Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

HansH

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door HansH »

Hallo Harry

Bedankt voor de prachtige aanvulling van BP foto's. Voor mij bevestigen ze dat BP prachtige schepen had en niet alleen ik, daar oog voor had, maar ook niet BPers. Bij die Paddepoel brug heb ik nog een nare herinnering met de BP Holland 20. Notabene door mijn eigen schuld ontstaan. We hadden gelost bij Depot Groningen en leeg betekende afkoppelen aan de wal, slang in het gangboord, losgooien en als een speer er vandoor. Varende weg ruimden we dan het een en ander wel op. De 4 duims slang lag dan dus aan dek nog aangekoppeld. Over ijverige 16 jarige Hans koppelde zonder nadenken de slang aan dek los, boutte de flens op de leiding en zou alleen ook nog even de slang aan dek leggen. Dat liep verkeerd af. Het uiteinde waar een koperen flens aan zat, stuiterde van het dek in het gangboord en stuiterde zo door overboord. Het enige wat Job Krijger de kaptein zei was: Had je ook niet alleen moeten doen. Met krabbend anker voor en achteruit varend hebben we een uurtje heen en weer gevaren, maar hem niet gevonden.[Ik voelde hem wel in mijn maag zitten] Het geval aan de brugwachter gemeld en toen weer vertrokken. Een week later zat hij in de schroef van een Dortmunder.

Harry een hartelijke groet van HansH
HansH

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door HansH »

Ja Klaas als hij eenmaal draait wil hij ook wat doen, dat blijkt maar weer. Leuk plaatje trouwens van de ex BP 22
Als ik van de zomer weer naar katwijk vaar zal ik onderweg eens snuffelen of ik de Snuffel tegenkom.
Groetjes Hans
HansH

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door HansH »

Hallo Kees.

Dat klopt. Dat was Ben Osterman. Hij kwam trouwens uit Roosendaal. Zijn familie ouders en broer voeren op Roosendaal met een sleep kempenaar met eigen sleepbootje. Dat bootje duwde of sleepte al naar gelang de omstandigheden het voor hun het beste uitkwam.

Groet HansH
Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door Kees Keijzer »

Dat klopt, het was de "Sanct William".
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door Fluks »

Het schip op de voorgrond van de foto,welke op 2 sept geplaatst is,is de Gerjo van Hamstra.
Groeten,Arie.
Danny

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door Danny »

Afbeelding
zaandam

Afbeelding
maassluis

2x angelique 02006135
ex bp holland 33
HansH

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door HansH »

Hallo Danny

Bedankt voor de foto's van de BP Holland 33.
Ik vind het heel leuk en verrassend te zien hoe er, her en der foto's opduiken van BP schepen.
Ik hoop dat er nog vele zullen volgen. Zelf vond ik nog een foto van de BP Holland 25, gefotografeerd in 1964, opvarend bij de brug van Gorinchem. De fotograaf werkte voor een blad genaamd "Elisabeth bode". Hij heeft die maand de voorpagina van dat blad gesierd.
Groeten HansH

Afbeelding
HansH

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door HansH »

Hallo Arie [Fluks]

Bedankt voor je reactie op die foto bij Bunkerama in Rotterdam. Gerjo is de naam begrijp ik en de eigenaar Hamstra. Weet je ook of de eigenaar in 1960 Leunis uit Zwijndrecht was en de naam van het schip toen Alwa 2

Groeten hansH
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door Fluks »

Ik meen,dat dhr Hamstra in eerste instantie zetschipper op de Gerjo was.De Alwa 2 van Leunis was een brusselaar en geen dortmunder zoals de Gerjo.
Groeten,Arie.
jando
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 jan 2009 15:29

Re: Benzine & Petroleum Handels Maatschappij B.P. Tankers

Bericht door jando »

Goedemiddag Hans,

Ik heb Rob Genot, ook een oud Bp er ff gepolst of die nog wat materiaal heeft.

Gr Jan
Plaats reactie