Tips bij het plaatsen van foto's.

Problemen met foto's, het forum of de PC? Stel dan hier je vraag!
Plaats reactie
Evert Sikkema

Tips bij het plaatsen van foto's.

Bericht door Evert Sikkema » 05 jan 2010 22:59

Afbeelding
Even Photobucket als voorbeeld.
Als je een foto geupload hebt, klik je met de linker muisknop op de onderste regel (zie rode pijl).
Dan wordt de kleur blauw. Vervolgens klik je op die blauwe regel met de rechter muisknop en dan zie je o.a. staan KOPIEREN en dan ga je naar het onderwerp in het forum waar je de foto wilt plaatsen en daar klik je op PLAKKEN.

Bij Imageshack gaat het weer iets anders.

groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.

pieter53
Contacteer:

Re: Tips bij het plaatsen van foto's in het forum.

Bericht door pieter53 » 27 mar 2014 19:36

Heeft er iemand ervaring met:
http://imgsrc.ru/
of
https://imgur.com/

Hier staan nog een paar 'hosts' genoemd.
Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Evert Sikkema

Bericht door Evert Sikkema » 14 apr 2014 07:26

Voor Imageshack en Photobucket moet je op een bepaald moment betalen, als je via die programma's foto's wilt plaatsen bij een onderwerp op een van de forums. Het gaat meestal niet om hoge bedragen, maar de betaalwijze moet (meestal) op een manier gebeuren die je misschien wel niet wilt. Je weet maar nooit wat er met je bankgegevens gebeurd.
Postimage.org is een prima gratis programma, waarmee je tegelijk 1 of meerdere foto's kunt uploaden en vervolgens over kunt brengen naar je bijdrage op het forum.
Je kunt je registreren, maar nodig is dat niet. Als je op de website klikt verschijnt er dit:

Afbeelding

Daar zie je o.a. staan SELECTEER. Als je daarop klikt kun je naar een map in je computer gaan waar je foto's in hebt staan die je op het forum wilt plaatsen en je selecteert de foto of foto's die je wilt uploaden (voordat je gaat uploaden wel het formaat van de foto's instellen, maximaal 1024 voor een 17 inch monitor).
Dan klik je op UPLOAD en vervolgens zie je kleine fotootjes (hier rechts op de afbeelding).

Afbeelding

Onder elk klein fotootjes zie je staan: Toon codes

Als je daarop klikt krijg je de afbeelding links te zien:

Met je rechtermuisknop ga je naar de blauwe regel (die dan nog niet blauw is, maar blauw wordt als je er met de muis overheen gaat).
Via de rechtermuisknop ga je deze regel KOPIËREN en dan ga je naar het onderwerp op het forum (waar je een foto wilt plaatsen) en via de instructie PLAKKEN op je muisknop zie je dan deze 2 regels verschijnen:

Afbeelding

De onderste, korte 2e, regel in het witte vlak hier boven ( url=http:// postimage.org/ enz.) verwijder je en daarvoor in de plaats typ je de naam van het schip, of wat je maar wilt (zie bij de foto, waar ik na het verwijderen van de 2e regel getypt heb: Christine Y in de middensluis van IJmuiden.

Vervolgens klik je op BEVESTIGEN en je foto (zie hierna) met bijschrift staat op het forum.

Afbeelding
Christine Y in de middensluis van IJmuiden

Een paar keer oefenen en dan moet het lukken.
Als je het niet vertrouwt klik je eerst op VOORBEELD in plaats van op BEVESTIGEN, want dan kun je zien hoe het op het forum verschijnt.

groeten
Evert Sikkema
Laatst gewijzigd door Evert Sikkema op 15 aug 2014 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.

Jan Stolp

Bericht door Jan Stolp » 23 okt 2015 11:24

Het is mij opgevallen dat als ik een foto plaats die ik op mijn computer gedraaid heb en dan ook keurig weer gegeven wordt bij plaatsing via het forum hij dan in de oorspronkelijke niet gedraaide versie vertoond wordt.
Als ik het via Imageshack doe is er niets aan de hand.
Op zich geen probleem als je het een maal weet maar ik meld het zo maar even. :D
Groet
Jan

pieter53
Contacteer:

Bericht door pieter53 » 23 okt 2015 16:38

Het fotoprogramma wat je gebruikt draait de foto op basis van de gegevens die bij de foto ingesloten zijn (de exif gegevens),
dat gebeurt met de bijlage niet.
Als je de foto kopieert (meest rechts klikken of ctrl+C) en dan importeert van het klembord,
dan is de foto (meestal) wel geroteerd en bruikbaar als bijlage.
Pieter Klein. AfbeeldingDe Binnenvaart Encyclopedie op internet
Taal is de moeder van ALLE wetenschappen.

Jan Stolp

Bericht door Jan Stolp » 23 okt 2015 18:31

Dank voor de informatie Pieter!

Groeten
Jan

Plaats reactie