Zeker een mooi plaatje, maar eh...waar is het?
grt Wim
Boele en Oosterwijk.
Re: Boele en Oosterwijk.
Genomen vanaf de Veerhaven in Rotterdam Wim.
De Nieuwe Maas met aan de overkant de Wilhelminakade van de H.A.L.
Dia is gemaakt door een meneer Mol, een vakbondsman voor de sleepvaart kreeg ik als info bij de foto.
De Nieuwe Maas met aan de overkant de Wilhelminakade van de H.A.L.
Dia is gemaakt door een meneer Mol, een vakbondsman voor de sleepvaart kreeg ik als info bij de foto.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
Dat dacht ik natuurlijk ook. Maar zou de hef er dan niet op moeten staan. Je kijkt toch ook tussen het Noordereiland?
grt Wim
Nog even beter gekeken . Ik dacht dat de kerk over Dintel de kerk aan het Stieltjesplein was maar ik denk dat dat de linker kerk is. Dan staat de hef er net niet op. Welke kerk we dan zien over de Dintel weet ik dan weer niet
grt Wim
grt Wim
Nog even beter gekeken . Ik dacht dat de kerk over Dintel de kerk aan het Stieltjesplein was maar ik denk dat dat de linker kerk is. Dan staat de hef er net niet op. Welke kerk we dan zien over de Dintel weet ik dan weer niet
grt Wim
Re: Boele en Oosterwijk.
De Wilhelminakerk aan de Oranjeboomstraat Wim.
De linker is inderdaad de toren van de Stieltjeskerk zoals het gebouw voor het gemak werd genoemd.
De Martelaren-van-Gorcumkerk is de echte naam.
De linker is inderdaad de toren van de Stieltjeskerk zoals het gebouw voor het gemak werd genoemd.
De Martelaren-van-Gorcumkerk is de echte naam.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
Omdat ik niet zeker was welk beunschip het was en het toch wel veel op een Boele schip vond lijken, heb ik op het topic "Wie herkent dit schip" van dit forum de foto geplaatst en de vraag gesteld.
Wim (Navigatie) kwam met het antwoord.
Het is inderdaad een Boele schip
Het is de Tonny, zusje van de Zagri's 8, 11 en 12.
Wim (Navigatie) kwam met het antwoord.
Het is inderdaad een Boele schip
Het is de Tonny, zusje van de Zagri's 8, 11 en 12.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
krammer aan het werk op de waal
- Bijlagen
-
- krammer boele.jpg (72.26 KiB) 1056 keer bekeken
Mvgr Piet Kamp
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
ex Nelly Dinteloord
Tenanker
Re: Boele en Oosterwijk.
Er is hier veel veranderd door de jaren heen en toch is het eigenlijk wel herkenbaar.
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
Iets verder naar rechts draaien met de camera en dan zien we dit:
Groet,
Hans.
Hans.
Re: Boele en Oosterwijk.
Mooi fotomateriaal hoor !.
Maar nu het schip even waar de "Albatros" en de kleinere kraan op staan.
Ik denk dat het een midbody van een T-2 tanker uit de W.O.II is. Volgens m'n eigen vlootlijst zou dat de ex "Marquette", ex Neshanic", ex "Gulf Oil" geweest moeten zijn die in Baltimore verbouwd werd en als Laker "Middleton" in de vaart kwam. Toch denk ik dat dit niet klopt. Immers, de nieuwe midbodies die door Verolme en op Duitse werven gebouwd werden, zijn allen de Atlantic overgesleept. M.a.w. de oude midbodies zouden in de U.S.A. gesloopt moeten zijn.
Nu zijn in 1959/1960 bij de N.D.S.M. twee Esso tankers omgebouwd zijn, ( ook T-2 tankers ), en verbouwd tot bulkcarrier. Het betreffen de "Esso Den Haag" die de "Frixos" werd en de "Esso Rotterdam" die de "Phaeton" werd. Het lijkt mij een stuk waarschijnlijker dat het één van deze twee tanker delen is. Immers, ze lagen om de hoek te koop. Dat het een tankerdeel is kan duidelijk waargenomen worden aan de platen die over de voormalige oliehoofdjes gelast zijn. Voor de goede orde, het betreft dan de wingtanks.
Zit ik hier een beetje goed mee, of is de werkelijkheid heel anders !?.
We hebben weer eens wat hoor...…………..
m.v.g., Roy
Maar nu het schip even waar de "Albatros" en de kleinere kraan op staan.
Ik denk dat het een midbody van een T-2 tanker uit de W.O.II is. Volgens m'n eigen vlootlijst zou dat de ex "Marquette", ex Neshanic", ex "Gulf Oil" geweest moeten zijn die in Baltimore verbouwd werd en als Laker "Middleton" in de vaart kwam. Toch denk ik dat dit niet klopt. Immers, de nieuwe midbodies die door Verolme en op Duitse werven gebouwd werden, zijn allen de Atlantic overgesleept. M.a.w. de oude midbodies zouden in de U.S.A. gesloopt moeten zijn.
Nu zijn in 1959/1960 bij de N.D.S.M. twee Esso tankers omgebouwd zijn, ( ook T-2 tankers ), en verbouwd tot bulkcarrier. Het betreffen de "Esso Den Haag" die de "Frixos" werd en de "Esso Rotterdam" die de "Phaeton" werd. Het lijkt mij een stuk waarschijnlijker dat het één van deze twee tanker delen is. Immers, ze lagen om de hoek te koop. Dat het een tankerdeel is kan duidelijk waargenomen worden aan de platen die over de voormalige oliehoofdjes gelast zijn. Voor de goede orde, het betreft dan de wingtanks.
Zit ik hier een beetje goed mee, of is de werkelijkheid heel anders !?.
We hebben weer eens wat hoor...…………..
m.v.g., Roy