Foto's als bijlage plaatsen.

Problemen met foto's, het forum of de PC? Stel dan hier je vraag!
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Foto's als bijlage plaatsen.

Bericht door Wrijfhout »

Deze nieuwe optie in ons forum biedt de mogelijkheid om foto's te plaatsen zonder gebruik te maken van zgn. HOSTS als bij voorbeeld IMAGESHACK of TINYPICS.
Waar deze hosts het gemak hebben dat ze de foto's voor jou automatisch op de gewenste breedte van maximaal 1024 pixels maken, moet je dit nu zelf doen.
Dat is maar een koud kunstje en als je maar af en toe een foto plaatst is het niet al te omslachtig.
Om het geheel overzichtelijk te houden adviseer ik om een aparte map aan te maken waarin je de verkleinde foto's voor het forum bewaart.
Voordeel daarvan is dat je altijd kunt zien of je een foto al eens eerder hebt geplaatst en aan de hand van de bestandsdatum wanneer.
Zelf maak ik voor ieder jaar een aparte map aan die ik dan noem FORUM 2015 maar als je niet zoveel plaatst kun je ook gewoon FORUM nemen.
resizer1.jpg
resizer1.jpg (99.39 KiB) 8627 keer bekeken
We gaan naar het internet en vervolgens naar RESIZER.NL
Je klikt vervolgens op BESTAND KIEZEN en gaat op zoek naar de foto die je wilt verkleinen, je vult het nieuwe formaat in 1024 en klikt vervolgens op RESIZE
resizer2.jpg
resizer2.jpg (218.25 KiB) 8627 keer bekeken
Nu verschijnt het voorbeeld in je scherm en je klikt op DOWNLOAD AFBEELDING
resizer3.jpg
resizer3.jpg (213.85 KiB) 8627 keer bekeken
Vervolgens opent zich een tweede scherm met de gewenste foto, je gaat daar met de cursor op staan en klikt met de rechter muisknop en kiest voor AFBEELDING OPSLAAN ALS
resizer4.jpg
resizer4.jpg (139.31 KiB) 8627 keer bekeken
Dan kom je weer op je eigen computer, zoekt de map op waar je de forum foto's in wilt opslaan en het enige wat je dan nog moet doen is de foto een andere naam geven zodat hij weer herkenbaar wordt.
Op deze in mijn ogen simpele manier kun je zo een rijtje foto's eenvoudig klaar zetten voor gebruik op het forum.
Dat wordt de volgende stap, succes.

Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Wrijfhout
Berichten: 8843
Lid geworden op: 30 dec 2004 17:24

Re: Foto's als bijlage plaatsen.

Bericht door Wrijfhout »

Nu proberen we in 8 stappen uit te leggen hoe we een foto in een bijlage in een bericht kunnen plaatsen.
Voor diegene die dit voor het eerst doen het volgende:
Stap 1: Als je op het laatst geplaatste bericht wilt reageren klik dan op PLAATS REACTIE (als je de toets snelle reactie gebruikt kun je geen foto's toevoegen.) en verschijnt dit venster, nieuw is het onderste gedeelte waarin je de foto's kunt plaatsen.


stap 1.JPG
stap 1.JPG (60.08 KiB) 7808 keer bekeken


Stap 2: klik nu op BIJLAGEN, en zoek de map op waarin je de FORUMFOTO'S hebt geplaatst en klik de gewenste foto aan
en klik vervolgens rechtsonder op OPENEN
stap 2.JPG
stap 2.JPG (52.28 KiB) 7808 keer bekeken

Het is misschien handig om de foto's zodanig te sorteren dat de nieuwste altijd bovenaan staat dan hoef je nooit te zoeken.
Bij het geven van een bestandsnaam aan een foto moet je je realiseren dat die bestandsnaam altijd wordt getoond. Dat is bij voorbeeld niet zo handig bij een 'raadplaat'.

Stap 1 en 2 hebben we nu gehad, een bestand gekozen. Stap 3 is BESTAND TOEVOEGEN, deze handeling kan je maximaal 8 keer doen,
d.w.z. maximaal acht foto's in een bericht.


stap 3.JPG
stap 3.JPG (65.05 KiB) 7808 keer bekeken
stap 4.JPG
stap 4.JPG (139.14 KiB) 7808 keer bekeken


Dit is wat je ziet als er een foto wordt geladen. Als je foto niet voldoet aan de voorwaarde van maximaal 1024 pixels krijg je
daarvan een melding in rood boven in je scherm. Klik daarna op PLAATS IN TEKST
stap 5.JPG
stap 5.JPG (33.72 KiB) 7808 keer bekeken


