Hans, het stuk A-12 tussen Bunnik en Veenendaal werd tussen 1947 en 1951 aangelegd en tussen 1955 en 1956 verdubbeld.Hans schreef:Het is de Rijksweg A-12 bij Maarsbergen.
Van Nieuwpoort, Gouda.
-
- Berichten: 4581
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: Van Nieuwpoort, Gouda.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: Van Nieuwpoort, Gouda.
Gezien de drukte zal de foto dan van 1956 zijn denk ik Gert!
Groet,
Hans.
Hans.
Van Nieuwpoort, Gouda.
Nieuwe foto.
Ik vind hem prachtig.
Ik dacht eerst dat alleen Ovet deze kranen in bedrijf had maar dat bleek eerder al niet het geval.
Hoe hij heet dat weet ik niet.
Of hij gehuurd dan wel eigendom van Van Nieuwpoort was weet ik ook (nog) niet.
Er blijven nog meer vragen over.
Waar ligt de kraan?
Wanneer zou dat ongeveer geweest zijn?
Achterop de foto staat:
"Zandlevering of Joh Mourik of Hartelsluis en vd Linden Schouts"
©
Ik vind hem prachtig.
Ik dacht eerst dat alleen Ovet deze kranen in bedrijf had maar dat bleek eerder al niet het geval.
Hoe hij heet dat weet ik niet.
Of hij gehuurd dan wel eigendom van Van Nieuwpoort was weet ik ook (nog) niet.
Er blijven nog meer vragen over.
Waar ligt de kraan?
Wanneer zou dat ongeveer geweest zijn?
Achterop de foto staat:
"Zandlevering of Joh Mourik of Hartelsluis en vd Linden Schouts"
©
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Van Nieuwpoort, Gouda.
Ik denk dat het aakje al begraven ligt onder de berg aarde die de dijk verstevigt.karelzijpe schreef:Er was een gat van 14 meter, met de boeieraak Twee Gebroeders van Arie Evegroen is het gat gedicht.
Lengte van de aak was 18 meter. Meetnr. R12232
Mooi aakje op de foto, zou dit de Twee Gebroeders zijn ?
Karel
Als dat kleine scheepje de grond aanvoert dan zal het wel een tijd geduurd hebben voordat ze zo'n berg hadden
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Van Nieuwpoort, Gouda.
Van Karel kreeg ik nog wat documentatie over het gat in de dijk.
Het wonder van De Schielandse hoge dijk
In de rampnacht brak de Schielandse hoge dijk langs de Hollandse IJssel door.
Er ontstond een stroomgat van wel 15 meter.
Zandzakken hielpen niet meer.
De burgemeester van Nieuwerkerk gaf Arie Evegroen de opdracht zijn 18 meter lange schip "De Twee Gebroeders" in de dijk te varen.
Met veel geluk en vakbekwaamheid wist Arie het schip precies voor het dijkgat te krijgen.
Het gat was afgesloten.
Vlug werden zandzakken achter het schip gegooid.
Zuid-Holland was gered!
Zo'n 3 miljoen mensen bleef veel leed bespaard.
Het wonder van De Schielandse hoge dijk
In de rampnacht brak de Schielandse hoge dijk langs de Hollandse IJssel door.
Er ontstond een stroomgat van wel 15 meter.
Zandzakken hielpen niet meer.
De burgemeester van Nieuwerkerk gaf Arie Evegroen de opdracht zijn 18 meter lange schip "De Twee Gebroeders" in de dijk te varen.
Met veel geluk en vakbekwaamheid wist Arie het schip precies voor het dijkgat te krijgen.
Het gat was afgesloten.
Vlug werden zandzakken achter het schip gegooid.
Zuid-Holland was gered!
Zo'n 3 miljoen mensen bleef veel leed bespaard.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Van Nieuwpoort, Gouda.
Die kraan locatie, lijkt veel op Groot-Ammers ( Joh. Mourik)
Karel
Karel
Re: Van Nieuwpoort, Gouda.
Ik wil toch even dit er bij zetten , is een neef van me die een paar jaar geleeden een lintje daarvoor kreeg maar geen standbeeldHans schreef:Van Karel kreeg ik nog wat documentatie over het gat in de dijk.
Het wonder van De Schielandse hoge dijk
In de rampnacht brak de Schielandse hoge dijk langs de Hollandse IJssel door.
Er ontstond een stroomgat van wel 15 meter.
Zandzakken hielpen niet meer.
De burgemeester van Nieuwerkerk gaf Arie Evegroen de opdracht zijn 18 meter lange schip "De Twee Gebroeders" in de dijk te varen.
Met veel geluk en vakbekwaamheid wist Arie het schip precies voor het dijkgat te krijgen.
Het gat was afgesloten.
Vlug werden zandzakken achter het schip gegooid.
Zuid-Holland was gered!
Zo'n 3 miljoen mensen bleef veel leed bespaard.
De Ouderkerkse schipper Arie Evegroen manoeuvreerde toen zijn schip De Twee Gebroeders in de dijk en kreeg daarvoor alle lof. „Maar zonder Heuvelman had Evegroen het nooit gered”, vertelt de uit Ouderkerk aan den IJssel afkomstige Van Vliet.
https://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... n_1_711521
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
Re: Van Nieuwpoort, Gouda.
Heel bijzonder ,dat schipper Evergroen dat lintje heeft aangepakt!!. Gr
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Van Nieuwpoort, Gouda.
Er is een standbeeld geplaatst voor Arie Evegroen !
https://www.onwijsnat53.nl/sporen/heden/ ... nument.htm
Door het adequate optreden van de Burgemeester en de 3 schippers is er toch een extreme ramp voorkomen.
Karel
https://www.onwijsnat53.nl/sporen/heden/ ... nument.htm
Door het adequate optreden van de Burgemeester en de 3 schippers is er toch een extreme ramp voorkomen.
Karel
Oranje Van Nieuwpoort, Gouda.
In 1939 heeft Van Nieuwpoort de Oranje aangeschaft.
Hier nog voor de verbouwing.
ORANJE (3030095)
Gebouwd als sleepschip ORANJE van H.R. Troost in Zaltbommel, 50 x 6,60 x 2,25 – 505 ton
Sleepschip, gebouwd in 1915 bij Boot in Alphen a/d Rijn (bouwnr 614)
Brandmerk 95 B Leid 1927.
Gemeten in 1940 te Gouda als ORANJE voor G. van Nieuwpoort te Gouda, 50,06 x 6,60 x 2,20 -497 ton.
In 1950 hermeten als motorschip ORANJE voor G. van Nieuwpoort te Gouda, 50,06 x 6,59 x 2,20 -479 ton. Met 80 pk ABC (bouwjaar 1919).
(met dank aan Gert Schouwstra)
©
Hier nog voor de verbouwing.
ORANJE (3030095)
Gebouwd als sleepschip ORANJE van H.R. Troost in Zaltbommel, 50 x 6,60 x 2,25 – 505 ton
Sleepschip, gebouwd in 1915 bij Boot in Alphen a/d Rijn (bouwnr 614)
Brandmerk 95 B Leid 1927.
Gemeten in 1940 te Gouda als ORANJE voor G. van Nieuwpoort te Gouda, 50,06 x 6,60 x 2,20 -497 ton.
In 1950 hermeten als motorschip ORANJE voor G. van Nieuwpoort te Gouda, 50,06 x 6,59 x 2,20 -479 ton. Met 80 pk ABC (bouwjaar 1919).
(met dank aan Gert Schouwstra)
©
Groet,
Hans.
Hans.