De Haas Tankvaartbedrijf.

Kees Keijzer
Berichten: 9008
Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
Locatie: Papendrecht

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Kees Keijzer »

Klaas en Piet het is i.d.d. Roermond.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Afbeelding
Joop de Radder
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2014 11:02

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Joop de Radder »

Voor Klaas


Alcyone  101.jpg
Alcyone 101.jpg (142.83 KiB) 1366 keer bekeken
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Waar kan ik hem afhalen, Joop? Met havanabruine herftkisten. Toen ik er in 1967 op kwam waren ze nog grijs. Van lieverlee er een eigen draai aan gegeven. Was een lief scheepje, ook om mee te varen. Leuk werk, dat kleinschalige. Achteraf gezien eigenlijk het leukste werk. Maar je zit dan ook in een andere fase van je leven en kijkt nog door een andere bril. In 1968 aan boord van dit scheepje getrouwd en het eerste kind op stapel gezet. Toen die werd geboren mochten we overstappen op de Alchiba. Maar nu even terug naar het model. Zelf gebouwd en van welk materiaal? En zijn er tekeningen van dit schip? Een paar jaar geleden heb ik een coasterje gebouwd. Is een leuk scheepje geworden, maar (ja weer) achteraf gedacht: Had eigenlijk de Alcyone moeten bouwen. Zat gisteren bij een kennis en viel de opmerking dat er op het Forum niet veel meer bij De Haas tankvaartbedrijf werd geplaatst. Leuk dat er toch weer iets (en voor mij wel heel moois) boven water komt. Bedankt daarvoor Joop! Ab de Jongh werkt aan een model van de Avior. Zal hem eens porren. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

tjonge pracht model ,dan kriebelt het wel iets ,maar ja eerst de Rotterdam afmaken ,dan toch maar de atlas????
word wel weer een ritje naar her maritiem museum in Rotterdam voor de tekeningen .
of toch maar die lange plank van 100 meter ?
ik weet nog wel op de olie handel in Amsterdam dat er vele haas schippers waren die bepaalde verven van epifanes en ruwa tjalema wouden om de zaak te schilderen ,en zo ook hun eigen zalfje hadden voor de leidingen .
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Roy »

Da's zeker een gaaf model van de "Alcyone" !.
Toen hadden tankers nog een geheel eigen karakter...............

m.v.g., Roy
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

En voelen we ons gelijk weer een stuk jonger toch? Houdt alleen niet zo lang stand. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

ook nog op maritiem digitaal het vol model van de antares tegen gekomen ,schijnt in het museum Rotterdam te staan.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Heb ik gezien Wout. Bij de NVM hebben ze een tekening van de Aludra/Atlas. Dacht 1:50. Weet niet hoe gedetailleerd die is. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

je bedoel dit model
Bijlagen
antaris - kopie.jpg
antaris - kopie.jpg (51.9 KiB) 1317 keer bekeken
antaris 3 - kopie.jpg
antaris 3 - kopie.jpg (67.29 KiB) 1317 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
Joop de Radder
Berichten: 19
Lid geworden op: 11 aug 2014 11:02

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door Joop de Radder »

Goedenavond Klaas,

Bedankt voor je leuke bericht. De "Alcyone" is van hout gemaakt. Mijn vader heeft hem 40 jaar geleden gebouwd. Voor zover ik weet, alles uit het blote hoofd én zonder tekening. Mijn zus heeft de "Alcyone" nu. Het was zijn eerste tanker als kapitein en heeft toen der tijd , dit schip nieuw van de werf mogen halen. Zijn laatste tanker was de "Intertank 2" en een model hiervan, staat bij mij. Heb hem nog 1 jaar uitgeleend aan "de Binnenvaart" in Dordrecht. Wellicht heb je dit model, daar ook nog gezien. Groetjes, Joop
Plaats reactie