De Haas Tankvaartbedrijf.

k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Piet, De link doet het (even?) niet, maar ik weet om welk plaatje het gaat. Samen met Wiecher ter Steeg (die ook schipper op de Engelina was) naar het plaatje gekeken. Ik vond de man met de alpino veel op hem lijken en hij was het wel met me eens. Foto is goed uit te vergroten gelukkig. Buiten dat het een rotgat was om achteruit in te krabbelen ging ik er toch met plezier naar toe. Was fabriek I, fabriek II stond aan de Industriehaven. Wel 55 jaar geleden dat plaatje bij fabriek I. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

nieuwe link klaas

wim52 je bedoel dan deze foto had ik al eens eerder geplaatst maar bij deze een stukje herinnering uit den bosch bij de gruyter wij losten daar altijd suiker van de VCS Dinteloord


dan de nieuwe klaas
https://denboschpubliek.hosting.deventit ... &index=245
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Wim52
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 mei 2011 15:34
Locatie: Lanaken-Belgie

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Wim52 »

Piet

Dat was inderdaad de losplaats bij de Gruyter, die ik bedoelde. Toen ik er kwam met de Engelina leek het wel op baggeren om op de losplek te komen. En na het lossen achteruit overstuur er weer uit. Herinner het me als de dag van gisteren en het is pakweg toch al weer 45 jaar geleden. Maar mooie belevenissen, waar ik met plezier op terugkijk.

Gr. Wim
piet42
Berichten: 4367
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

het was inderdaad een prut hoek het kon er behoorlijk stinken vooral als het zomer was dan kon de temperatuur ook behoorlijk stijgen geen zuchtje wind bloedheet
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
kajoe
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

ben net terug van een tijdje varen ,maar in de jachthaven las ik een mooi verhaaltje dat in het tijdschrift van ,,de binnenvaart,, stond over tjeerd de vries over de begintijd tot het laatste schip toe .
er schijnen wel meer verhalen van en door oude haas schippers in gestaan te hebben ,dus binnen kort maar eens contact op nemen .
k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Wout, Heb je een mailtje gestuurd. Gr. Klaas
kajoe
Berichten: 681
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

tja klaas bedankt ,weer wat te lezen .
ik ga mij maar snel lid proberen te maken .
groet wout.
k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Net toen het verhaal van Tjeerd begon werd ik lid. Viel dus met mijn gat in de boter en heeft me aangespoord om ook mijn herinneringen aan het Hazentijdperk met foto's op "papier" te zetten. Er staat altijd wel iets interessants in het blad. En om de vereniging in stand te houden is het belangrijk dat er voldoende leden overblijven. Schommelt nu rond de 3000. En veel hoef je niet te proberen om lid te worden. Moet gemakkelijk lukken via hun site. Succes ermee en veel leesplezier. Nog beter: Zet je herinneringen op papier! Een oud collega kwam met het excuus; Ik kan helemaal niet schrijven. Dan schrijf je zoals je vertelt was het advies. Wel een beetje redactiewerk aan gehad, maar het is een schitterend verhaal geworden over postduiven aan boord. Kijk maar op onderstaande link. Het verhaal begint op pagina 12. Wim trof ik voor het eerst in 1955 aan boord van de Alioth. Later was hij een collega van me bij BP. Verder lezen? Even Googlen op: Postduiven aan boord+Seconer. Gr. Klaas.

Het zou kunnen dat er tijdelijk niet gezocht kan worden. Er is een nieuwe Seconer-site in de maak, die in juni 2019 zou moeten werken.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Ben »

Ik denk dat ik deze foto van de Alhena bijna 60 jaren geleden heb gemaakt:

Alhena 1956.jpg
Alhena 1956.jpg (80.57 KiB) 1630 keer bekeken
k-k
Berichten: 6026
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Schitterend plaatje! Het schip glimt nog van de nieuwigheid. West-Indische kade bij de Korrewegbrug, Ben?
Heb je nog meer van dat lekkers? Gr. Klaas.
Plaats reactie