Rederij Van Ommeren

Binnenvaarder
Berichten: 2461
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Van Ommeren.

Bericht door Binnenvaarder »

Donderdag, 2 juni, met de ferry van Breskens naar Vlissingen, toen zag ik deze liggen.
"Magnolia"
mvg
Geert
Bijlagen
DSC02557.jpg
DSC02557.jpg (592.01 KiB) 3887 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
wim
Berichten: 862
Lid geworden op: 27 feb 2005 16:07
Locatie: Hansweert

Re: Van Ommeren.

Bericht door wim »

Magnolia vanmorgen in de sluis van Hansweert
Bijlagen
magnolia (Custom).jpg
magnolia (Custom).jpg (498.04 KiB) 3866 keer bekeken
fok
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 mar 2015 19:21
Locatie: krimpen ad ijssel

Re: Rederij Van Ommeren

Bericht door fok »

aan de pijp te zien een van ommeren tankertje . leuvenhaven , is alweer een poosje geleden. grt fok.
Bijlagen
P1010491.jpg
P1010491.jpg (276.24 KiB) 3436 keer bekeken
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: Rederij Van Ommeren

Bericht door maarpol »

Onder deze link een serie foto s van het sloopen van een VO sleepschip in England , naam herrinner ik niet zo gauw maar misschien Sallandia

https://drbmarineservices.co.uk/breakers ... plier.html

At 1313 BST on 19 July 2010, the dumb barge Henty Supplier loaded with approximately 1850m³ of gas oil suffered a catastrophic failure of her hull while alongside Huskisson Dock in Liverpool. Approximately 50m³ of the gas oil spilled into the dock, but was quickly contained by terminal and port authority personnel. There were no injuries but the barge was a constructive total loss.

The barge was purchased by Henty Oil Ltd in 2004 and lay alongside in Liverpool until entering service as a floating oil storage vessel in 2006. Her suitability for this use was confirmed by annual ‘fit for purpose’ surveys conducted in accordance with the port’s regulations. The surveys did not identify the lack of basic stability and bending moment information, or require the barge to be inspected in dry dock.

It is probable that the structural failure of the hull resulted from long-term fatigue compounded by the distribution of the cargo, which would have induced a near maximum bending moment with the barge in a sagged condition. There were no written procedures for the loading or discharge of the barge’s cargo

The vessel was recycled in our facility.
Groeten Martin

Roest rust nooit.
Bart Cornelisse
Berichten: 79
Lid geworden op: 22 mar 2015 08:20

Re: Rederij Van Ommeren

Bericht door Bart Cornelisse »

Klopt dit was de Sallandia die is ooit verkocht naar Engeland,
De Scaldia is verkocht naar Finland,
De Frisia ook gesloopt in zo verre roef en stuurhut dienen ergens als kantoor
Flandria alleen de kop en de kont gebruikt met nieuw "midden"gedeelte vaart nog steeds als Merwede
het oude midden gedeelte is samen met dat van de Aquitania samen gebouwd en dient als ponton voor Restaurant Ocean Paradise in Rotterdam
Holsatia ook een nieuw lading gedeelte en kop en tot 1989 samenwerkingsverband met v Ommeren, daarna 2 nieuwe motoren erin en vaart als Gantel.
Het oude lading gedeelte doet dienst als zand ontzilting installatie
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Rederij Van Ommeren

Bericht door Binnenvaart »

Burgundia , 99,96 x 12,09 x 2,83 , 2130 ton , Bouwjaar 1957 , Werf Ewald Berninghaus in Duisburg ( Duitsland ) , 3 x 450 pk Sulzer , eigenaar Phs.van.Ommeren in Rotterdam , ENI 02310053

Foto gekregen van Rinus van der Jagt.
Burgundia-1-Rinus-van-der-Jagt (2).jpg
Burgundia-1-Rinus-van-der-Jagt (2).jpg (528.73 KiB) 3229 keer bekeken
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Rederij Van Ommeren

Bericht door Binnenvaart »

Curia , 79,98 x 9,50 x 2,82 , 1432 ton , Bouwjaar 1959 , Werf J.G. Hitzler in Lauenburg ( Duitsland ) , 2 x 400 pk Stork Ricardo , eigenaar Internationale Riviertankscheepvaart Maatschappij NV in Rotterdam , ENI 02310485

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
alleman

Re: Rederij Van Ommeren

Bericht door alleman »

Hallo mensen.
ik ben een Jan H .oud medewerker van van Ommeren .daar heb ik nog veel herinneringen aan ,ik ben daar begin 60. begonnen als scheepsjongen ,eerst op de Brinia leren koken bij Bert,dan naar de Bosnia bij schipper Herman de Jong ,later naar de Omnia voor de opleiding naar 3e matroos,2e matroos 1e matroos, en later als bootsman, heb op de Rhenania ,Walonia,Bavaria ,en de Allemnnia bij schipper Hein Derksen, toen die stopte werd hij vervangen door Willem van Heerde.ik kijk er nog steeds met weemoedt op terug.
was een leuke tijd ook met colega,s onder elkaar altijd lol, hadden veel voor elkaar over, ook met andere schepen van de rederij. Ik weet niet of er onder jullie nog mensen zijn die dit weten,Piet de Bruin was toen nog walkapitein later Henk Wieringga ,die bij mij in de straat in Bolnes woonde.
ik kijk uit naar reactie op dit bericht. Of het op de goede plaats staat weet ik niet ik ben net nieuw bij het forum.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Rederij Van Ommeren

Bericht door Roy »

Welkom op dit forum.
Je zit op het juiste forum en juiste topic.
We zijn dus benieuwd naar verdere verhalen uit het rijke en roemruchte V.O. leven !.

m.v.g., Roy
elstoplo
Berichten: 446
Lid geworden op: 19 apr 2005 16:14
Locatie: Santpoort

Re: Rederij Van Ommeren

Bericht door elstoplo »

Hallo Jan,
Ook ik was in dienst bij van Ommeren, meer dan waarschijnlijk heb ik je op sleeptouw gehad want ik was destijds stuurman en later afloskaptein op de Intritas 1 en Trekvogel. De Brinia en Omnia zijn mij zeer bekend evenals Herman de Jong (was dat niet een Duitser of was hij met een Duitse vrouw getrouwd?) Schipper Derksen met zijn hoge stemmetje hoor ik nog steeds praten. Een oude schoolvriend van mij Theo Boelhouwer was destijds matroos op de Allemannia.Dit sleepschip zag er altijd onberispelijk uit. Piet de Bruin (ijzerkit) en Henk Wieringa ja dat waren de trouwe gezagsdragers, laatstgenoemde kwam regelmatig bij mij op visite na zijn pensionering als hij met zijn bootje langs Haarlem voer. Ik ben na van Ommeren aan de wal gegaan en werd daar Havenmeester.
Zo dit is even een intro wellicht volgen er meer, maar er is ook al zoveel over gezegd en geschreven.
Ik zie of lees het wel weer.
Groet,
Jan S.
Vult u rustig aan, het kost u niets!
Afbeelding
Plaats reactie