N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

altena
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:07

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door altena »

los van deze zaken wil ik aan de reacties die handelen over de schepen 'willem marinus', en 'cornelis johannes' ( overigens zonen van Cees van de Hoeven) niet voorbij gaan.
niet zo thuis in de materie, zou ik graag willen horen, op welke delen deze schepen zo zwaar gebouwd waren, en waarom dat was, met doel ze voor de zuiderzeewerken te bestemmen?
ik hoor het wel gr aart
karelzijpe
Berichten: 3096
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door karelzijpe »

Aart, op ons topic " Zuiderzeewerken 1932-schepen gezocht" vind je nog een aantal pagina met informatie die interessant zijn.
hoek_van_holland II.jpg
hoek_van_holland II.jpg (57.58 KiB) 1927 keer bekeken
Karel

viewtopic.php?f=3&t=2338&hilit=zuiderze ... en+gezocht
wm van der Hoeven
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2018 10:30

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door wm van der Hoeven »

wat gaaf om dit allemaal te zien, ook de foto's van mijn opa. bedankt allemaal.

Willem Marinus, vader en zoon van c.j. van der Hoeven
karelzijpe
Berichten: 3096
Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
Locatie: Vlaardingen

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door karelzijpe »

Zandzuiger "Alleskunner" Wiron, de veerboot Hollandsdiep hebben we al gehad. De Wiron was de voormalige " Wagenveer no. I " uit 1911.
Voer Rotterdam stad - Katendrechtse Hoofd. Heeft zijn laatste jaren bij Boskalis door gebracht.
wiron cj.vd. hoeven.jpg
wiron cj.vd. hoeven.jpg (90.34 KiB) 1815 keer bekeken
Karel
altena
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:07

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door altena »

wm van der Hoeven schreef: 02 aug 2018 10:54 wat gaaf om dit allemaal te zien, ook de foto's van mijn opa. bedankt allemaal.

Willem Marinus, vader en zoon van c.j. van der Hoeven
kijk aan een nazaat, dat verdient een speciaal welkom!

Voor de beeldvorming, de foto's van uw opa zijn dat die van de Willem van der Hoeven.die Gerrit Dolislager de machinist van de Karma huldigt?

aart
CeesvdH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:29

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door CeesvdH »

Hi Aart,
Ben de vader van bovengenoemde WM van der Hoeven en mijn vader is inderdaad degene die Gerrit Dolislager heeft gehuldigd. Heb natuurlijk ook nog wel foto’s ergens boven liggen, maar moet wel gaan graven en gezien het weer een opgave, maar kom hierop terug !
Door Arne (WM) op jullie site terecht gekomen, heb ook antwoord op een aantal van julie vragen, waarop ik ook terug kom.
Waar ik vooral in geïnteresseerd ben zijn foto’s van de 2 baggermolens de Eendracht (Den helder??) en de Arend.

Cees
wm van der Hoeven
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 aug 2018 10:30

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door wm van der Hoeven »

Hi, dat is inderdaad mijn opa, en zoals jullie kunnen lezen heb ik mijn vader op dit forum geattendeerd. Wellicht kunnen we het geheel nu wat aanvullen en wat vragen beantwoorden.

Willem Marinus (Arne)
CeesvdH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:29

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door CeesvdH »

Ben er inmiddels achter dat de arend een zandzuiger was en geen baggermolen, heb er (om te beginnen) goede foto's van gevonden

Cees
CeesvdH
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 aug 2018 16:29

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door CeesvdH »

Herinner mij Daan Matthijsen nog heel goed, reed wel eens bij ze langs naast de ingang in Zoeterwoude. Was een hele schok dat hij was verongelukt ook bij ons thuis was men ontdaan)
Herinner mij nog dat ze mij vroegen of ik iets wist i.z. de namen van de 2 nieuwe bakken die werden gebouwd, daar ik toevallig een paar weken eerder had gehoord dat mijn vader o.a. Daan wilde vermoemen, kon ik hem dat vertellen, ( maar hij moest het verder stilhouden ) Gelukkig kon hij zelf het schip te water laten, ik was daar ook (in welke hoedanigheid weet ik niet meer, zag wel dat hij heel erg ontroerd was.

Weet iemand of Arend waar de nieuwe grote zandzuiger naar is genoemd toen nog in leven was en de tewaterlating heeft gedaan of was het zijn weduwe ??

Cees van der Hoeven
altena
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 jul 2018 20:07

Re: N. V. C. J. van der Hoeven te 's Gravenhage.

Bericht door altena »

CeesvdH schreef: 04 aug 2018 14:32 Herinner mij Daan Matthijsen nog heel goed, reed wel eens bij ze langs naast de ingang in Zoeterwoude. Was een hele schok dat hij was verongelukt ook bij ons thuis was men ontdaan)
Herinner mij nog dat ze mij vroegen of ik iets wist i.z. de namen van de 2 nieuwe bakken die werden gebouwd, daar ik toevallig een paar weken eerder had gehoord dat mijn vader o.a. Daan wilde vermoemen, kon ik hem dat vertellen, ( maar hij moest het verder stilhouden ) Gelukkig kon hij zelf het schip te water laten, ik was daar ook (in welke hoedanigheid weet ik niet meer, zag wel dat hij heel erg ontroerd was.

Weet iemand of Arend waar de nieuwe grote zandzuiger naar is genoemd toen nog in leven was en de tewaterlating heeft gedaan of was het zijn weduwe ??

Cees van der Hoeven
Cees, bij ons thuis was het ook een groot verdriet , het overlijden van 'ome Daan' mijn ouders gingen geregeld met hen samen op vakantie en dat was varen met hun plezierbootje( genaamd Maria?) wat voor deur lag in Zoeterwoude.

Ik was vandaag bij mijn moeder, ik zag foto albums van de te water lating van de Arend door de weduwe...

ik zal de foto's van de zuiger bij de te waterlating en na afbouw, scannen en plaatsen.

groet voor nu, we praten nog verder, Aart
Plaats reactie