Beyca schepen

ijsselmeer

Re: Beyca schepen

Bericht door ijsselmeer »

Is het echt Rene` ,jammer dat je geen foto kon maken zeg ?volgende keer beter zullen we maar denken.
Henk
Avensis
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:49

Re: Beyca schepen

Bericht door Avensis »

Als ik het zo ziet is dat de Scheldekade van De Bijer en die is voor De Bijer gebouwd en nooit van van Emka geweest.
Vaart nu als Viator.
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Beyca schepen

Bericht door Binnenvaart »

Dat is dus de Viator die ik van de week in de sluis had liggen.

De Scheldekade
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
ijsselmeer

Re: Beyca schepen

Bericht door ijsselmeer »

T`ja toch wel moeilijk ,ik dacht toch echt dat het een ex.Emca was :roll: maar wie heeft er nu echt foto`s van de serie van toen?
gr.Henk
Avensis
Berichten: 290
Lid geworden op: 01 mar 2008 19:49

Re: Beyca schepen

Bericht door Avensis »

IJsselmeer troost je,ik heb het ooit er toeval ergens gezien want voor die tijd dacht ik het ook want volgens mijn is er totaal geen verschil.
ijsselmeer

Re: Beyca schepen

Bericht door ijsselmeer »

:shock: Dus houden wij mijn foto op een Ex.Emca oke? :lol: maar om het oneerbiedig te zeggen er moeten toch foto`s van die GM bakkie`s van Emca zijn :cry:
groet Henk.
Ludo-Mets

Re: Beyca schepen

Bericht door Ludo-Mets »

ijsselmeer schreef:T`ja toch wel moeilijk ,ik dacht toch echt dat het een ex.Emca was :roll: maar wie heeft er nu echt foto`s van de serie van toen?
gr.Henk

hallo Henk,
ff ter informatie klopt idd dat de ijsselkade van de BEYER was ,maar er was vroeger wel een samenwerking met de DE BEYER en EMCA
De Directeur van EMCA was dhr. Remi CAREMANS
dus de naam EMCA staat voor Emma Caremans (de echtgenote van mr. Caremans )
De naam BEYCA komt van BEYER EN Caremans (samenwerking tussen BEYER en Caremans)
De naam RECA kwam later van Remi Caremans (de directeur zelf )
Ik meen zelf dat het eerste schip van CAREMANS MS EMMA noemde

Groeten Ludo
ijsselmeer

Re: Beyca schepen

Bericht door ijsselmeer »

Geweldig Ludo Mets ,bedankt voor de informatie daar hebben wij wat aan ?
Groeten Henk.
Binnenvaart
Berichten: 28396
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Re: Beyca schepen

Bericht door Binnenvaart »

Astaroth , 79,88 x 8,26 x 2,62 , 1103 ton , Bouwjaar 1963 , Werf Jos Boel & Zn. in Temse ( België ) , 2 x 400 Caterpillar , ex Emca XVII , ex 2 x Reca 101 , ex 2 x Hendrika S , ex Spica , eigenaar Favella in Ferin, ENI 01822800.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
Ringo

Re: Beyca schepen

Bericht door Ringo »

Hallo,

Al dobberend op mijn vaders motorjacht zocht ik wat nostalgisch of er nog iets te vinden was over het schip van mijn grootvader, de Beyca 21, vond ik deze al weer 2 jaar oude berichten.

Op de Beyca 21 heb ik in mijn jeugd veel tijd door gebracht. Mijn opa heeft het schip zo'n 15 a 20 jaar gevaren als ik het goed bereken.
Als er nog behoefte is aan fotomateriaal wil ik de familie albums wel eens nakijken.
Waarschijnlijk zijn er nog wel mensen die mijn opa, oma, moeder en haar broer en zus hebben gekend. Het zijn Martin, Hannie, Rita, Henny en Jan Kersten. Mijn opa, oma en tante zijn inmiddels overleden, maar mijn moeder en oom zullen best nog wel mensen kennen.

Groeten,
Richard van Os
Plaats reactie