De Haas Tankvaartbedrijf.

kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door kajoe »

ach dat vt op de kop ,vele schepen van de haas hebben lange tijd in vaste huur gevaren voor de vt en is er een tijd geweest dat zij ook wouden dat hun tekens op het schip moest staan ,dat zag je ook een lange tijd toen de damco en de haas samen ging een hoop damco mannen wouden niet aan de nsu en later Nedlloyd naam dus lieten ze de damco plus nummer er op staan en schilderende ze de nieuwe naam daar onder ,maar goed er waren ook een enkele haas man die harp stijf het oude wouden behouden ,maar goed het blauwe stond mooier dan dat oranje.
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Zo beleeft ieder het op zijn eigen manier Wout! De 10 jaar dat ik bij de Haas werkte heb ik als plezierig ervaren. Was net voor de reorganisatie met nieuwe namen en collega's weg. Bij mijn volgende werkgever heb ik het wel meegemaakt en me wel eens geërgerd aan collega's die niets van de veranderingen wilden weten. Je kunt overal het beste van maken en eens ruiken aan een andere cultuur kan ook geen kwaad. Merkte wel bij het ouder worden dat ik steeds minder stond te springen om veranderingen. Maar toen ik bij de Haas voer was ik nog 27- en nu 72+, dus bijna een omgekeerde wereld. Gr. Klaas.
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door teerkwast »

Wie kan mij vertellen, wat dat grote vaartuig is, bij de Mathenesserbrug. Was dat soms een onderkomen van Oosterwijk? Ik kan er niet meer opkomen.
Afbeelding
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

volgens mij was dat Opleidingsschip "De Nederlanden"
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
k-k
Berichten: 6007
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door k-k »

Piet, Denk dat Bart het schip achter de Delft II bedoelt. Lijkt meer op een passagiers- of bunkerschip.
De Nederlander heeft toch een poosje richting Delfshaven gelegen en ook nog aan de Maaskade. Gr. Klaas.
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

Klaas dat schip bedoel ik ook het is niet de Nederlanden ( dat was een 2 master ) maar wel een opleiding schip volgens mij er hebben er toe 2 gelegen ik ga nog ff verder zoeken er zijn toen meer foto,s gemaakt in die periode '63
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

Klaas deze foto inmiddels wel gevonden van onze prive ijsbaan eerst een dijkje van ijs en sneeuw gemaakt toen water op het ijs gepompt uit het wak naast het schip prima ijsbaan (foto is iets vaag vanwege de snelheid van de schaatsers ik zelf :D )

2de foto

De vlet heeft ook een poging gedaan om de schie open te breken maar heeft is ook gestaakt nadat hij bijna is gezonken kwam een sb met z'n slingerkim op het ijs en liep bb achter volwater in de kuip dus snel achteruit gelukkig lukte dat en met z'n staart tussen de benen terug naar af
Bijlagen
ijbreken schie 1963.jpg
ijbreken schie 1963.jpg (107.14 KiB) 2770 keer bekeken
winter63a (2).jpg
winter63a (2).jpg (144.7 KiB) 2770 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
falcon
Berichten: 127
Lid geworden op: 08 mei 2007 22:22
Locatie: maassluis

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door falcon »

De ligplaats in de Delfshavense Schie naast de Mathenesserbrug was in het verleden de winterligplaats van de (1e) Henry Dunant. Ik vermoed dat het de Henry Dunant is die achter de Delft II zichtbaar is, ik mis echter de grote witte schoorsteen met het rode kruis.

Kees
piet42
Berichten: 4363
Lid geworden op: 28 aug 2008 17:20
Locatie: sommelsdijk

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door piet42 »

Kees de henry dunant die lag daar inderdaad wel eens maar of dit de henry was twijfel ik we zoeken verder deze is er nog wel het opleiding schip de Nederlande en ik dacht eigenlijk dat daar een andere voor is gekomen aan de spangesekade
Bijlagen
. r.dam mathenesserbrug opleiding -.jpg
. r.dam mathenesserbrug opleiding -.jpg (76.75 KiB) 2709 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord

Afbeelding

Tenanker
teerkwast
Berichten: 3842
Lid geworden op: 12 nov 2010 20:41
Locatie: vlaardingen

Re: De Haas Tankvaartbedrijf.

Bericht door teerkwast »

Oosterwijk zat daar toch ook in de buurt? Ik zie zo die grote bakken nog, voor mijn geest, als wij weer naar Kwaaital voeren. Zo breed was het daar dan niet meer, als ze bij elkaar opzij lagen.
Afbeelding
Plaats reactie