij op dat de stellage van het bedieningshuisje van de zoutlaadpijp er al weer zo
haveloos uitziet;leren ze dan niet van eerdere ervaringen qua materiaalkeuze of conservering?
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Westeind »

Hallo,
Ik kan wel merken dat ik er nu een concurerend topic bij heb, je staat in no time op pag 3 zie ik wel :mrgreen:
Wij hebben redelijk volgens plan geladen in Groot ammers...
Afbeelding
Afbeelding
Veel zicht had ik niet meer, maar daar hebben we voldoende hulpmiddlen voor :P
Afbeelding
En we zijn gespot, door de Turbulent :wink:
Afbeelding
We waren vroeg genoeg vol om s`middags nog te kunnen lossen in de moerdijk, maar het moest op vrachtwagens en die waren pas voor dinsdag besteld, dus zijn we nog maar even thuis blijven liggen...
Afbeelding
En daar wachtte mij een boze verrassing, toen ik de motor stil ging zetten beneden....
Afbeelding
Dat hadden we al een eerder megemaakt...goed 8 jaar geleden dus wist ik gelijk wat r loos was :roll:
mn eerste reactie was om mn reis af te zeggen en aar Antwerpen te varen, maar als je dan even rustig nadenkt( en je vrouw laat uitpraten), is het toch handiger om het te laten repareren, dus Markerink maar weer gebeld, en die hadden een ruilkoeler, de rekening zal n kleine 3500€ zijn,das wel geld natuurlijk, maar als ik 3 weken te vroeg in Antwerpen ben kost dat meer, dus is het vanmorgen na t lossen in Moerdijk weer opgelost...

En gelost, ook wat later dan gepland, omdat ze geen tekeningen hadden van de hijsoogplaatsen op de ketels, ik heb fijntjes de opmerking gemaakt dat ik best bereikbaar ben, en gerust een fotootje had kunnen appen, maar ja wie verzint t , een schipper met n smartphone :mrgreen: ...
Afbeelding
en opweg, n paar km maar hoor ..
Afbeelding

Na de reparatie naar Rotterdam gevaren om morgen dan te laden vor Delfzijl, in de Eemhaven zag ik n bekende, die zien we wel vaker natuurlijk, maar dan anders :wink:
Afbeelding
En donkere luchten en hagelbuien vanavond...
Afbeelding

Oja, Yes belde nog ivm het hermotoriseren, ze vonden de schroefasspeling toch ook te groot, en zonde om daar zo op aan te bouwen, we hebben nu t volgende besloten; we gaan ca week 20 naar Antwerpen bij Moortgat in het dok, en laten daar de boel opknappen, we hebben dan misschien de keuze om de as naar achter te schuiven en zodoende toch het conisch af te draaien, of evt toch een nieuwe as, intussen komt ADR dan daar aan boord alvast de boel demonteren, dus verliezen we er ook geen extra tijd mee, het enige is dat we evt op de kopschroef naar ADR moeten varen of evt met behulp van n bootje, tis maar n goeie kilometer , dus al gauw goedkoper dan vanaf Papendrecht met n bootje naar Antwerpen...

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
Eemspoort
Berichten: 3165
Lid geworden op: 25 nov 2006 23:49
Locatie: Spijk (Gn), m/s Spartitaxus

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door Eemspoort »

Och heden... nog even een laatste protest van de Wärtsilla? Wat een bende, zeg. :(
En ach, als ik tegen die tijd in de buurt ben wil ik je wel even helpen verhalen, hoor. Mijn Deutzje is immers slechts 57 jaar jong, die kan zo'n halve Chinees wel mannen. :mrgreen:
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door DPLA »

Hallo Bram,


Ja, dat krijg je ervan, als je zolang van te voren aankondigt dat je de Wärtsilä gaat vervangen, dat pikt de Wärtsilä niet en denkt : "Nog even voor wat rotzooi zorgen", hahaha. :wink: :lol:

Jammer, van de extra kosten, had je weer andere leuke dingen van kunnen doen.

Schroefas opknappen, conus afdraaien, nieuwe spiebaan frezen, daarna de schroefas inkorten en een tussenas plaatsen, met een extra lager plaatsen tussen de schroefas en de keerkoppeling.
Waarschijnlijk de goedkoopste oplossing.

Succes .t.z.t. met de hermotorisering en hou de Wärtsilä nog even heel, want deze krijgt het nu wel voor de kiezen met de zwaardere zetting van de schroef.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Weer een bijzonder reisje met die ketels, weinig zicht vanuit de stuurhut. Jammer van de oliekoeler natuurlijk.

Piet, ik denk dat hij met die binnenlandse reisjes de motor wel een beetje spaart.

Enne Bram, ondanks concurrentie blijven wij ook jou gewoon volgen.
Je maakt tenslotte weer mooie foto's.

Grt Wim
navigatie
Berichten: 1951
Lid geworden op: 20 feb 2013 10:14

Re: Verbouwing m.s. Westeind en andere belevenissen.

Bericht door navigatie »

Ik neem aan dat er nu actiefoto's gemaakt worden om later te laten zien wat de Wartsila er uit kon halen?

grt Wim
Plaats reactie