Was er ook een Oktana 1? Dat schip kan ik me n.l. niet herinneren, deze wel.
gr. Harry
Bitumenvloot Smid & Hollander
-
- Berichten: 9008
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
S & H
Een troost voor Henk; de Ex "Oktana II" vaart nog altijd rond in het Rotterdamse als "Aqua-Rhenania". Zelf heb ik toen het nog "Maasstroom" was van Van der Sluijs er nog al eens op
afgelost.
Gr, Kees.
afgelost.
Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Wrijfhout, er was inderdaad nog een Oktana, maar zonder een 1,
deze was van Reederij Hansweert te Hansweert.
blijkbaar wist men dat. Om misverstanden te voorkomen daarom blijkbaar
er maar een 2 achter gezet. Dit schip was trouwens gebouwd in 1961
Bij de Hoop te Schiedam en mat 500 ton. IVR nummer 2311094.
deze was van Reederij Hansweert te Hansweert.
blijkbaar wist men dat. Om misverstanden te voorkomen daarom blijkbaar
er maar een 2 achter gezet. Dit schip was trouwens gebouwd in 1961
Bij de Hoop te Schiedam en mat 500 ton. IVR nummer 2311094.
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Misschien dat Kees Keijzer dat weet. Deze Oktana is dacht ik later de Dintelstroom geweest van van der Sluijs. Afmetingen ongeveer 54 x 6,70 hoofdmotor een Stork van 180 pk. Een mooi gelijnd schip en manouvreerde zeer goed. Helaas ook al gesloopt....leen louwerse schreef:Wrijfhout, er was inderdaad nog een Oktana, maar zonder een 1,
deze was van Reederij Hansweert te Hansweert.
blijkbaar wist men dat. Om misverstanden te voorkomen daarom blijkbaar
er maar een 2 achter gezet. Dit schip was trouwens gebouwd in 1961
Bij de Hoop te Schiedam en mat 500 ton. IVR nummer 2311094.
m.vr.gr. Ronald
m.vr.gr. Ronald
-
- Berichten: 9008
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
S & H
Ronald, Dat klopt, miijn baas heeft voor dat ik er in dienst kwam dat schip gehad als "Dintelstroom" met een Stork er in, ik dacht een vijf cylinder 235 pk. Gr, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
De Oktana had nog een zusje, de Hansweert 2, later de Eemstroom van Van der Sluijs.Afloskapitein schreef:Misschien dat Kees Keijzer dat weet. Deze Oktana is dacht ik later de Dintelstroom geweest van van der Sluijs. Afmetingen ongeveer 54 x 6,70 hoofdmotor een Stork van 180 pk. Een mooi gelijnd schip en manouvreerde zeer goed. Helaas ook al gesloopt....leen louwerse schreef:Wrijfhout, er was inderdaad nog een Oktana, maar zonder een 1,
deze was van Reederij Hansweert te Hansweert.
blijkbaar wist men dat. Om misverstanden te voorkomen daarom blijkbaar
er maar een 2 achter gezet. Dit schip was trouwens gebouwd in 1961
Bij de Hoop te Schiedam en mat 500 ton. IVR nummer 2311094.
m.vr.gr. Ronald
De Johannes van S&H was de ex Fina 4, ex Purfina 4. Destijds verbouwd bij De Hoop in Schiedam, herkenbaar aan de toogramen in stuurhut en woning.
Groet,
Kees
-
- Berichten: 758
- Lid geworden op: 01 feb 2005 14:41
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Die ex Eemstroom vaart nu alweer jaren als Wapper van de fa. de Wit bunkering in Antwerpen.
Er staat een DAF hoofdmotor in, die stond er al in bij vd Sluijs.
Er is ooit eens brand geweest in de machinekamer van de Eemstroom. Een hydrauliekslang was gescheurd en de olie spoot op de hete uitlaat. Was gebeurd thv Nigtevecht, ergens eind 1989. We hebben de Eemstroom toen met zusje Dintelstroom naar Geertruidenberg gebracht.
Ronald.
Er staat een DAF hoofdmotor in, die stond er al in bij vd Sluijs.
Er is ooit eens brand geweest in de machinekamer van de Eemstroom. Een hydrauliekslang was gescheurd en de olie spoot op de hete uitlaat. Was gebeurd thv Nigtevecht, ergens eind 1989. We hebben de Eemstroom toen met zusje Dintelstroom naar Geertruidenberg gebracht.
Ronald.
m.vr.gr. Ronald
Bij het zien van een foto van de Johannes kwam er weer een oude vraag
boven.Volgens mij is het een Van Ommeren spits geweest uit omstreeks
1930.Later is de boeing verhoogt het achterschip verbouwd en van een
roef en stuurhut voorzien.In het Van Ommeren boek staat wel een foto
van een dergelijke spits maar bied verder geen informatie over een
Johannes.
Hopelijk dat JCV of een ander nog wat weet van het begin van Johannes.
Hank.
boven.Volgens mij is het een Van Ommeren spits geweest uit omstreeks
1930.Later is de boeing verhoogt het achterschip verbouwd en van een
roef en stuurhut voorzien.In het Van Ommeren boek staat wel een foto
van een dergelijke spits maar bied verder geen informatie over een
Johannes.
Hopelijk dat JCV of een ander nog wat weet van het begin van Johannes.
Hank.
Ik heb navraag gedaan bij een ex collega welke nog op de Fina 4 gevaren heeft. Het enige wat hij wist te vertellen was dat de Fina 4 wel de breedte van een spits had, maar niet de lengte, waarschijnlijk 36 meter.hank schreef:Bij het zien van een foto van de Johannes kwam er weer een oude vraag
boven.Volgens mij is het een Van Ommeren spits geweest uit omstreeks
1930.Later is de boeing verhoogt het achterschip verbouwd en van een
roef en stuurhut voorzien.In het Van Ommeren boek staat wel een foto
van een dergelijke spits maar bied verder geen informatie over een
Johannes.
Hopelijk dat JCV of een ander nog wat weet van het begin van Johannes.
Hank.
Groet,
Kees
[quote="wrijfhout"]Was er ook een Oktana 1? Dat schip kan ik me n.l. niet herinneren, deze wel.
Harry,
Het heeft even geduurd voor het kwartje viel, maar ik herinner mij ineens dat v. Dijk mij weleens heeft verteld dat hij ook nog met een kleinere Oktana had gevaren. Wellicht was dit de Oktana 1 ?.
Dit tankertje van ca. 150 ton was vroeger de Erica en voer met stookolie
naar een strokartonfabriek in Oude Pekela. Toen v. Dijk het schip had verkocht werd het de Bartje van Scherpenzeel"s oliehandel in Harderwijk.
Mvg, Henk.
Harry,
Het heeft even geduurd voor het kwartje viel, maar ik herinner mij ineens dat v. Dijk mij weleens heeft verteld dat hij ook nog met een kleinere Oktana had gevaren. Wellicht was dit de Oktana 1 ?.
Dit tankertje van ca. 150 ton was vroeger de Erica en voer met stookolie
naar een strokartonfabriek in Oude Pekela. Toen v. Dijk het schip had verkocht werd het de Bartje van Scherpenzeel"s oliehandel in Harderwijk.
Mvg, Henk.