De Haas Tankvaartbedrijf.

Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Kees Keijzer »

Ik zou ook niet zo vlug kunnen zeggen wat ze aan het bouwen zijn, ga nu naar m'n mand.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Als het om een gebouw gaat zouden het dan de Brabanthallen in Den Bosch kunnen zijn? Dan zou de Achernar achter in de Industriehaven kunnen liggen. Dan moet het wel een uitbreiding van de hallen zijn geweest. Van origine zijn ze uit de 30-er jaren. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

kees ivm twijfel over de bolders kan je die uit vergroot weer geven of is dit alles wat je heb.

het lijkt mij een vrij nieuwe insteek haven aan de afmeerkant helemaal niets lage kade zag je in den haag veel ??
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Hallo Piet, Esso had wel een depot in Den Haag (Laakhaven), maar groter dan een kempenaar kan daar niet komen. Dus daar zal de Achernar niet op de kiek zijn gekomen. Had nog een beetje hoop dat jij iets wist uit de RWS historie en het houten bouwwerk herkende. Maar we gaan vrolijk door de grijze cellen te pijnigen. Ben met je eens dat het een nieuwe insteekhaven is. Als de palen wel "zeepkoppen" zijn, dan staan ze ten opzichte van de kade wel onder een vreemde hoek. Aan de andere kant van de haven ook een betonmuur met zo te zien een klein verzetje er in. Het houten bouwwerk lijkt veel op een draagconstructie voor betonwerk. Wat ik niet kan plaatsen is de stalen? boog erachter met jukken, waar draden aan schijnen te hangen. Kan me niet heugen waar ik zoiets heb gezien. De foto moet zijn genomen tussen 1958 en 1962. Aan het Esso geusje te zien vaart het schip voor de Esso. Heeft ze jaren gedaan Probeer een link te leggen met de locaties van Esso depots uit die tijd. Maar ze voer ook met stookolie naar centrales. Maar of deze info bij iemand het kwartje doet vallen? We wachten maar af. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

hoop moet je blijven houden klaas afstrepen is ook een manier om uit te vinden wie waar wat en hoe :mrgreen:
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Zou misschien ook nog in België kunnen zijn. Hebben we weer iets meer om af te strepen. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

k-k schreef: 25 apr 2017 08:51 Als het om een gebouw gaat zouden het dan de Brabanthallen in Den Bosch kunnen zijn? Dan zou de Achernar achter in de Industriehaven kunnen liggen. Dan moet het wel een uitbreiding van de hallen zijn geweest. Van origine zijn ze uit de 30-er jaren. Gr. Klaas.
Klaas Den bosch geloof ik ook niet de brabanthal stond in het verlengde van de haven en zeker niet zo kort bij het water de wal aan die kant was ook hoger maar we houden nog wel een paar plaatsen over oa de plaats waar het was :mrgreen:

die bolders vind ik altijd nog vreemd als je kijkt lijken ze schuin in de grond te staat maar ipv vanaf het water staan ze naar het water toe ??
gooit wel makkelijk los als je gaat varen :D
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Piet, Heb wel eens een luchtfoto van dat gebied gezien en voor mijn gevoel staan de Brabanthallen ook verder van het water. Voor Kees viel Den Bosch ook al af. De palen vind ik ook vreemd staan. Vind trouwens dat de Achernar ook slordig ligt afgemeerd. Geen vlag in de mast. Weekend?, maar dan leg je het spul beter vast. In het begin(1958-??) woonden er 3 gezinnen aan boord. Voorop Jan van der Laan, achterop de stuurman en de machinist. Helemaal achterop, met een deur op het achterdek was het verblijf voor de matroos. Onder de voorwoning was ook nog een hut(je) voor de scheepsjongen. Op de foto's die jij plaatste met het schip in de sluis van Weurt zag je volk aan dek en wasgoed aan de lijn. Op deze foto is het hele schip "kaal". Misschien toch al over naar de continuvaart, maar nog net geen radar. Begin 60-er jaren dan. Raar, dat we van het, toch wel markante, bouwwerk op de kant niets kunnen "maken". Je zou zeggen dat het een dragende constructie is om beton op te storten. Kan het ook helemaal mis hebben natuurlijk. Heb nog een beetje hoop dat er via familie van Jan iets boven water komt. Verzoek staat uit, dus wachten maar af. Wel intrigerend, zo'n plaatje. Gr. Klaas.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

De lokatie met de Achernar is gevonden door Henk (Hendrikz) Het was Zwolle (Katwolderhaven), denk in 1961. Kijk maar even bij Waar was dit? Gr. Klaas.

https://www.ijzerleeuw.nl/over-ijzerleeuw/geschiedenis/
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door teerkwast »

Hoe kan je het vinden, hahaha
Afbeelding
Plaats reactie