Neptun Basel

Elan

Re: NEPTUN BASEL

Bericht door Elan »

Afbeelding

Hetzelfde schip een paar jaar eerder voor de sluis van Weurt aan de binnenkant. Dit schip is in tegenstelling tot ons schip niet verlengd naar 80 meter en heeft nog steeds de 620 pk KHDeutz erin staan. Wie heeft er foto's van deze machine.

Zijn er trouwens sowieso foto's van de belgische Neptune schepen? Vrijwel alle foto's die ik ken zijn van de zwitserse tak of de rhenania-expressen.
Elan

Re: NEPTUN BASEL

Bericht door Elan »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een drieluikje van de Express 68, laatst in het nieuws door haar bijzondere stranding als Wiking
Elan

Re: NEPTUN BASEL

Bericht door Elan »

Afbeelding

Afbeelding

Hetzelfde schip maar dan in andere kleuren: Express 58
Elan

Re: NEPTUN BASEL

Bericht door Elan »

Afbeelding
Express 69

Afbeelding

Afbeelding
Als Spessartor

Afbeelding
Als Gau

Afbeelding
Werfplaat Express 69
Elan

Re: NEPTUN BASEL

Bericht door Elan »

Afbeelding

Een detailfoto van "ons" achterschip van de Express 77. Bij de koop van het schip heeft mijn vader driftig met de brander de strangenlier en de overlopen verwijderd. Was toch maar rotzooi wat in de weg zat, volgens hem. Leuk om hem in originele staat te zien. Ergens in de jaren negentig nog een paar dagen aan deze lier besteedt om hem helemaal kaal te maken, wel was de Hatz motor al verwijderd en een elektromotor geplaatst, iets bedrijfszekerder dan een Hatz uit 1961...

Foto is van "Express 70" van het duitse https://www.forum-für-interessierte-der ... fffahrt.de, Herzlichen Dank!
(bekt wel lekker zo'n webadres... :) )
Groet Merijn Broeders
Elan

Re: NEPTUN BASEL

Bericht door Elan »

Afbeelding

Een mooie foto uit 1984 waarbij de Express 77 ligt te wachten om te lossen waarbij de Express ingeklemd wordt door twee coasters.

Opnieuw dank aan het Duitse forum, maar nu aan gebruiker "Gamperdona"!

Groet Merijn Broeders
Goldfinger
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jun 2009 16:15
Locatie: Nijmegen

Re: NEPTUN BASEL

Bericht door Goldfinger »

Hallo luitjes hier is Goldfinger, een paar jaar gevaren bij de Neptun AG en later de SRN AG.
Een foto van de Express 70 waar ik in de Waalhaven pier 8 aan het rond gaan ben om daar kolen te gaan laden.
Ik heb nog meer foto's maar moet ffe spitten in de albums, zodra ik wat heb word het geplaatst.

Afbeelding
By Goudvinger
fred kuyper

Re: NEPTUN BASEL

Bericht door fred kuyper »

Hoi Goldfinger,welkom op het topic en het forum in totaal.
We zijn altijd blij met mensen die veel van het varend verleden kunnen vertellen.
Nog mooier als het opgevrolijkt wordt met foto,s.
Ik heb ook een jaartje of drie bij de rooie gezeten.
Prachtige tijd,maar de crisis in de jaren 80 was voor mij fataal.
Matroos,dus ga je er het eerste uit ongeveer.
Maar succes met het zoeken naar foto,s en het plaatsen.
We wachten met smart op wat komen gaat.
Groetjes Fred
Goldfinger
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jun 2009 16:15
Locatie: Nijmegen

Re:

Bericht door Goldfinger »

Elan schreef:Afbeelding
EXPRESS 30 - Foto per e-mail gekregen van Jan Schreuder. Ik geloof dat hij me vertelde dat z'n vader hierop gevaren had.

Afbeelding Haarscherpe foto van de EXP 39, volgens mij gekregen via Leo Schuitemaker of Arie Lentjes? BEdankt in ieder geval!

Afbeelding
De EXP 71, nu in de vaart als Cheyenne van Chris & Lillian Pols (https://www.ms-cheyenne.nl) FOto is van https://www.debinnenvaart.nl)

Afbeelding
De Express 71, 72, 73 of 74 in de Auhafen. Al in de SRN tijd. Foto komt uit reclamemateriaal van de zwitserse binnenvaart uit die tijd.

Afbeelding
De Express 51 (een vol zusterschip van ons schip) in de kleuren van de rode schweiz. Ex Stephan, vaart nu als Bastimento. (Foto is mij toegezonden, weet alleen niet van wie: excuses!)
De foto nummer 4 is de Express 71, ik herken de kapitein. (Rüdi Dull uit Worms)
Goldfinger
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jun 2009 16:15
Locatie: Nijmegen

Re: NEPTUN BASEL

Bericht door Goldfinger »

Elan schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een drieluikje van de Express 68, laatst in het nieuws door haar bijzondere stranding als Wiking
Het drieluik van de Express 68 klopt niet.
de 1e foto is namelijk de Express 70, dat was namelijk de enige van de serie die aan S.B een raam in plaats van een patrijspoort had.
groetjes Goldfinger
Plaats reactie