N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

CeesvdH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:29

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door CeesvdH »

Ik was er al bang voor, stond mij iets van bij, heb een heel album over de arend gevonden, net als jij, afbouw en tewaterlating.
Horen nog wel, leuk dit, herinneringen komen plots tot leven !!
karelzijpe
Berichten: 3096
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door karelzijpe »

Welkom heren, we zijn erg benieuwd wat er nog boven water komt.

Bij onze congulega's op onderstaande site/link kunt u ook nog heel wat informatie vinden door een zoekterm in te vullen.

https://www.dredgepoint.org/dredging-da ... ndracht-bd

Bijvoorbeeld:
bm._eendracht-cj.vdhoeven.jpg
bm._eendracht-cj.vdhoeven.jpg (94.49 KiB) 1824 keer bekeken
Karel
CeesvdH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:29

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door CeesvdH »

Inzake de overdracht van het bedrijf aan Nederhorst:
Mijn vader zocht een samenwerkingsverband, waarbij de firma (zoals het bedrijf veel door de eigen mensen werd genoemd) als zelfstandig bedrijf kon voortbestaan, Bos & Kalis en Volker waren in de race wilden ook een goed bod doen, maar dan zou de firma worden opgeslokt.
De toenmalige president directeur van Nederhorst was Huub van Houweningen en bij ons president commissaris, daarbij was hij een persoonlijke vriend van mijn vader. (al heel lang naar ik mij herinner)
Nederhorst was toen op zoek naar een aparte natte poot en wij waren een ideale oplossing.
Ik weet wel dat ze niet over een nacht ijs waren gegaan. (mijn vader vond de continuiteit belangrijker dan het financiele gedeelte, want Bos & Kalis wilde verder gaan).
Helaas is het later met Nederhorst (toen was Huub allang al lang gepensioneerd) mis gegaan, het vervolg laat zich raden ……………

C.J. van der Hoeven
Links om de tafel zitten, voor zover ik mij herinner:
Talmon, Piso en Johan Reehoorn (de rechterhand van mijn vader) links zit Huub van Houweningen

Cees
Bijlagen
P1110249.JPG
P1110249.JPG (77.92 KiB) 1750 keer bekeken
CeesvdH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:29

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door CeesvdH »

gaat toch niet zo eenvoudig als ik dacht !!!

Cees
altena
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:07

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door altena »

CeesvdH schreef: 04 aug 2018 17:14 gaat toch niet zo eenvoudig als ik dacht !!!

Cees
wel gelukt

Ik stelde me voor een dezer dagen eens langs te gaan bij rechter hand Johan R, 90 jaar oud maar nog steeds in goede gesteldheid. Nu Cees van der Hoeven, zich gemeld heeft wil hij misschien wel mee? dan zullen deze zaken via PB moeten worden gewisseld.
groet aart,
CeesvdH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:29

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door CeesvdH »

Heb een krantenknipsel over de Arend gevonden in een van de albums, de inhoud spreekt voor zich
P1110252.JPG
P1110252.JPG (87.96 KiB) 1783 keer bekeken
Roy
Berichten: 4730
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door Roy »

Onvoorstelbaar hoe dit topic in enen weer is gaan leven !.
Mooi hoor !.

m.v.g., Roy
altena
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:07

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door altena »

CeesvdH schreef: 04 aug 2018 17:13 P1110249.JPGP1110249.JPGP1110249.JPGInzake de overdracht van het bedrijf aan Nederhorst:
Mijn vader zocht een samenwerkingsverband, waarbij de firma (zoals het bedrijf veel door de eigen mensen werd genoemd) als zelfstandig bedrijf kon voortbestaan, Bos & Kalis en Volker waren in de race wilden ook een goed bod doen, maar dan zou de firma worden opgeslokt.
De toenmalige president directeur van Nederhorst was Huub van Houweningen en bij ons president commissaris, daarbij was hij een persoonlijke vriend van mijn vader. (al heel lang naar ik mij herinner)
Nederhorst was toen op zoek naar een aparte natte poot en wij waren een ideale oplossing.
Ik weet wel dat ze niet over een nacht ijs waren gegaan. (mijn vader vond de continuiteit belangrijker dan het financiele gedeelte, want Bos & Kalis wilde verder gaan).
Helaas is het later met Nederhorst (toen was Huub allang al lang gepensioneerd) mis gegaan, het vervolg laat zich raden ……………

C.J. van der Hoeven
Links om de tafel zitten, voor zover ik mij herinner:
Talmon, Piso en Johan Reehoorn (de rechterhand van mijn vader) links zit Huub van Houweningen

Cees
namen kloppen.
ben wel benieuwd wat de gelegenheid is voor de foto, is de zaak beklonken?
de beeldtaal van de heren lijkt wel te tonen, wie hier hier het voortouw heeft genomen..
wat zou er trouwens in de glaasjes hebben gezeten, beetje groot voor jenever, maar wijn is toch niet iets voor de baggeraar van toen

aart
CeesvdH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:29

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door CeesvdH »

Over de inhoud van de glaasjes heb ik geen info, maar mijns inziens was overname nog niet aan de orde ??
Aart, was tijdens de overdracht van de Arend aan de Firma (zie Foto van mijn moeder die blijkbaar de vlag mocht hijsen, op de achtergrond de vrouw van Berend Piso. ( Zowaar de voornamen komen ook weer boven! )


Tja Aart, je wordt niet zomaar President Directeur van een enorm bedrijf als Nederhorst toen was.
Bijlagen
P1110253.JPG
P1110253.JPG (72.91 KiB) 1754 keer bekeken
altena
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:07

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door altena »

dame is Lies Piso.

Cees, ik denk wel dat de forum leden nu graag een foto willen zien van de 'Arend'...
Plaats reactie