Aangetroffen in de Europoort de voormalige Zagri 13.
Ziet er nog uit als een echte Zagri.
Niet veel aan veranderd.
Boele en Oosterwijk.
Snip ex Zagri 13
Groet,
Hans.
Hans.
Sloterdijk
Afgelopen week sprak ik Bertus Versendaal.
Hij stelde wat foto's beschikbaar die hij nog had liggen waarvoor uiteraard mijn hartelijke dank.
Het zijn polaroid foto's die nu eenmaal niet dezelfde kwaliteit hebben als foto's gemaakt met een spiegelreflex camera.
Die heb ik zelf trouwens ook niet, maar dat terzijde
Het is toch zeer herkenbaar.
De eerste is van de zuiger Sloterdijk.
Hij stelde wat foto's beschikbaar die hij nog had liggen waarvoor uiteraard mijn hartelijke dank.
Het zijn polaroid foto's die nu eenmaal niet dezelfde kwaliteit hebben als foto's gemaakt met een spiegelreflex camera.
Die heb ik zelf trouwens ook niet, maar dat terzijde
Het is toch zeer herkenbaar.
De eerste is van de zuiger Sloterdijk.
Groet,
Hans.
Hans.
Aquila Agios Ioanos.
De overige polaroid foto's zijn gemaakt na de explosie aan boord van de Agios Ioanos.
Een paar van deze foto's heb ik al eens eerder geplaatst maar die zijn nog niet teruggezet.
Dus plaats ik ze allemaal maar.
Om nog even het geheugen op te frissen de volgende toevoeging:
Bertus voegde toe:
Hierbij ook nog wat foto,s van de aquila op het calland kanaal na de ontploffing op de bulk carrier
je ziet naast de brug een luik van het schip staan
gr bertus
Arie voegde er het volgende aan toe:
Deze dikke klapper is gebeurd in 1982 op de Agios Ioanos, een OBO.
Hier was het gevaar van een Oil, Bulk ,Ore schip onderschat en vergeten.
Het was al geruime tijd voor dit ongeluk dat dit schip ruwe aardolie vervoerd had.
De tanks , ledig van de ruwe aardolie waren nooit schoongemaakt en of ontgast.
Men ging zonder gas metingen en explosie "veilig" metingen verricht te hebben , toch lassen en branden aan een tanktop, met deze desastreuze gevolgen, helaas waren er ook diverse levens te betreuren.
Later heeft men een OBO welke al 8 jaar geen ruweaardolie meer vervoerd had en nooit die tanks gereinigd had, maar al die tijd de tanks potdicht gesloten gehad heeft , getest, alle tanks waren ook na zovele jaren nog hoogst explosief!
Gr. Arie
Een paar van deze foto's heb ik al eens eerder geplaatst maar die zijn nog niet teruggezet.
Dus plaats ik ze allemaal maar.
Om nog even het geheugen op te frissen de volgende toevoeging:
Bertus voegde toe:
Hierbij ook nog wat foto,s van de aquila op het calland kanaal na de ontploffing op de bulk carrier
je ziet naast de brug een luik van het schip staan
gr bertus
Arie voegde er het volgende aan toe:
Deze dikke klapper is gebeurd in 1982 op de Agios Ioanos, een OBO.
Hier was het gevaar van een Oil, Bulk ,Ore schip onderschat en vergeten.
Het was al geruime tijd voor dit ongeluk dat dit schip ruwe aardolie vervoerd had.
De tanks , ledig van de ruwe aardolie waren nooit schoongemaakt en of ontgast.
Men ging zonder gas metingen en explosie "veilig" metingen verricht te hebben , toch lassen en branden aan een tanktop, met deze desastreuze gevolgen, helaas waren er ook diverse levens te betreuren.
Later heeft men een OBO welke al 8 jaar geen ruweaardolie meer vervoerd had en nooit die tanks gereinigd had, maar al die tijd de tanks potdicht gesloten gehad heeft , getest, alle tanks waren ook na zovele jaren nog hoogst explosief!
Gr. Arie
- Bijlagen
-
- Aquila Calandkanal Agios Ioanos.jpg (142.08 KiB) 1268 keer bekeken
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
Hier nog een plaatje van de Beaufort uit 2009