Gespot in Lith
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
Gespot in Lith
Grizzly 82x8.60x2.81 780 pk GM ,Kopschroef 200 pk Daf
Voorheen de Scaldis ,Mercurius ,Salf 5 ,Harja ,Matricavia ,Carthago
Gebouwd 1949 Haarlemse Scheepsbouwmaatschappij Haarlem
Dit schip ken ik nog wel als Salf 5,prachtige schepen.
Altijd het laatste binnenvaartnieuws.
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 28539
- Lid geworden op: 31 dec 2004 16:05
- Locatie: Wijchen
- Contacteer:
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Die Ushaia intrigeert mij. Zo te zien is het een spits die vroeger naar Charleroi voer. Op Shiponline staat als lengte 63m, wat zou kunnen. Alleen het bouwjaar, 1935, lijkt mij sterk want zo te zien is hij gejoggled, en dat kon volgens mij nog niet in die tijd. Zou eerder 1953 kunnen zijn. Weet iemand iets??
Groetjes
Groetjes
-
- Berichten: 1306
- Lid geworden op: 03 jan 2005 15:11
- Locatie: Capelle/IJssel
Jan,
De Ushuaia is een zgn Tielrode spits. Op die werf zijn verscheidene 47meter spitsen gebouwd. Maar die serie moderne spitsen dateert van een periode tussen 1957 en 1965. Deze zou verlengd kunnen zijn als hij werkelijk 48m is.
Die 47 m was de ideale maat voor de Sambre, toen die nog niet voor grotere schepen bevaarbaar was. Er ging o.a veel zout van Hengelo naar Jemeppes.
Ook op de Schelde werd een lengte van 47 m toegestaan.
Groet Evert
De Ushuaia is een zgn Tielrode spits. Op die werf zijn verscheidene 47meter spitsen gebouwd. Maar die serie moderne spitsen dateert van een periode tussen 1957 en 1965. Deze zou verlengd kunnen zijn als hij werkelijk 48m is.
Die 47 m was de ideale maat voor de Sambre, toen die nog niet voor grotere schepen bevaarbaar was. Er ging o.a veel zout van Hengelo naar Jemeppes.
Ook op de Schelde werd een lengte van 47 m toegestaan.
Groet Evert
-0--- Vervoer over Water, de Juiste Weg ---0-