Je ziet nu hoe je foto('s) op je scherm komen, maar daar wil je tekst tussen zetten.
Zorg dat de cursor tussen beide foto's komt en geef dan 3 keer enter. Ze staan nu onder elkaar en er is ruimte om er een verhaaltje tussen te zetten.
Klik nu eerst op VOORBEELD om te kijken of je bericht is geworden zoals je bedoeld had.


stap 6.JPG
stap 6.JPG (90.66 KiB) 7808 keer bekeken
Wil je tekst verwijderen of veranderen dan kan dat nog. Klik daarna op VERSTUUR.


stap 8.JPG
stap 8.JPG (50.31 KiB) 7808 keer bekeken

Als alles goed is gegaan is dit het resultaat.


stap 7.JPG
stap 7.JPG (113.4 KiB) 7808 keer bekeken

Zal nog een FOTOTEST onderwerp aanmaken waarin je even kunt oefenen.
Veel succes
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Foto's als bijlage plaatsen

Bericht door Ben »

@Harry, namens de moderatoren word je hartelijk bedankt voor je duidelijke uitleg.
Dit zal velen moeten stimuleren om hun bijdragen met foto's uit hun sigaren/schoenendoos, fotoalbums e.d. te illustreren.
jan de waard
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 dec 2013 09:55
Locatie: Bergen lb

Re: Foto's als bijlage plaatsen.

Bericht door jan de waard »

Als leek op het gebied van IT vind ik de uitleg hoe je een foto kan plaatsen, zoals hierboven is omschreven, erg goed. Ik heb het helemaal begrepen en heb zojuist zonder gebruik te maken van Photobucket iets geplaatst. Ik zou nog meer willen plaatsen, maar ik krijg bij veel foto's op de site van Resizer een rode balk te zien met de mededeling"De formaten zijn te groot" Ik hou me aan de 1024 pix zoals hierboven omschreven.
Hoe kan ik deze foto's wel downloaden met Resizer?
mvrgr Jan de Waard
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Foto's als bijlage plaatsen.

Bericht door Ben »

@Jan, helaas kan ik je niet helpen wat betreft het programma Resizer, ik gebruik het programma IrfanView om foto's te verkleinen.
jan de waard
Berichten: 190
Lid geworden op: 27 dec 2013 09:55
Locatie: Bergen lb

Re: Foto's als bijlage plaatsen.

Bericht door jan de waard »

Dankje Ben, Ik ga het morgen proberen. En je ziet het vanzelf wel als het gelukt is.
grt Jan de Waard
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Foto's als bijlage plaatsen.

Bericht door Ben »

Leo, dat zou best eens kunnen, deze foto is groter als 1024 pixels nl. 1200 wordt automatisch verkleind.
Maar er zijn beperkingen, boven 1 MB lukt het niet. Ik zal de technisch beheerder van het forum om commentaar vragen.


helios 1957 1200 x 860 711 KB.jpg
helios 1957 1200 x 860 711 KB.jpg (97.5 KiB) 7529 keer bekeken
DennisV
Berichten: 28
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:59

Re: Foto's als bijlage plaatsen.

Bericht door DennisV »

Als het goed is, worden foto's niet automatisch vergroot dan wel verkleind.

De 1024 is de maximale afmeting voor een foto upload, en 1MB is de maximale grote.
jannuh
Berichten: 466
Lid geworden op: 31 dec 2004 06:22
Locatie: Midden-Limburg

Re: Foto's als bijlage plaatsen.

Bericht door jannuh »

Ook als je niet zo'n PC techneut bent kun je foto's verkleinen in eigen beheer houden.
Het programma Image Resizer werkt heel erg makkelijk, je opent de Verkenner en met
rechtsklikken op een foto kun je deze al verkleinen.
Link om te downloaden en informatie hoe het werkt: https://www.seniorweb.nl/software/image ... or-windows

Wellicht het handigst om "custom"te kiezen, ofwel "naar eigen keuze"; de max. formaat eat het forum toelaat is dan een goede keuze.
Zie de help-pagina.
gr., jannuh
joop 1
Berichten: 2286
Lid geworden op: 05 nov 2013 17:59
Locatie: westerende duitsland

Re: Foto's als bijlage plaatsen.

Bericht door joop 1 »

vrijdag en zaterdag is ONS ALLER BEKENDE BEN EN BAUKJE naar westerende getogen om een voor mij vervelend probleem op te lossen namelijk het plaatsen van fotos lukte niet meer op de manier waarop het altijd ging na div pogingen wou het toch niet echt lukken de ene foto wel de andere weer niet tot dat BAUKJE er zich ook eens mee ging bemoeien en dat echt vruchten af ging werpen van af nu kan ik dus weer gewoon foto.s plaatsen dank zij onze visite Baukje en Ben hiervoor hartelijk dank gr joop
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Plaats reactie