Gespot in Lith

Binnenvaart
Berichten: 15443
Lid geworden op: 31 dec 2004 17.20 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Gespot in Lith

Bericht door Binnenvaart » 19 jan 2005 17.20 10:53

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grizzly 82x8.60x2.81 780 pk GM ,Kopschroef 200 pk Daf

Voorheen de Scaldis ,Mercurius ,Salf 5 ,Harja ,Matricavia ,Carthago

Gebouwd 1949 Haarlemse Scheepsbouwmaatschappij Haarlem

Dit schip ken ik nog wel als Salf 5,prachtige schepen.
Laatst gewijzigd door Binnenvaart op 05 nov 2005 17.20 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.


Binnenvaart
Berichten: 15443
Lid geworden op: 31 dec 2004 17.20 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart » 21 jan 2005 17.20 23:22

Venus nieuwe sluis in Lith invaren.

86x11.40x3.20 2060 ton

ex Colorado,Crespano,Atlantis

Bouwjaar 1958 Werf Boel en zn , Temse

1632 pk, kopschroef 380 pk



Afbeelding

Venus nieuwe sluis Lith uit gevaren

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Binnenvaart op 24 jan 2005 17.20 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.

Binnenvaart
Berichten: 15443
Lid geworden op: 31 dec 2004 17.20 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart » 23 jan 2005 17.20 11:07

Ronny , Zaterdag 22-01-2005

55x6.56x2.42 Tonnage 546

376 pk 212 pk Kopschroef

Bouwjaar 1962 Werf de Jong en Smit

Ex Tamara , Rodort 9

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding[/img]
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.

Binnenvaart
Berichten: 15443
Lid geworden op: 31 dec 2004 17.20 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart » 23 jan 2005 17.20 11:13

Zeldenrust , 22-01-2005

86x10.50x3.10 Tonnage 1830

pk 1200 , pk 441 kopschroef

Bouwjaar 1999 , Werf Roussel/Krimpen.a.d.IJssel

Afbeelding



Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Binnenvaart op 23 jan 2005 17.20 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.

Binnenvaart
Berichten: 15443
Lid geworden op: 31 dec 2004 17.20 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart » 23 jan 2005 17.20 19:42

Kenora , 22-01-2005

ex Madeleine , Maria-Johanna

86x8.60x2.91 ton 1402

875 pk , 240 pk kopschroef

bouwjaar 1980 , werf v.d.Goor , Monnickendam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Binnenvaart op 02 aug 2005 17.20 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.

Binnenvaart
Berichten: 15443
Lid geworden op: 31 dec 2004 17.20 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart » 24 jan 2005 17.20 14:07

Bonafide , 24-01-2005

ex Remplacant , Esperance , Johann Heinrich , Navex motor 9 , Adriaantje

477 pk Caterpillar , 200 pk kopschroef

Bouwjaar 1943 Werf Boel en zn , Temse

Afbeelding

Afbeelding
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.

Binnenvaart
Berichten: 15443
Lid geworden op: 31 dec 2004 17.20 16:05
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Binnenvaart » 24 jan 2005 17.20 16:35

Ushuaia

48x 5.06x2.50 464 ton

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Binnenvaart op 29 jan 2005 17.20 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.

Evert CadIJ
Berichten: 1261
Lid geworden op: 03 jan 2005 17.20 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Bericht door Evert CadIJ » 24 jan 2005 17.20 22:45

Afbeelding
De Ushuaia afgelopen zomer in St.Mammés, wachtend op een reisje.
Gelukkig heeft de schipper inmiddels een busje verf gevonden om die kale beplating in de tjet te zetten. :lol:

Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-

Jan Kroes
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 dec 2004 17.20 17:37
Locatie: Sittard

Bericht door Jan Kroes » 25 jan 2005 17.20 18:58

Die Ushaia intrigeert mij. Zo te zien is het een spits die vroeger naar Charleroi voer. Op Shiponline staat als lengte 63m, wat zou kunnen. Alleen het bouwjaar, 1935, lijkt mij sterk want zo te zien is hij gejoggled, en dat kon volgens mij nog niet in die tijd. Zou eerder 1953 kunnen zijn. Weet iemand iets??
Groetjes

Evert CadIJ
Berichten: 1261
Lid geworden op: 03 jan 2005 17.20 15:11
Locatie: Capelle/IJssel

Bericht door Evert CadIJ » 25 jan 2005 17.20 21:07

Jan,
De Ushuaia is een zgn Tielrode spits. Op die werf zijn verscheidene 47meter spitsen gebouwd. Maar die serie moderne spitsen dateert van een periode tussen 1957 en 1965. Deze zou verlengd kunnen zijn als hij werkelijk 48m is.
Die 47 m was de ideale maat voor de Sambre, toen die nog niet voor grotere schepen bevaarbaar was. Er ging o.a veel zout van Hengelo naar Jemeppes.
Ook op de Schelde werd een lengte van 47 m toegestaan.


Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-



Plaats reactie