Roy schreef: ↑24 aug 2018 12:06
Het lijkt inderdaad sprekend op de "Oranje Nassau II".
Deze sleepboot stond nog niet in m'n lijstje van sleepboten die voor B.& O. gevaren hebben...…………
Er stond alleen maar een "Oranje Nassau" in. Dus zonder "II". Klopt het dat de "Oranje Nassau", ( dus zonder "II" ), ook voor B.& O. gevaren heeft ?.
m.v.g., Roy
Ja dat klopt.
Als je alle namen heb zet ze dan eens hier.
De Marlene ,de oude Harlingen van Attema heeft ook voor b&o gevaren
"Trinitas",
"Marian", 500 pk., P.de Jong, IJsselmonde.
"Ida Maria", 360 pk., Brons, Jan Boon, IJsselmonde.
"Jan", 360 pk., Brons, Jan Boon, IJsselmonde.
"Ideaal",
"Spes", Ger Richter.
"Spera", 750 pk., M.W.M., Leo v.d. Geer.
"IJsselmeer", Jan Engelsman, Badhoevedorp.
"Waddenzee",
"Oranje Nassau", 1931, 350 pk., MaK, Oudakker.
"Oranje Nassau II", 1956, 240 pk., MaK, Oudakker.
"Marlene", ex Harlingen, Attema.
"Parma", hr. Pade, Maasbracht.
"Charles", Stork-Hesselman, Malchart, Dordrecht.
"Bernanda",
"Fiat", 310 pk., K.H. Deutz.
"Mars",
"Eswil", (1), 200 pk., V.M. Deutz., Gebr. de Boer, Spijkenisse.
"Eswil", (2), 500 pk., K.H. Deutz, Gebr. de Boer, Spijkenisse.
"Willemskade", 750 pk., Industrie, Gebr. de Boer, Spijkenisse, ( heeft deze wel voor B.& O. gevaren ?.
"Helena", Herman Timmer.
"Gijsbert", Van Tull, Maasbracht.
"Riny", 750 pk., M.W.M., Leyten, Puttershoek.
"Ingona", 280 pk.?., Brons, Bosman.
"Ingona 2", 750 pk., K.H. Deutz, Bosman, ( ex Mathias Stinnes 13").
"Henja", Toon, ( of Henk), Kooren.
"Zeehond", A. Kooren.
"Marco", Caterpillar, A. Kooren.
"Adriaan", Stork, A. Kooren.
"Marius", Stork, A. Kooren.
"Frans", Caterpillar, A. Kooren.
"Tilly", aanv. MaK, later Caterpillar, A. Kooren.
"Concordia", 1941, 2 x 406 pk., Caterpillar, T. Garsten, Zwijndrecht.
"Robert", 1925, 1.240 pk., K.H. Deutz, van Riemsdijk, Rotterdam.
Deze lijst is niet bijgewerkt op gegevens en tijden van in charter varen bij B.,& O., ( via A. Kooren ).
Deze lijst zal dan ook niet geheel compleet zijn, maar het moet als een aanzet beschouwd worden.
Deels komt het uit eigenwaarneming, deels uit dit topic over B.& O. overgenomen.
ter info; niet opgenomen zijn de eigen sleepboten van B.& O.
Dit is toch een pracht allemaal !.
De "Katharina W", is op de foto nog helemaal nieuw. Kort nadat die foto gemaakt is, ging de "Katharina W" naar een baggerklus voor Westminster Dredging, ( Boka ), in Montrose, Schotland. Ik ben, terwijl ik op de "Diana" voer, nog even op die boot uitgeleend geweest. Ik geloof dat iemand naar de tandarts moest of zo. Hoe dan ook, toen moest de "Katharina W" nog steeds uitroesten. Dit was geloof ik in het voorjaar 1973 of 1974.
Ik moet toch eens wat meer aandacht aan die sleepboten lijst gaan besteden...……. .