Dat zat ik ook te denken Karel.
Iedereen was altijd vol bewondering voor het vakmanschap van Piet de Jong.
Boele en Oosterwijk.
Re: Boele en Oosterwijk.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
Het vakmanschap van Piet de Jong zal ik ook nooit en te nimmer betwisten. Ik hoop, dat dit van mij aangenomen wordt.
Het viel mij alleen maar op dat de m.k. deur bij een scheef hangende boot erg gevaarlijk overkomt en of er nu wel al dan niet mensen in het gangboord staan doet hier niets aan af.
Er zijn n.l. nogal eens sleepboten onder deze omstandigheden omgegaan. Vandaar mijn opmerking.
m.v.g., Roy
Het viel mij alleen maar op dat de m.k. deur bij een scheef hangende boot erg gevaarlijk overkomt en of er nu wel al dan niet mensen in het gangboord staan doet hier niets aan af.
Er zijn n.l. nogal eens sleepboten onder deze omstandigheden omgegaan. Vandaar mijn opmerking.
m.v.g., Roy
Re: Boele en Oosterwijk.
roy je trekt je zelf nooit of te nimmer onderste boven als je een beetje vakman bent. en zeker niet op stil water als een boot om gaat word ie om getrokken door te veel gang of stroom als je je eigen om trekt op een stil liggend object ben je niet bij de les is mijn idee
Welkom in ons maritiem museum in Westerende-Kirchloog.
Re: Boele en Oosterwijk.
Zo lang het goed gaat is het mooi en geweldig.
Gaat er wat mis en verdrinkt er iemand dan is Leiden in Last!
Dan staan mensen meteen klaar met een vernietigend oordeel over de schipper.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar mensen houden wel van wat sensatie dus tarten we ons geluk!
Anders wordt het leven zo saai!
Gaat er wat mis en verdrinkt er iemand dan is Leiden in Last!
Dan staan mensen meteen klaar met een vernietigend oordeel over de schipper.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar mensen houden wel van wat sensatie dus tarten we ons geluk!
Anders wordt het leven zo saai!
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: Boele en Oosterwijk.
Groeten Martin
Roest rust nooit.
Roest rust nooit.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
Re: Boele en Oosterwijk.
De Johanna Adriana van Mijnster, is idd een ex Zagri alleen het nummer ben ik kwijt.
Groet Wim
Groet Wim
Re: Boele en Oosterwijk.
De Johanna Adriana was de Zagri 17 Wim.
Ik heb nog even gekeken maar heb geen foto van de 17.
Wel van haar zusje de 18.
Ik heb nog even gekeken maar heb geen foto van de 17.
Wel van haar zusje de 18.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
Re: Boele en Oosterwijk.
Eh even een correctie Hans de 18 is niet echt een zusje van de 17 hoor, een heel ander model en groter in afmetingen. Op fb bij Binnenvaart foto's uit het verleden zijn vandaag twe foto's geplaats waar de ex 17 van de fam. Ooms was.
Groet Wim
Groet Wim
Re: Boele en Oosterwijk.
Het is een beetje ingewikkeld verhaal Wim.
Boele liet in 1963 een Zagri 17 bouwen.
Deze werd volgens De Binnenvaart in 1983 de Deo Favente van v.d. Waal uit Sliedrecht en daarna de Johanna Adriana van Mijnster.
Dan was er nog de Zagri 17 die Boele overnam van Oord.
De datum was 26 oktober 1982.
Deze was gebouwd als Lieuwe in 1965.
Deze had een ronde kop met het anker middenvoor.
In 1990 ging deze verder als Dimar door het leven.
Op dezelfde datum als de 17 kwam de 18 in dienst.
Deze werd ook overgenomen van van Oord en had daar de naam Rijchart.
Beide schepen waren 73,97 x 8,91 x 3,06 en een waterverplaatsing van 1420 m3.
De laatste twee zijn zusjes en die van van 1963 die later Johanna Adriana werd dus niet.
Punt voor Wim.
Boele liet in 1963 een Zagri 17 bouwen.
Deze werd volgens De Binnenvaart in 1983 de Deo Favente van v.d. Waal uit Sliedrecht en daarna de Johanna Adriana van Mijnster.
Dan was er nog de Zagri 17 die Boele overnam van Oord.
De datum was 26 oktober 1982.
Deze was gebouwd als Lieuwe in 1965.
Deze had een ronde kop met het anker middenvoor.
In 1990 ging deze verder als Dimar door het leven.
Op dezelfde datum als de 17 kwam de 18 in dienst.
Deze werd ook overgenomen van van Oord en had daar de naam Rijchart.
Beide schepen waren 73,97 x 8,91 x 3,06 en een waterverplaatsing van 1420 m3.
De laatste twee zijn zusjes en die van van 1963 die later Johanna Adriana werd dus niet.
Punt voor Wim.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 03 jul 2007 00:39
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
Re: Boele en Oosterwijk.
Hoi Hans,
Van de eerste (kleine) 17 staan foto's uit de Boele tijd bij Binnenvaart.eu, voor dat het schip van de Waal werd was het van Ooms.
Groet Wim
Van de eerste (kleine) 17 staan foto's uit de Boele tijd bij Binnenvaart.eu, voor dat het schip van de Waal werd was het van Ooms.
Groet Wim