Verenigde Tankvaartrederij.

k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door k-k »

Piet, Bedankt voor de opbeurende woorden en de plaatjes. Was destijds volop betrokken bij de komst van Vlissingen en Vorstenbosch. We hebben extra afmeervoorzieningen moeten maken om deze schepen tegen de kant te kunnen houden. In combinatie met de vluchtwegen leverde dat wel eens hoofdpijn op. Uiteindelijk is het allemaal gelukt, maar wat de één (binnenvaart) nodig heeft, zit de ander (zeevaart) in de weg. Gelukkig heb ik nu dat soort uitdagingen niet meer, maar zo'n reisje Basel is natuurlijk niet te versmaden. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door piet42 »

Klaas ik heb dan ook heerlijk genoten het gebergte had ik al een gehad maar basel nog niet vooral met z'n KVB is de rivier toch ook weer niet zo groot
vooral op diep gang geladen het gebergte is altijd mooi vroeger veel verhalen over gehoord wie zonder voorspan het kon doen bij zoveel water en stroom enz en wie een voorspan nodig had nu met die grote schepen en pk's is het meestal een fluitje van een cent maar het blijft genieten.

ook de veeningen kwamen daar nog tegen in de afvaart ( je ziet ik heb ook huiswerk gemaakt voor het forum)
Bijlagen
IMG_2380.JPG
IMG_2380.JPG (330.08 KiB) 1783 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door piet42 »

deze vt ? kwam ik bij ghna tegen misschien al wel eerder geplaatst maar het is toch rustig hier dus geen probleem lijkt me

Afbeelding
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door k-k »

"Overschie" komt er bij me opwellen Piet. Maar ik ben geen kenner van de VT-vloot. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door piet42 »

hoi klaas van jou had ik wel verwacht dat je zou reageren overschie zeg je maar ik denk dat de naam op am eindig ?? we zoeken verder
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door k-k »

Dan maken we er "Nieuwendam" van Piet. Bij De Binnenvaart een plaatje met een roeiboot achterop en ee uitlaat aan BB van de stuurhut. Maar ik ken geen details van die schepen. Hangt nog een beetje in het lange termijn geheugen. Vond het met de Hermes en Sleipnir van Gulf wel statige scheepjes. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door piet42 »

Klaas die had ik ook al gevonden hier het plaatje
Bijlagen
vt nieuwendam bwj'32 Gebr. Van De Windt in Vlaardingen 120pk bolnes.jpg
vt nieuwendam bwj'32 Gebr. Van De Windt in Vlaardingen 120pk bolnes.jpg (260.66 KiB) 1525 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door kajoe »

met deze naam zou je haast denken dat er een was van de A T ,maar welke daar onder voeren weet ik niet meer .weet nog wel dat als wij die in de huur van de vt voeren je moest melden bij de at als je in de buurt van Amsterdam was voor bevrachting .
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door piet42 »

Mutatiedatum 1932
Naam NIMA 3
Eigenaar Vrede Stoomschip Maatschappij NV in Vlaardingen
Mutatiedatum 1934
Naam NIEUWENDAM
Eigenaar Vereenigde Tankrederij NV in Rotterdam
Rederij VT
Mutatiedatum 1969
Naam WILJO IV
Eigenaar Smit's Kolen en Oliehandel BV in Rotterdam

kajoe dit vind ik verder nog van het schip zit daar wat bij
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Verenigde Tankvaartrederij.

Bericht door k-k »

Van de AT kan ik me maar 3 schepen herinneren t.w. Abcoude, Ameland en Amsterdam. Of er met de VT onderling is geschoven met schepen zou ik zo niet weten. Misschien dat er in Scheepsportaal bij VT iets wordt vermeld. Gr. Klaas.
Plaats reactie