Neptun Basel

*Waterman*
Berichten: 751
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:59
Locatie: Dordrecht

Bericht door *Waterman* »

De Express 77, helaas al in de "Kleuren" van Alpina.

Afbeelding

*Waterman* met dank aan JCV
Elan

Bericht door Elan »

Geweldig! Dit is de eerste foto van de Express 77 die ik ken van voordat wij hem hadden! Bedankt! Ik heb nog tientallen foto's van de Neptun schepen en ons schip. Interesse?
Gert Schouwstra
Berichten: 4581
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Bericht door Gert Schouwstra »

Interesse?
Zeker! Je kunt hier niet genoeg van dat soort foto's plaatsen. :lol:
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Westeind
Berichten: 4727
Lid geworden op: 23 jun 2007 16:03
Locatie: m/s westeind

Bericht door Westeind »

Mooie foto`s altijd welkom, alleen even op het formaat letten waarin je ze upload ,bij voorkeur 800x600 :wink:

grt Bram
vaar om te leven (niet andersom)
F.van.Gent

Bericht door F.van.Gent »

Is dat die Schreuder uit Brakel ??????
Die een zand en grinthandel hebben of hadden.
Als dat zo is dan heeft deze Schreuder ook nog op zo.n tanker van de zwijds gevaren iets van.pitkes of zo iets
mvg
Frederik :D
Elan

Bericht door Elan »

Geen idee, ik heb een aantal malen met hem gemaild. 800x600 worden ze voortaan... Ik zal vanmiddag er nog een paar opzetten.

Groet Merijn
Elan

Bericht door Elan »

Afbeelding

De Elan vaart de sluis van Augst in.

Afbeelding

In Bernkastel, gefotografeert vanaf de berg (uiteraard ;-)

Afbeelding

Bijzondere lading tijdens de Golfoorlog

Afbeelding

1988 Open Schip in de Waalhaven van Nijmegen.
Elan

Bericht door Elan »

Afbeelding

Een deel van de bouwtekening van de Express 77. Dit is de tekening die gebruikt werd voor de verlenging in 1979. Als je goed kijkt is het model van het achterschip afkosmtig van de serie 71/72/73/74. Onze serie heeft een iets andere brug. Zo zijn de huidige Bastimento en de Esperance echte zusterschepen van ons, terwijl de Cheyenne, de Victorie en de Jan Gerard er wel op lijken maar het niet zijn. Dat komt omdat ons schip gebouwd is als 67 meter schip met een 620 pk KH-Deutz erin, terwijl de EXP 71-74 als 80 (of 74?) meter gebouwd zijn met een 1015 pk MWM gemotoriseerd zijn. Daarnaast hebben de laatsgenoemde serie een bijna meter kortere stuurhut dan onze schepen. De motorbeun is binnen natuurlijk ook veel groter omdat de MWM groter is dan de Deutz.
Elan

Bericht door Elan »

Afbeelding

De nogal onhandige manier om de Cat op gang te gooien. Eerst de luchtflessen in de SB zij open zetten, daarna de motor 30 sec voorgloeien, de startmotor op lucht zit tussen de leidingen in.

De Elan is eerst gemotoriseerd met een 620 pk Klockner-Humboldt Deutz. Deze is later vervangen (door de SRN) door een Caterpillar D398 van 790 pk. Deze liep (naar horen zeggen) snel in de soep. Omdat het schip zo snel mogelijk in de vaart moest komen is er eenzelfde type ingekomen, maar officieel gefabriceert om als offshore-generator te dienen. Deze had allerlei alarmeringen die in de binnenvaart niet mogen (de motor mag natuurlijk niet zomaar tijdens vaart stilgezet worden door het alarmsysteem) Deze zijn omzeild maar zaten fysiek nog wel aan de motor toen wij het schip kochten. Later hebben we het schip gehermotoriseerd met een Caterpillar 3508B van 1014pk.
Elan

Bericht door Elan »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een nieuwe denneboom en nieuwe alu luikenkap wordt bij Van Tiem in Druten erop gezet

Afbeelding

De Elan rond 1995, verhoogde den ligt erop, nieuwe ramen in de stuurhut en een straalbuis
Plaats reactie