Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

MarkdeBoer83
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:45
Locatie: Nederland

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door MarkdeBoer83 »

Zou niet weten deze heb ik gegoogld door mt Floris en Lagos in te type moet je maar even kijken.volgens mijn heb ik trouwens met jou en je vader de Floris naar vooruit gebracht toen frisol hem net gekocht had mijn vader zat toen op de ijmond.Groetjes Mark de boer
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door Jan van der Doe »

jando schreef:Waar kan je de Nederlandse versie van het verhaal lezen ?
Dat zal er helaas wel niet zijn. Is niet de moeite waard voor de pers dit te vertalen.

Er zijn grotere vissen in het water die veel meer opzien baren.

Dan zal ik het maar proberen.

Personeel van de Nigeriaanse Marine, de afdeling Kustwacht en Veiligheid (NIMSA), terwijl op patrouille heeft de voor anker liggende tanker
"MT FLORIS (ex "BP 26) onder arrest gesteld. Het schip was geladen met 185 ton benzine, volgens zegge illigaal geraffineerd.
Het met 200 ton geladen schip met een bemanning van 11 koppen werd onder arrest gesteld toen bij controle de kapitein geen papieren kon tonen met los- en eventuele loshaven.
Bij de ondervraging op het kantoor van de NIMSA verklaarde de kapitein de Heer Martins Odedele dat de lading
illigaal was, maar voerde als verontschuldiging aan dat hij als aflosser aan boord was en op de plaats van bestemmin pas hoorde dat de lading illigaal was.
Hij verklaarde dat hij een week geleden pas van school was gekomen, waar hij een jaar had doorgebracht. Op verzoek van de eigenaar heb ik het schip naar de door hem opgegeven postie gevaren. Ik deed het om dat ik geld nodig had voor het onderhoud van mijn familie. Ik wist niet dat de lading illigaal was en toen ik dat hoorde was het te laad om mijn contract op te zeggen want ik had beloofd het schip terug te varen naar Lagos. Desondanks wilde ik toch van boord tot dat ik gearresteerd werd.
De kapitein vertelde ook dat de eigenaar van het schip Jowal Dreams Marine is en dat hij door hem gevraagd was het schip te varen.
De directeur(eigenaar), de Heer Adewale was niet bereikbaar voor commentaar.
Bij verder onderzoek kwam aan het licht, dat de lading was geladen in Alassa, een plaats in de nabijheid van Brass in Bayelsa Provincie, waarschijnlijk bij een illigale raffinaderij, om dat de AGO en ontsteking (flashpoint) ver beneden het normale lagen.
De kapitein en machinist de Heer Alex Ebinum zijn overgebracht naar de Marine basis in Apapa voor verder onderzoek terwijl de rest of de bemaning aan boord zijn onder toezicht van leden van het Maritime Kustwacht Commando.
Er wordt veel illigaal geraffineerd wat ten koste komt voor de inkomsten van het rijk. Onderzoek heeft aangetoond, dat de illigale raffinaderijen de ruwe olie weghalen bij raffinaderijen en er kopers genoeg te vinden zijn.
NIMASA zet alles ik het werk om deze illigale aktiviteiten te stoppen door alle marine aktiviteiten te controleren.
Het agentschap zal blijven doorgaan met het zorgen dat alles illigaal zal gebeuren en een einde maken aan de illigale aktiviteiten in de kustwateren.
Er wordt aan herinnerd dat NIMASA verantwoordelijk is voor alle marine aktiviteiten en de bevoegdheid heeft om schepen, schepen zonder volledig certificaat en kleine schepen die verdacht blijken bezig te zijn met illigale aktiviteiten te arresteren volgens sectie 35 in de Merchant Shipping Act 2007

Hajia Lami Tumaka
Deputy Director, Public Relations
(Ass. Directeur PPR).


Afbeelding

Afbeelding
Foto's van het forum
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
HansH

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door HansH »

Als je op Google Nigerian navy Floris als zoekopdracht geeft. En je hebt je instellingen op Nederlands staan, krijg je de Nederlandse vertaling van het artikel. Maar de vertaling van Jan der Doe is veel beter.

Jan bedankt namens alle lezers
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door Jan van der Doe »

Graag gedaan Hans.
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door piet42 »

Afbeelding
bron ghna


bp 27 in het ijs misschien al eens eerder geplaatst ? laat het dan even weten .

op verzoek van klaas aangepast
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
HansH

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door HansH »

Hallo Piet 42

Nee deze foto is nog niet eerder genoemd of geplaatst.
Ik heb hem legaal opgehaald en zoals je ziet hieronder geplaatst.
Bedankt voor de tip. Zoals stond aangegeven is het in de winter van 1986 bij Lelystad.
De tanker erachter is de Twente Berkel.

Afbeelding

Groet hansh
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door piet42 »

HansH schreef:Hallo Piet 42

Nee deze foto is nog niet eerder genoemd of geplaatst.
Ik heb hem legaal opgehaald en zoals je ziet hieronder geplaatst.
Bedankt voor de tip. Zoals stond aangegeven is het in de winter van 1986 bij Lelystad.
De tanker erachter is de Twente Berkel.

Groet hansh
hansH

graag gedaan we blijven zoeken en komen soms mooie foto,s tegen om te delen op het forum
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door piet42 »

misschien al wel bekend en geen echt schip maar wel leuk Getuigd volmodel van de binnenvaarttanker Sophia BP Holland I, 1909

https://www.maritiemdigitaal.nl/index.cf ... =101140082
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Appie

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door Appie »

Hallo mensen van de Bp.
Leuk de foto" van de Flora en BPH 2, Daar hebben mijn ouders op gevaren na de Fam Rietdijk en voor Ab Bouwmeester, zeer bekende mensen voor mij met vele anderen, van af jan 1949, toen de motor was ingebouw in Alphen aan de Rijn, tot in 1950. Voorop gewoond met twee kleine kinderen en "knecht" Piet die later een 3 ling kreeg. Deze sliep achterop.
Als ik nu de wonigen aan boord zie kan ik me haast niet voor stellen hoe dat was.
Ik zal bij mijn moeder kijken naar foto's, mijn vader leeft helaas niet meer.
Ab. H.
HansH

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door HansH »

Hallo Appie
Leuk zo'n reactie in het heden, over het verre verleden. De namen Rietdijk en Bouwmeester [heette trouwens ook Ab] zijn me niet onbekend. Door beide heren in 1960 als 15 jarige beoordeeld en niet te licht bevonden. Je kwam in die tijd niet zomaar in dienst. Ap, ik hoop dat je bij je moeder nog wat foto's kan vinden, maar een paar BP verhalen uit die tijd zijn ook waardevol en welkom hoor! Heb je zelf als kind ook nog op de toen nog niet verlengde BPH 2 gevaren? Zie graag nog wat van je op dit topic verschijnen!!
Een hartelijke groet van Hans H
Plaats reactie