Pagina 1 van 410

Verenigde Tankvaartrederij.

Geplaatst: 01 jan 2005 18:43
door Binnenvaart
Hallo,

Als er iemand nog fotos van schepen van de VT heeft,als die ze voor mij wil scannen en eventueel opsturen naar mijn mail adres,mijn broer heeft er 25 jaar bij gevaren.
b.v.d

Rene

Geplaatst: 03 jan 2005 23:35
door Evert CadIJ
Afbeelding

De laatste reis dat de Vierverlaten met een voorroef voer.
Na een aanvaring waarbij de VT-er tussen 2 duwbakken gemangeld werd.
Het gat in de kofferdam zat precies boven water.
Het had slechter af kunnen lopen.

Groet Evert

Geplaatst: 04 jan 2005 11:46
door Wrijfhout
Dat de Vierverlaten zelf ook wel eens een 'kusje' uitdeelt laat onderstaande foto zien.

Harry

Afbeelding

"Ik stond er bij en ik keek er naar", de Vierverlaten komt in Stroobos even langszij om boodschappen te doen. Geen probleem...
Wanneer gaat die boegschroef nou draaien, waar blijft dat WRIJFHOUT????
Niks boegschroef en ook geen wrijfhout, wel een deukje!

Geplaatst: 04 jan 2005 17:33
door Binnenvaart
Vroeger ging dat nog zo,zonder kopschroef,als ik bij ons op de sluis kijk dan gaat het haast niet meer zonder.Maar het is wel makkelijk.Ook bedankt voor de foto.

Rene

VT schepen

Geplaatst: 13 jan 2005 16:00
door Aad Overweg
De Delden was een motortankspits voor eetbare olieen en hoofd
zakelijk voor de vaart op frankrijk .in 1963 zijn daar nieuwe spitsen
voor in de plaats gekomen.
Aad Overweg Oud VT kapt :roll: :idea:

Geplaatst: 13 jan 2005 20:31
door Wrijfhout
Hieronder een bijdrage van Aad Overweg

gr. Harry en..... Aad bedankt!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 13 jan 2005 22:58
door Binnenvaart
Hallo Harry,

Ik vindt dit toch echt de mooiste schepen die er toen! waren.

Rene

Geplaatst: 14 jan 2005 16:06
door Wrijfhout
Inderdaad Rene, schitterend. Kijk naar die mooie ronde brug van de Vorchten, dat moeten toch dure scheepjes geweest zijn want het lijkt mij dat daar heel wat uurtjes in zijn gaan zitten.

gr. Harry

Geplaatst: 14 jan 2005 16:22
door Binnenvaart
Inderdaad,als ze nou nog zo iets mochten bouwen waren ze misschien wel 3 keer zo duur,al die tijd die ze daar aan werkten.Ik heb zelf op de Nitrico 3 van de WGL gevaren,was ook net een jacht,vindt ik zelf,wij zaten toen met 4 man op een 55 meter schip,dus eigenlijk kan dat ook niet anders.Tegenwoordig mag je al alleen varen op zo´n schip.Eigenlijk onvoorstelbaar,maar ik zie het dagelijks.

Rene

VT schepen

Geplaatst: 14 jan 2005 20:38
door AAD overweg
Hier nog wat tekst bij de vt foto,s
De Veenwouden was een van de eerste 500 tons stookolie volcontinu
schepen. Aan personeel
Eerste kapt stuurman- matroos-machinist
Tweede kapt stuurman-matroos- kok.
Derde kapt stuurman-matroos
Op een scheepje van 500 ton 300 pk Brons +Donky ketel
14 dagen varen 7-dagen thuis
De Amsterdam was samen met de Vinkel een van de eerste schepen
die speciaal voor de continuvaart waren gebouwd.
Dit waren fantastische schepen om mee te varen.Mooi goed ingericht.
Prima manouvreerbaar met 2 schroeven
2 maal 300 pk brons + clayton stoomkete
De Vorchten 500 ton 375 pk kromhout + draaibare bunkergiek
Pomp capaciteit 600cub per uur
Ja pracht schepen Groeten Aad Overweg
:roll: :lol:
[/b]