De Haas Tankvaartbedrijf.

dajo van dijk
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 mar 2007 13:47
Locatie: Rotterdam

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door dajo van dijk »

Een leuke foto van de Antares. Ik ken de schepen van die tijd want ik voer op de Leonidas IV van de Firma Vroege te Alblasserdam . Als je goed op de foto kijkt dan zie links boven naast de scheepswerf het terrein van de firma en de Leonidas IV ligt daar aan het steiger,

Groetjes Dajo
groetjes Dajo

Vlag in top
Volle kracht vooruit!!
Joop de Radder
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2014 11:02

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Joop de Radder »

Tanker met als Kapitein...Albert van der Molen en zijn vrouw Fenna. Mocht vroeger ( als ik te vervelend werd ) een paar weekjes uit logeren bij hun, wat ik niet erg vond, geweldige mensen.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

En niet te vergeten Joop, dochter Ria! Als ze nog leeft zal ze ook rond de 70 moeten zijn. Een kleine 60 jaar geleden hebben we rond oud en nieuw eens met ze gebuurt. Dacht in Groningen. Weet nog wel dat we oliebollen en chips hebben gebakken. Was toch een aardige tijd! Gr. Klaas.
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

Ik heb nog eens een week afgelost op de "Algenib". Dat was in de 1e week van 1980 als ik het me goed herinner.
Van de Molen was toen al jaren kapitein op de "Algenib", maar zat toen al kort voor zijn pensioen. Ik meen dat het van oorsprong een Groninger was, maar hij woonde toen in Zeeland. 's Heerenhoek als ik het wel heb. Ik heb prima met hem en zijn vrouw gevaren.

m.v.g., Roy
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Aldert van der Molen kwam inderdaad uit Groningen, Roy. Of hij van de Antares naar de Algenib is gegaan kan ik me niet meer herinneren. Er staat me bij dat hij ook op de Alnati heeft gevaren. Die is in 1971 verkocht en omgedoopt in Yvonne. Op een personeelslijst van begin 1972 zie ik dat Aldert toen op de Algenib zat. Jo-An van der Laan, een broer van Jan heeft ook op de Alnati gevaren, maar die is in Delfzijl aan de wal gaan werken. Maar na al die jaren is het plaatje vervaagd. De vloot breidde zo snel uit dat je al gauw van schip veranderde. Maar misschien dat Loet de Vries het zich nog kan herinneren. Die ging in 1956 van de Alioth naar de Alnati en schoof een paar jaar later door naar de Arcturus. Gebeurde allemaal in mijn kinderjaren, of zo je wilt in mijn schooltijd. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

volgens mij heeft hij op beide gevaren alnati en algenib,zo staat mij nog bij van uit de tijd dat ik op de bunkerboot in Amsterdam voer ,ook hij was een van de schippers die mij geregeld uit bed belden in de nacht als ze de oranje sluizen passeerden naar het noorden ,tja meestal rond de 10 kub .
dat was omdat ik bij de sluis woonde en de boot daar meestal op het dwars wal lag voor het postkantoortje.
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

In het voorjaar van 1974 heb ik op de "Alkaid" gevaren.
De kapitein was ook ene de Vries, maar of dat dezelfde was als de bovenstaande, betwijfel ik........... :!: :idea:

m.v.g., Roy
Jan van der Doe
Berichten: 8531
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
Locatie: Fergus, ON
Contacteer:

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Jan van der Doe »

MisschienTjeerd de Vries
Vriendelijke groet
Jan.


Varen is noodzakelijk
Leven niet
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

volgens mij zat Tjeerd toen al lang op de ,,adara zuster van de,, alphaca waar ik op voer ,
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Voor zover ik weet heeft Tjeerd niet op de Alkaid gevaren. In zijn verhaal bij De Binnenvaart meen ik me een foto van de Algenib te herinneren. Heeft ook op de Alamak gezeten. Even terug zoeken bij de plaatjes van de Alkaid op de Neckar? Daar dacht ik een naam W? de Vries te hebben gezien. De plaatjes warenvan Wrijfhout, die ze kreeg van Wiep de Vries. Is dat hem Roy? Gr Klaas.
Plaats reactie