Boele en Oosterwijk.
Re: Boele en Oosterwijk.
Bedankt Hans, dat was ik dus mooi "even" kwijt.
Mare, wanneer is dit drijvende geheel van de vloot afgevoerd ?. Volgens mij gegevens heeft ze dienst gedaan in de Sloehaven, daarna aan het Schiehoofd en na verwijdering van de kraan die op de "Aquila" kwam afgevoerd. Maar wanneer was dat dan ?.
m.v.g., Roy
Mare, wanneer is dit drijvende geheel van de vloot afgevoerd ?. Volgens mij gegevens heeft ze dienst gedaan in de Sloehaven, daarna aan het Schiehoofd en na verwijdering van de kraan die op de "Aquila" kwam afgevoerd. Maar wanneer was dat dan ?.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Roy, we hebben het wel over de Hare Majesteit de Albatros, een stukje zeeboot ( kostprijs oud ijzer) na jaren gebruik weer ingeleverd bij de oud-ijzerboer. Waarschijnlijk met een meer-opbrengst, bij wie , waar en wanneer blijft tot nog toe een raadsel, zal mij een zorg wezen.
Maar het idee er achter van een ondernemer in die tijd, dat was uniek. "Ik haal een stuk oud-ijzer bij de sloop en doe er het volgende mee" . Uniek !
En N.B. dat ding verkocht aan Boskalis ! ( met winst) logisch je betaald voor het concept, of je bedenkt zelf iets
Karel
Maar het idee er achter van een ondernemer in die tijd, dat was uniek. "Ik haal een stuk oud-ijzer bij de sloop en doe er het volgende mee" . Uniek !
En N.B. dat ding verkocht aan Boskalis ! ( met winst) logisch je betaald voor het concept, of je bedenkt zelf iets
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
Jaar dat de Aquila als overslagschip in bedrijf kwam was 1982.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
de British Resolution
in 1959 gebrandt onder deze naam , deze pas veel later in 1973 doorgehaald , waarschijnlijk nooit doorgegeven
in 1962 opnieuw gebrand onder nieuwe naam en vermoedelijk na ombouw
in 1983 afgevoerd naar Buitenland
British Resolution 143,0x19,00x0,00 12000 3300SH&WR
23:10458 B Rott 1959 , 05-06
1937 New Castle
(59-73) Tank
00-00-1937 ??
05-06-1959 2310458(59) British Resolution , Boele & Oosterwijk Zandoverslag
Transport & Handelsbedrijf NV
09-02-1973 Doorhaling Teboekstelling
00-00-1973 Gesloopt
07-08-1962 2311310(62) Albatros , Boele & Oosterwijk Zandoverslag
Transport & Handelsbedrijf NV
19-12-1972 2311310(62) Albatros , Boele & Oosterwijk Zandoverslag
Transport & Handelsbedrijf BV
29-04-1983 Doorhaling Teboekstelling
00-00-1983 Buitenland
in 1959 gebrandt onder deze naam , deze pas veel later in 1973 doorgehaald , waarschijnlijk nooit doorgegeven
in 1962 opnieuw gebrand onder nieuwe naam en vermoedelijk na ombouw
in 1983 afgevoerd naar Buitenland
British Resolution 143,0x19,00x0,00 12000 3300SH&WR
23:10458 B Rott 1959 , 05-06
1937 New Castle
(59-73) Tank
00-00-1937 ??
05-06-1959 2310458(59) British Resolution , Boele & Oosterwijk Zandoverslag
Transport & Handelsbedrijf NV
09-02-1973 Doorhaling Teboekstelling
00-00-1973 Gesloopt
07-08-1962 2311310(62) Albatros , Boele & Oosterwijk Zandoverslag
Transport & Handelsbedrijf NV
19-12-1972 2311310(62) Albatros , Boele & Oosterwijk Zandoverslag
Transport & Handelsbedrijf BV
29-04-1983 Doorhaling Teboekstelling
00-00-1983 Buitenland
Re: Boele en Oosterwijk.
Misschien toch nog wat interessante aanvullingen bij de "British Resolution".
Gebouwd bij Swan, Hunter & Wigham, Richardson Ltd., Newcastle, bouwnummer: 1514.
Tewaterlating; 23 februari 1937, oplevering; augustus 1937.
Voortstuwing; Doxford, 3.435 apk., 4 cil., 2takt.
Aankomst te Rotterdam; 24 april 1959.
Op 15 december 1959 verkocht aan Frank Rijsdijk voor de sloop. ( Men zal hiermee bedoelen de opdracht om het schip deels te slopen ).
In maart 1960 zou dit werk gereed gekomen zijn.
Info: B.P. Tankers, a group fleet history. Uitgave; 2005.
m.v.g., Roy
Gebouwd bij Swan, Hunter & Wigham, Richardson Ltd., Newcastle, bouwnummer: 1514.
Tewaterlating; 23 februari 1937, oplevering; augustus 1937.
Voortstuwing; Doxford, 3.435 apk., 4 cil., 2takt.
Aankomst te Rotterdam; 24 april 1959.
Op 15 december 1959 verkocht aan Frank Rijsdijk voor de sloop. ( Men zal hiermee bedoelen de opdracht om het schip deels te slopen ).
In maart 1960 zou dit werk gereed gekomen zijn.
Info: B.P. Tankers, a group fleet history. Uitgave; 2005.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Kan wel stellen dat J.C.Oosterwijk al kampioen recyclen was in de tijdsperiode. Het begrip "recyclen"moest nog uitgevonden worden en hij deed niet anders ! De ponton waarop de Agami gebouwd was scheen ook z'n achtergrond te hebben als ertstankertje maar die is toch onbekend gebleven, of niet ?
Karel
Karel
Re: Boele en Oosterwijk.
Heb je misschien een klein gaatje om verder uit te graven Karel ?.
We moeten toch ergens beginnen...………….
m.v.g., Roy
We moeten toch ergens beginnen...………….
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 3099
- Lid geworden op: 07 dec 2010 12:13
- Locatie: Vlaardingen
Re: Boele en Oosterwijk.
Niets van bekend Roy, maar als hij z'n beun volzette zat hij aan de grond bij de Aelbrechtskade, dus geen origineel kraanponton.
Karel
ps. Hans is wel de deskundige m.b.t. de Agami ( deed hem weleens afspuiten).
Karel
ps. Hans is wel de deskundige m.b.t. de Agami ( deed hem weleens afspuiten).
Re: Boele en Oosterwijk.
Dus effuh wachtuh tot hij fan wacht komp……………
m.v.g., Roy
m.v.g., Roy