MOOI!
Dit zou dan de 'oude' Sleepwijk zijn vermoed ik.
Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
Re: Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
De Rijswijk en daarachter de Rietwijk in september 1969 gespot in het Westerdok, Amsterdam.
Re: Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
De Veldwijk op een ongedateerde foto in konvooivaart op het Amsterdam Rijnkanaal.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 04 okt 2009 08:25
Re: Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
in 1962 maakte ik een reis met de 'rietwijk'. ben bezig een rapport te schrijven over de reis. op een avond legden we aan bij Andernach. de volgende dag om 6.00 u weer verder. Nu is mijn vraag: kan men Mainz dan op dezelfde dag gehaald hebben ? we hadden geen sleep.
in 1964 legden we om 20.00 u bij Linz met de 'maarwijk'. de volgende dag 6.00 u weg. we stopten om 20.00 u in bingen. kan het kloppen op dezelfde dag of is dit niet op 1 dag te doen ?
ongeveer hetzelfde met de 'outremont'. om 23.00 u voor anker in bad honnef, 's-morgen 4.00 u weg, s'avonds 2300 in nierstein. m.a.w. was vaart van bonn naar bingen in 1 dag te doen met normale snelheid ?
m vr gr
ton le poole
in 1964 legden we om 20.00 u bij Linz met de 'maarwijk'. de volgende dag 6.00 u weg. we stopten om 20.00 u in bingen. kan het kloppen op dezelfde dag of is dit niet op 1 dag te doen ?
ongeveer hetzelfde met de 'outremont'. om 23.00 u voor anker in bad honnef, 's-morgen 4.00 u weg, s'avonds 2300 in nierstein. m.a.w. was vaart van bonn naar bingen in 1 dag te doen met normale snelheid ?
m vr gr
ton le poole
Re: Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
Ton, Bijgaand de KMR van genoemde plaatsen. Aan jou om uit te rekenen hoeveel uur bij welke snelheid. Gr. Klaas.
Andernach KMR 613
Mainz 499
Linz 630
Bingen 529
Bad Honnef 642
Nierstein 482
Andernach KMR 613
Mainz 499
Linz 630
Bingen 529
Bad Honnef 642
Nierstein 482
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 04 okt 2009 08:25
Re: Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
hallo k-k,
dank voor de info. betekent dat de 3 schepen dan ruim 7 km per/uur deden. en dat is dan mijn vraag; was ruim 7 km realitisch in het gebergte ? ik meen te herinneren dat de kap. op de 'maarwijk' zei dat we maandagavond in Linz voor anker gingen en dinsdagavond in ober-lahnstein na normale vaart. kan dat kloppen ?
m vr gr
ton le poole
dank voor de info. betekent dat de 3 schepen dan ruim 7 km per/uur deden. en dat is dan mijn vraag; was ruim 7 km realitisch in het gebergte ? ik meen te herinneren dat de kap. op de 'maarwijk' zei dat we maandagavond in Linz voor anker gingen en dinsdagavond in ober-lahnstein na normale vaart. kan dat kloppen ?
m vr gr
ton le poole
Re: Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
Bij Oberlahnstein staat KMR 584, dus dat is vanaf Linz maar een betrekkelijk klein stukje. Heb helaas geen ervaring of vergelijkingsmateriaal voor je. Vr. Gr. Klaas.
Re: Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
.volgens mijn dagboek 1996 vertrokken 0600 andernach-2100 nierstein dit met een 60mrt kempenaar 500 geladen 500pk volvo met een gemiddeld gebruik van 85ltr per uur dus ongeveer voor 410pk gedraaid.131km in 15 uur gemiddeld 8,7 per uur, boven bingen gaat het toch bij ons toch ong 10 kmst goar -bingen ongv 4 uur 556-529km
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 04 okt 2009 08:25
Re: Nieuwe Rijnvaart Maatschappij.
dank voor de gegevens. ziet er voor mij uit dat bv. köningswinter-nierstein op 1 dag te halen was toen ik dat traject in 1962 voer met de mt "outremont" vertrok om 4 u, aankomst 23.00 u en linz-bingen met ms 'maarwijk' van 6-20 u in 1964.
m vr gr
ton le poole
m vr gr
ton le poole