Broere Tankers

Dirk

Re: Broere Tankers

Bericht door Dirk »

En alles komt eind zo ook aan de 20 en de mooie tijd die ik er op mocht beleven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier eindige de episode Dordrecht20.

Naar dat ik gehoord heb,was na twee dagen alleen het vlak nog over en stond daar als uit de as herrezen alleen nog de Deutz alsof hij nooit van plan was te verdwijnen.
Hij schijnt te zijn gereviseerd en nog steeds te draaien,waar is mij niet bekent.
Ook deze fotoserie is gemaakt door Rinus Verkaik.

Dick
Danny

Re: Broere Tankers

Bericht door Danny »

Mooie plaatjes Dick
Dirk

Re: Broere Tankers

Bericht door Dirk »

Danny schreef:Mooie plaatjes Dick
Dank je
Fluks
Berichten: 2579
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Broere Tankers

Bericht door Fluks »

Ik heb me door iemand van de TD laten vertellen,dat de Deutz van de Dordrecht 20 terug naar Köln is en daar tentoongesteld wordt.De motor zou op een zuiger en een voering,die vervangen zijn na het breken van een smeerleiding,nog helemaal origineel zijn.(Waar of niet waar?)
Hier een plaatje van wind op de Waal bij IJzendoorn.

Afbeelding
Groeten,Arie.
Dirk

Re: Broere Tankers

Bericht door Dirk »

Fluks schreef:Ik heb me door iemand van de TD laten vertellen,dat de Deutz van de Dordrecht 20 terug naar Köln is en daar tentoongesteld wordt.De motor zou op een zuiger en een voering,die vervangen zijn na het breken van een smeerleiding,nog helemaal origineel zijn.(Waar of niet waar?)
Hier een plaatje van wind op de Waal bij IJzendoorn.

Afbeelding
Maar hij draait dus niet meer Arie?

Ook een mooi plaatje,je hebt dan ook wel gezien dat hij aardig golfde tijdens het in zo'n golf duiken zeker.

Dick
Jan Walpot
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 dec 2006 18:35
Locatie: Giessenburg

Re: Broere Tankers

Bericht door Jan Walpot »

Dat moet in september 1974 zijn geweest. Als ik me goed herinner zat er een scheurtje in de voering.

Dat golven waar Dirk het over heeft hebben wij ook eens meegemaakt toen we met windkracht 9 van Terneuzen naar Vlissingen gingen.
Diverse leidingsteunen waren van het dek afgebroken en expansiestukken gescheurd.
Uitspraak van de schipper: Ik wou dat ik in m'n broek had gescheten in plaats van te vertrekken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten, Jan.
Danny

Re: Broere Tankers

Bericht door Danny »

Afbeelding

Een Stork van de Dordrecht 26

met dank aan Jolanda
Dirk

Re: Broere Tankers

Bericht door Dirk »

Ik heb ook nog een aantal reizen gedaan op het zusterschip van Dordrecht20 ,de 19.
Onder leiding van schipper Louis Warmerdam misschien beter bekend als " de King of Bruinkolen"
"Ik zal het je vertellen ik ,de king van bruinkolen, op het enkhuizer zand" dit was een gevleugelde uitspraak op de vloot toen der tijd.
Ook hier wel een leuke tijd gehad en maar weinig foto's uit die tijd.
Ik plaats ze hier onder .

Afbeelding
Nog groen klaren aan Emmerich.

Afbeelding
Foto's genomen vanaf de douaneboot.
Afbeelding
De Deutz van de 19.
Afbeelding
De Deutz van de 19.
Afbeelding
De Deutz van de 19.

Zoals gezegd ook hier een leuke tijd gehad.
In de volgende serie het laatste schip waarop ik(ook met plezier )heb gevaren.

Dick
Dirk

Re: Broere Tankers

Bericht door Dirk »

[quote="Jan Walpot"]Dat moet in september 1974 zijn geweest. Als ik me goed herinner zat er een scheurtje in de voering.

Dat golven waar Dirk het over heeft hebben wij ook eens meegemaakt toen we met windkracht 9 van Terneuzen naar Vlissingen gingen.
Diverse leidingsteunen waren van het dek afgebroken en expansiestukken gescheurd.
Uitspraak van de schipper: Ik wou dat ik in m'n broek had gescheten in plaats van te vertrekken.




Ja Jan het was een heerlijk schip om mee te varen ,maar doordat hij verlengd was wel " een slappe drol".

Dick
Jan Walpot
Berichten: 678
Lid geworden op: 04 dec 2006 18:35
Locatie: Giessenburg

Re: Broere Tankers

Bericht door Jan Walpot »

De Dordrecht 19 als Benjo II te St Goar op 9 mei 1997.

Afbeelding
Groeten, Jan.
Plaats reactie