De Haas Tankvaartbedrijf.

k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Meen me te herinneren dat toen Krijn overboord is gevallen en dreigde tussen de schepen te raken dat Huub toen de roeiboot tussen de schepen heeft geschoven. het was een ontzettend sterke vent. Was het niet aan de Maaskade? Met pijn en moeite draaide ik 5/8" bouten af, maar Huub deed dat met 3/4" exemplaren. Pakten wij een klein vaatje smeerolie, hij kon een grote aan en vroeg dan doodleuk: Waar wil je hem hebben? waren geen lege vaten! Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

tja klaas daar heb je gelijk in ,onze mach Rolf mulder gebruikte Huub om de kopbouten van de bolnes aan te trekken en was bezorgd dat hij ze niet stuk trok .
mijn allereerste reis met de alphaca van de bollek naar de staalhaven in IJmuiden en net koud 4 uurtjes aan boord gaf Huub mij op de lek het roer over in donker tja wist nog niets van het schip behalve een stukje laden ,maar daar had ik wat ervaring mee vanwege de bunkerbootjes waar ik op had gevaren ,nou het ging dus niet zo goed wist niet hoe het stuurwerk (knuppel en wiel ) werkte (nog niet)en dus ook erg weinig ervaring met varen op radar , maar hij was er weer snel bij en ging dus niet over de zeik maar legde toen alles uit,tja ik heb nadien veel geleerd van hem die eerste nacht kwam er weinig van slapen ,de hele lek in de stuurhut wat ervaring op doen .
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

Ik ben ik het bezit van het machinekamerjournaal van de "Patria", ex "Atria", uit de tijd dat ze bij de Kon. Marine voer.
Het loopt van januari 1996 tot in september 1997. Dat was het tijdstip dat de "Patria" niet meer mocht laden i.v.m. de slechte conditie van het vlak.
Misschien iets voor een De Haas liefhebber / collecteur ?. Ik heb er geen belang meer bij.
't Kost niets. Dat moet toch aanspreken...…………. :roll: :idea: :wink:

m.v.g., Roy
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

klaas en anderen er zitten haas mensen op het face boek ,,binnenvaart foto,s uit het verleden ,effe lid worden .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Bedankt voor de info Wout, maar Facebook blijf ik verre van. Dan maar zonder die oude foto's. Gr. Klaas.
Roy
Berichten: 4732
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

Ook geen facebook voor Roy.
Bijvoorbaat sorry...……… :!: :shock:

m.v.g., Roy
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

tja ik ben er ook geen voorstander van maar er is zoveel moois op de vele forums daar ,ik lees en bekijk ze plaats reactie,s en soms een foto ,van de rest blijf ik ver af en reageer nergens op .
een aantal forums op het net lijken wel stil te vallen ,en alle bekende zijn nu dus ook op face boek .waar schijnbaar veel meer mensen te bereiken zijn en reacties los komen .

groet wout.
DPLA
Berichten: 1922
Lid geworden op: 03 sep 2014 20:18
Locatie: Haren (Ems) Deutschland

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door DPLA »

Om zakelijke redenen zit ik ook niet op Facebook, Instagram en Twitter, enz.
Ik bekijk wel filmpjes op Youtube, maar ik heb geen account.

Mis ik iets, die indruk heb ik zelf niet.
Groetjes Pieter

We zeggen wat we doen en doen wat we gezegd hebben !

Het geheim van Succes is : Doorgaan, waar anderen stoppen.



Das Geheimnis des Erfolgs lautet: Machen Sie dort weiter, wo andere aufhören.
maarpol
Berichten: 7267
Lid geworden op: 05 mar 2006 20:53
Locatie: Noorwegen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door maarpol »

kajoe schreef: 12 sep 2018 08:51 tja ik ben er ook geen voorstander van maar er is zoveel moois op de vele forums daar ,ik lees en bekijk ze plaats reactie,s en soms een foto ,van de rest blijf ik ver af en reageer nergens op .
een aantal forums op het net lijken wel stil te vallen ,en alle bekende zijn nu dus ook op face boek .waar schijnbaar veel meer mensen te bereiken zijn en reacties los komen .

groet wout.
Ik ben het met je eens Kajoe ik had niet gedacht met Fb te beginnen maar als je daar iets plaatst komen er al gauw reacties wat het leuk maakt . Op het forum zelden reacties of inspel wat zonde is. Ziet er naar uit veelen kijkers op het forum maar weinig actieve mensen
Groeten Martin

Roest rust nooit.
kabo
Berichten: 3430
Lid geworden op: 08 jul 2017 15:56

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kabo »

NL-HaNA_2.24.01.05_0_923-9627.jpg
NL-HaNA_2.24.01.05_0_923-9627.jpg (134.05 KiB) 1153 keer bekeken
De Atlas in Driel opvarend op 28/10/1970.
gr.Bas
Plaats reactie