Boele en Oosterwijk.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Mooie tijd, het oorspronkelijk schip.
Karel.-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
ik had het hele rijtje klaarstaan, maar problemen met verkleinen deze heb ik iets vergroot, afijn nog even proberen.
Karel
Karel
Re: Boele en Oosterwijk
Hans schreef: ↑17 nov 2017 12:57verzamelaar schreef: ↑02 mar 2011 19:09
oudrotterdam3.jpg
Eigenlijk hoort deze prent bij oud-Rotterdam, maar omdat er nog een schip van Boele en Oosterwijk opstaat, maar op dit topic. Volgens mij is het niet lang na de officiele opening van de Van Brienenoordbrug en wordt er zand aangevoerd voor de nog aan te leggen wegen. Misschien zijn er nog mensen die weten wanneer dit was en waarvoor het zand was bestemd.
Groet Arnold.
Dit is rond 1963, op spuiten woonwijken.
Ik durf er geen vast jaar tal aan vast te plakken, maar wij voeren daar inder tijd met zand bakken naar toe,er voeren ook motor schepen van B&O op
de zuiger.
Het zand werd gebruikt om de wijken lageland en wat er verder om toe lag op te spuiten.
gr.Geert
-
- Berichten: 9013
- Lid geworden op: 16 mar 2005 09:49
- Locatie: Papendrecht
Re: Boele en Oosterwijk.
Ik denk eind zestiger jaren.
Groet, Kees.
Groet, Kees.
Als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zo als het gaat.
Delver
Ik vond deze op internet, weet alleen niet meer waar
Volgens bijschrift zou hier een zuiger worden opgebouwd voor de aanleg van Kijfhoek.
Ik dacht dat het zand vanaf de Oude Maas door Oosterwijk was aangeleverd met de o.a. de Delta.
Iemand die hier meer van weet ?
Op de achtergrond een kraan van Van Twist.
Bertus Lagerwaard heeft de volgende aanvulling gegeven.
De zuiger Delver op de foto heeft overwintert bij Spijkenisse.
De kraan is waarschijnlijk gebruikt om een Baldwin motor in een tussenstation te hijsen.
Dit is dan de Teun, een Westlander voorzien van luiken waarbij de Baldwin in het ruim was gezet.
Volgens bijschrift zou hier een zuiger worden opgebouwd voor de aanleg van Kijfhoek.
Ik dacht dat het zand vanaf de Oude Maas door Oosterwijk was aangeleverd met de o.a. de Delta.
Iemand die hier meer van weet ?
Op de achtergrond een kraan van Van Twist.
Bertus Lagerwaard heeft de volgende aanvulling gegeven.
De zuiger Delver op de foto heeft overwintert bij Spijkenisse.
De kraan is waarschijnlijk gebruikt om een Baldwin motor in een tussenstation te hijsen.
Dit is dan de Teun, een Westlander voorzien van luiken waarbij de Baldwin in het ruim was gezet.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Zou dit een eerste versie van cutterzuiger Delver kunnen zijn Hans ? Ze zijn 1,5 jaar bezig geweest met voorbereiding voor het tracé Kijfhoek,
daarbij zijn grote hoeveelheden bagger verplaatst c.q opspuitingen. Het was een eigen bouwsel van Lekkerkerk.
Karel
daarbij zijn grote hoeveelheden bagger verplaatst c.q opspuitingen. Het was een eigen bouwsel van Lekkerkerk.
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
Dat zou natuurlijk kunnen Karel.
Ik weet alleen geen data om het te staven.
Ik zal eens kijken of ik kan vinden wanneer de Delver dat karwei in Spijkenisse heeft gedaan.
Ik weet alleen geen data om het te staven.
Ik zal eens kijken of ik kan vinden wanneer de Delver dat karwei in Spijkenisse heeft gedaan.
Groet,
Hans.
Hans.
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Put 1016 heden.
Een impressie zoals het eruit gaat zien in de toekomst na aanleg Waterweg-tunnel ( Blankenburg-tunnel. KarelRe: Boele en Oosterwijk.
Het wordt allemaal wel erg mooi voorgesteld Karel.
Als je de bewoners in het gebied hoort, hebben ze het stuk voor stuk over een rampenplan.
Er zou een andere alternatieve route door het Westland tot de mogelijkheden behoren, maar dat werd als te duur weggewuifd. Het was echter wel de meest logische geweest daar het veel beter op de Maasvlakte aan zou sluiten en dien ten gevolge veel minder overlast van verkeer via Rozenburg op zou leveren.
Het Groene Hart krijgt zo weer de zoveelste opduvel...................
m.v.g., Roy
Als je de bewoners in het gebied hoort, hebben ze het stuk voor stuk over een rampenplan.
Er zou een andere alternatieve route door het Westland tot de mogelijkheden behoren, maar dat werd als te duur weggewuifd. Het was echter wel de meest logische geweest daar het veel beter op de Maasvlakte aan zou sluiten en dien ten gevolge veel minder overlast van verkeer via Rozenburg op zou leveren.
Het Groene Hart krijgt zo weer de zoveelste opduvel...................
m.v.g., Roy