Boele en Oosterwijk.

karelzijpe

Re: Boele en Oosterwijk.

Bericht door karelzijpe » 10 apr 2017 20:46

Komt heel bekend voor Hans, in het midden Wout die was in mijn tijd 2e schipper op de Ahoy is later 1e schipper geworden.
Ze hebben wel lol, maar ja de kruik staat op tafel.

Karel.

Hans

Bericht door Hans » 12 apr 2017 17:02

Op de foto zouden moeten staan Johan Melsen, Teun vd Plas, Bas de Jong, Ruud vd Berg en Leen v Es.
De anderen zijn niet goed te zien maar de namen zijn Udo Rhaan , een Oost-Duitser ( 2de Schipper), Dirk Bram 2de machinist , Teun van Rijn 2de machinist.
Dit is wat Johan bij de foto schreef.
Misschien zeggen de namen nog wat.
Groet,
Hans.
Afbeelding
Afbeelding

karelzijpe

Bericht door karelzijpe » 12 apr 2017 17:47

Sommige namen ken ik, maar de koppie's ook maar het is dik 40 jaar geleden. Dit is de laatste ploeg. Vraag eens aan Johan Melser wie 1e schipper was,
in zijn periode.Een dubbele ploeg op de Ahoy, als buitenstaander" kon je er niet tussen komen.Als er een plaatsje vrij kwam werd dat onderling geregeld buiten het kantoor om. Jan Oosterwijk ging over de zuigers, de zuigers vielen onder een CAO van het Baggerbedrijf, de rest van het Oosterwijk-bedrijf zat in de vrije sector.

Karel

karelzijpe

Bericht door karelzijpe » 13 apr 2017 17:21

Hans, ik ga Wout veranderen in Ruud de 1e schipper na Wim Kok de rest heeft allemaal weleens een draadje van mij aangepakt.Die grijze achteraan stond ook weleens achter het fornuis volgens mijn herinnering. Hiermee ga ik voor de "jackpot". De 2e schipper had inderdaad een Duits accent, Haringvliet periode.

Johan Melser is wat later aan boord gekomen, na het jubileumfeest van "ouwe Jaap" dacht ik.

Karel

Hans

Bericht door Hans » 13 apr 2017 18:20

Ik heb de namen die bekend zijn er bij gezet Karel.
Ahoy Johan Melsen, Teun vd Plas, Bas de Jong, Ruud vd Berg en Leen v Es.ook nog Udo Rhaan , een Oost-Duitser ( 2de Schipper), Dirik Bram 2de machinist , Teun van Rijn 2de machinist.jpg
Foto Johan Melsen
Ahoy Johan Melsen, Teun vd Plas, Bas de Jong, Ruud vd Berg en Leen v Es.ook nog Udo Rhaan , een Oost-Duitser ( 2de Schipper), Dirik Bram 2de machinist , Teun van Rijn 2de machinist.jpg (245.83 KiB) 394 keer bekeken
Groet,
Hans.
Afbeelding
Afbeelding

Hans

Bericht door Hans » 13 apr 2017 20:44

Ik weet van Bertus Versendaal dat Leen van Es jarenlang machinist is geweest op de Ahoy.
Hij woonde zelfs met zijn gezin aan boord.
Groet,
Hans.
Afbeelding
Afbeelding

Roel

Bericht door Roel » 14 apr 2017 11:32

Zaterdag 8 April weer een reünie geweest van oud werknemers van de firma Boele was weer heel gezellig.
gr Roel.

Hans

Bericht door Hans » 14 apr 2017 11:34

Heeft het nog iets opgeleverd voor het forum Roel :mrgreen:
Vorige keer kwam Gerrit met een hele stapel boekjes.
Groet,
Hans.
Afbeelding
Afbeelding

karelzijpe

Bericht door karelzijpe » 15 apr 2017 18:58

Hans, Leen van Es met zijn gezin aan boord dat was voor mijn tijd. Op de zuigers was officieel geen kok aanwezig, een bemanningslid kookte buiten zijn
normale werkzaamheden. Ieder bemanningslid betaalde een bedrag voor voeding uit eigen zak en dat ging in de "pot" , de schipper controleerde eind van de week de bonnetjes. Bleef er geld over dan werd daar b.v. z'n kruik jenever van bekostigd ! Of een kratje bier extra !
De 1e schipper van de Delta ( Sliedrecht) eiste altijd de punten van de Douwe Egberts op, tot ongenoegen van de rest. Een kleine wereld!
Volgens mij heette de 2e schipper van de Delta ook Bas de Jong.

Karel

Hans

Bericht door Hans » 16 apr 2017 15:46

Zie ik op een foto van de sleepboot Meerval, de Octopus leggen an de loswal van Goedhart in Dordrecht.
Octopus Goedhart iets groter.jpeg
Foto Wim van Eck
Octopus Goedhart iets groter.jpeg (65.16 KiB) 137 keer bekeken
Groet,
Hans.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie