Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door k-k »

Hoi Piet, Wat bedoel je met hier? De foto's van Hans heb ik voor mezelf opgeslagen. Dat ging in goed overleg. Per mail hadden we regelmatig contact. Totdat ik opeens van zijn dochter antwoord kreeg dat het met Hans niet goed ging. Toch wel triest. We waren leeftijdgenoten en er zaten een hoop parallellen in ons leven, Maar niet te lang bij stilstaan. En mijn Photobucket plaatjes kan ik ook weer zien. Kreeg via het Modelbouwforum een link aangereikt. Heb die geplaatst bij In het gangboord gehoord. Hieronder nog een staatje met vaartijden uit 1964 naar diverse bestemmingen. Geen idee waar de W en de Z voor staan. Inmiddels vernomen dat het Winter en Zomer is. Gr. Klaas.
IMG_20170914_0002.jpg
IMG_20170914_0002.jpg (167.13 KiB) 2678 keer bekeken
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door piet42 »

klaas ja triest als zo iemand komt te overlijden waar je regelmatig contact mee heb.
ik begreep uit je bericht dat je alle foto's kwijt was vandaar de verwijzing naar binnenvaart eu waar veel foto's zijn te vinden
van de BP maar gelukkig heb je de plaatjes nog

gr piet
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door k-k »

Piet, Bedankt voor de terugkoppeling. Zou jij eens willen kijken of je met de aanpassing op jouw computer ook mijn Photobucket plaatjes kunt zien?
In dit topic staan er nog wel een paar en anders bij Steilstevens toen en u vanaf pagina 2 en 3. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door piet42 »

klaas de link gebruik ik niet een chrome eigenlijk ook niet of weinig
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door k-k »

Piet, Bedankt! Heb nog eens je bericht gelezen en begrijp dat je eigen foto' s en die van anderen bij Photobucket kunt zien. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door piet42 »

oke klaas hoef ik niet te kijken geen zaken gedaan met photobucket al die gratis opslag is voorbij gelukkig bewaar het forum nu zelf de foto's nu maar hopen dat de zaak daar niet crasht op tijd een backup misschien
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door piet42 »

Bij het bijwerken van de foto's van rws waarvan geen gegevens bekend waren kwam ik deze foto van de BP Holland 25 tegen in de Krammersluis

achter de Gwendolyna tegen de muur sb uit w.dinge iets van Roo.g.

achter in 2 franse spitsen de sara douai en aurevoir uit Calais
Bijlagen
bp holland 25 krammersluis '87.jpg
bp holland 25 krammersluis '87.jpg (164.71 KiB) 2497 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door k-k »

Hieronder een link naar het Binnenvaartportaal van Arie Lentjes. Daar staan ook een aantal foto's van de BP vloot. Gr. Klaas.
https://binnenvaartportaal.nl/tankvaart ... handelmij/
Kalydon
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2023 17:19

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door Kalydon »

In 1961 heeft er aan boord een ernstige koolmonoxide vergiftiging plaatsgevonden, waarbij de 32 jarige stuurman om het leven kwam en voor het leven van de toen 17 jarige scheepsjongen [ondergetekende Hans H ] ernstig werd gevreesd.

Goedendag HansH,

u vermeld dit ongeval in uw overzicht.
Ik ben de zoon van het beschreven slachtoffer.
Kunt u mij meer vertellen over dit voorval.

Gaarne een reactie aan:
peterc_vanderbent@msn.com.

Mvg, Peter van der Bent



Er is 8 mtr tussengezet en de tankdekken zijn verhoogd, met een verlaagd stuk voor en achter het tankdek. Je ziet het ook nu bij de dubbelwandige tankers.Door de oorspronkelijke brede heupen van Flora kon haar lading capaciteit worden vergroot van 204 naar 350 kuub.Een groei van 70 % met behoud van dezelfde motor een 2 cylinder Industrie van 80 pk. Flora zelf werd hierdoor een ranke beslist niet lelijke dame.
In 1961 heeft er aan boord een ernstige koolmonoxide vergiftiging plaatsgevonden, waarbij de 32 jarige stuurman om het leven kwam en voor het leven van de toen 17 jarige scheepsjongen [ondergetekende Hans H ] ernstig werd gevreesd. In 1977 is de BP Holland 2 verkocht aan oliehandel Hoekman in URk en in 1987 op 73 jarige leeftijd op een sloperij in Franeker gesloopt.
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Benzine en Petroleum Handelsmaatschappij - B.P. Tankers.

Bericht door k-k »

Inhoud bericht verwijderd. Was niet meer relevant. Gr. Klaas.
Plaats reactie