De Haas Tankvaartbedrijf.

kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

tja de oude icarus is een volhoudertje hij komt regelmatig bij ons voor de deur langs ,en iedere keer kijk je er weer na .
hadden wij vroeger maar zoveel pktjes er in gehad in het zusterschip ,
ik weet het niet van deze maar de atlas had gecoate tanks vandaar dat we ook in de eetbare producten konden varen zoals een lange tijd met soja olie van uit Mainz weisenou naar noem maar op .
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Ja Wout, Het roept altijd weer herinneringen op. Mooi toch! Qua kracht was de oude Hazenvloot niet je dat, maar we wisten niet beter. En alles went. De verlenging van de "Alchiba" maakte me ook niet blij. 250 PK voor 70 meter met 727 ton is ook niet ruim bedeeld. Geen boegschroef of koproer, maar gelukkig nooit naar plaatsen gehoefd, waar je moeilijk weg kwam. Wel eerder ballast zetten en een ankertje gebruiken om de kop te "temmen". Wel moet ik toegeven dat ik steeds minder sta te springen om het (even) over te doen. Gelukkig hebben we de herinneringen nog en wat plaatjes. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

ach met de alphaca of adara wil ik het wel overdoen best genoeg pk snelheid prima, kopschroef was niet om te juichen met 80 pk ,maar ze voeren prima en een kok en machinist aan boord .nee je had niet te klagen behalve dat je ook nog werken moest .als je dan naar lange tijd naar de atlas moet is het kruipen met een roeiboot ,zo voelt dat dan aan .
net zoiets als van de atria naar , de alphaca,
nu met 11meter nog veel leuker door al die slootjes.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Kees Keijzer »

OP F B werd de vraag gesteld waar de ACHENAR daar vereeuwigd is, even kijken of de Haas mannen dat weten, Klaas misschien?
Afbeelding

Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Hoi Kees, Niet het flauwste vermoeden! Als we nu eens wisten wat daar naast het schip wordt gebouwd? De palen in de kade lijken met hun ronde uitstekende koppen wel oude kanonslopen. Dus kan ik niets m.b.t. de lokatie zeggen. Eens kijken of ik nog een e-mailadres van Jo-An van der Laan, de zoon van Jan heb. Misschien dat die het zich kan herinneren. Wel zie ik dat het schip nog niet is verlengd en er ook geen radar op staat. Is de foto dus van voor 1962. Misschien dat Piet42 iets in het bouwwerk herkent. Gr. Klaas.
Geert D
Berichten: 231
Lid geworden op: 17 nov 2015 22:25

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Geert D »

Klaas de lopen zitten aan de ander kant, kan wel merken dat je niet bij de Ruiter heb gevaren.
Gr. Geert
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Geert, Ben beter in het bokken schieten. In dienst was mijn grootste wapen een FAL en het kleinste een UZI. Had erbij moeten zetten dat het achtereinde van de lopen boven de grond uitsteekt. Je zag ze destijds in Zeeland en Hellevoetsluis gebruikt worden als meerpaal. Gr. Klaas.
Kees Keijzer
Berichten: 9009
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Kees Keijzer »

Klaas; Volgens mij zijn het al moderne bolders, met zo'n kraag aan de achterkant, anders kon dat steekeind nooit zo kort en steil staan.Als je de foto vergroot zie je de bolders beter.
Groet Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

het lijkt me een haven kom insteek haven (loopt dood achter het schip) met de bouw van een flinke loods/hal eerst dacht ik een brug
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Kees, Die "zeepkoppen", zoals wij die bolders noemden herken ik er niet in. Als er wel een kraag aan zit dan is het voor mij een heel apart model. Heb de vraag naar de locatie uitstaan naar familie de Vries, waarvan er diverse op de Hazenvloot voeren. Heb jij enig idee wat voor bouwwerk op de foto staat? Het lijkt op een soort bekisting voor betonwerk. Herken niets in de contouren. Zou het voor ee boogbrug gediend kunnen hebben? Zie dat Piet ook die kant op zat te denken. Gr. Klaas.
Plaats reactie