Op het oudste binnenvaartforum vroeg "Greetje uit de polder" om foto's van Damcoschepen die hadden meegewerkt bij de aanvoer van basaltsteen voor de Zuiderzeewerken. In mijn archief heb ik een foto gevonden en die heeft ze inmiddels al in de bus. Om het nieuwste forum een vliegende start te geven leek het mij wel leuk die foto ook hier te plaatsen.
Harry
..
De Nelly en de Damco 22 geladen met basaltsteen in de haven van Den Oever.
Damco Scheepvaart Mij
de nelly is uit 1926 en gebouwd in slikkerveer, werd later de damco 38, weer verkocht en hernoemd in nelly, in 1949 weer verkocht en werd het de oranje 4 ( info komt uit het 1ste damcoboek, blz 51 )
ik vermoeede al dat het ook een damco-schip was, gezien het damcosignaal
ik heb beide boeken in bezit, helaas voor john staat daar geen foto in van de damco 296, wel andere tankers, ik kan ze wel scannen, maar niet op het forum zetten,
dus john stuur evt. een mailtje naar me als je hier belang bij hebt
groetjes greetje
ik vermoeede al dat het ook een damco-schip was, gezien het damcosignaal
ik heb beide boeken in bezit, helaas voor john staat daar geen foto in van de damco 296, wel andere tankers, ik kan ze wel scannen, maar niet op het forum zetten,
dus john stuur evt. een mailtje naar me als je hier belang bij hebt
groetjes greetje
Ik tel maar 10 tanks. Dat betekent dat de foto ergens voor de verlenging van 67 naar 82 meter genomen is. Dit schip is ondertussen gesloopt, alhoewel er uit die serie van 10 schepen nu nog steeds een zusje rondvaart (m.t.s Benjamin van E. Frerichs). Dit was volgens mij de Damco 284.
Enkelschroefs, Deutz 545, 750 pk met oplading (dus bijna een ton per pk), 2-partijen schip, Kanalgängig, strangenlier. Dit moet een super modern en zeer snel schip geweest zijn voor die tijd! Je kan het ook zien, want de oploopvlag werd gewoon niet meer weggehaald.
Zeg Ronald, waar komen die gaatjes vandaan op de foto. Hadden die schepen in die tijd misschien een eigen paspoort?
Ton (je weet wel)
Enkelschroefs, Deutz 545, 750 pk met oplading (dus bijna een ton per pk), 2-partijen schip, Kanalgängig, strangenlier. Dit moet een super modern en zeer snel schip geweest zijn voor die tijd! Je kan het ook zien, want de oploopvlag werd gewoon niet meer weggehaald.
Zeg Ronald, waar komen die gaatjes vandaan op de foto. Hadden die schepen in die tijd misschien een eigen paspoort?
Ton (je weet wel)
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 30 dec 2004 22:28
- Locatie: Streefkerk
-
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 30 dec 2004 22:28
- Locatie: Streefkerk
heb het even nagekeken in het Damcoboek van Arie Lentjes. Het schip is wel als sleepschip gebouwd en in 1954 omgebouwd tot motorschip. In 1974 werd het de Aquarius van Puister en in 1980 de Marco Polo van Oldenburger. In 1997 gesloopt.
gr. Harry
gr. Harry
"Het forum is net een lopend buffet; je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen..."
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
St Maria , 79,92 x 8,22 x 2,66 , 1177 ton , Bouwjaar 1957 , Werf J.G. Hitzler in Lauenburg ( Duitsland ) , 2 x 475 pk Caterpillar , 272 Pk DAF kopschroef , ex Damco 237 , ex Kwart VII , ex St Antonius , ex Calypso , ex 2 x Rose , ex Monica , ex Hoop op Zegen Jr , ex Bilancia , eigenaar Vof. Buil de Beer in Maasbracht , De St Maria vaart nu als Protection , europanummer 002310110
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28536
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Re: Damco schepen
Ardente , 59,98 x 8,05 x 2,79 , 741 ton , Bouwjaar 1920 , Werf Caesar Wollheim in Breslau ( Polen ) , 280 pk MWM , ex Siegfried , ex Damco 20 , ex 6 x Rotterdam , ex Wellepoort , eigenaar D. Rook & Zn in Ouderkerk a/d IJssel , ENI 02305132
Kijk hier zoals hij voer als Damco 20
Op de foto gezet op de Waal in Druten op 18-11-2009
Kijk hier zoals hij voer als Damco 20
Op de foto gezet op de Waal in Druten op 18-11-2009
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Re: Damco schepen
Bij deze een foto van de oude NASSAUKADE, de latere de DAMCO 15 (II).
groeten, Ran
groeten, Ran
groeten van Ran