In navolging van Cai ben ik ook maar eens in Oldersum gaan kijken.
Op de werf aldaar liggen enkele Duitse veerboten voor het jaarlijkse onderhoud.
De Veerboot Baltrum I.
De kleine maar snelle veerboot Baltrum IV.
Zo zien we ze niet op de Nederlandse wadden.
Max. 25 passagiers, snelheid 21 knopen.
Verder liggen de Langeoog III en Langeoog II op het droge.
Tot slot nog de Nordlicht in Emden.
Gr. Jan Willem
Veerboten op de Waddenzee.
Hallo allemaal,
Hier foto's van de veerboot friesland die assistentie
krijgt van de Hurricane van Rederij Noordgat.
De foto's heb ik vanaf de pier gemaakt van de havenmond.
Terschelling maandag 10 maart 2008
Wind: ZW 8/9
Serie 1 vertrek Friesland (12.30 uur)
Serie 2 aankomst Friesland (rond 17.00 uur)
De Friesland werd al vrij vroeg voor de haven
vast gemaakt aan de Hurricane.en werd veilig
naar binnen gebracht.
Hier de foto's
Hier foto's van de veerboot friesland die assistentie
krijgt van de Hurricane van Rederij Noordgat.
De foto's heb ik vanaf de pier gemaakt van de havenmond.
Terschelling maandag 10 maart 2008
Wind: ZW 8/9
Serie 1 vertrek Friesland (12.30 uur)
Serie 2 aankomst Friesland (rond 17.00 uur)
De Friesland werd al vrij vroeg voor de haven
vast gemaakt aan de Hurricane.en werd veilig
naar binnen gebracht.
Hier de foto's
Groeten Hessel Buren Terschelling
https://www.tugsalvage.nl
Your Mayday is our call for giving assistence
https://www.tugsalvage.nl
Your Mayday is our call for giving assistence
-
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 03 jan 2005 23:32
Veerboten op het Wad
Wat iedereen eigenlijk al wist, maar de nieuwe naam van de SUPERCAT 2002 is geworden....TIGER.
Doeksen heeft in het verleden al een slepertje gehad met deze naam. Dus, een vreemde naam is het niet. En er is een bunker op Terschelling, met de naam. Het past dan ook wel weer bij Terschelling.
En ik heb nog een vraag wat betreft, de veerboot RAROMATAI FERRY die onlangs naar de bodem van de oceaan is geholpen. Zijn daar nog foto's van, dat ze nog gewoon in dienst is?
Deze ferry heeft dus eerst als NORDLICHT gevaren naar Borkum.
Doeksen heeft in het verleden al een slepertje gehad met deze naam. Dus, een vreemde naam is het niet. En er is een bunker op Terschelling, met de naam. Het past dan ook wel weer bij Terschelling.
En ik heb nog een vraag wat betreft, de veerboot RAROMATAI FERRY die onlangs naar de bodem van de oceaan is geholpen. Zijn daar nog foto's van, dat ze nog gewoon in dienst is?
Deze ferry heeft dus eerst als NORDLICHT gevaren naar Borkum.
Vriendelijke groet,
Arn Hagen
www.arnsfotografie.com
Arn Hagen
www.arnsfotografie.com
Re: Nanja
Voor zover ik weet is die ligplaats van de nanja goed bereikbaar en wat ik hoorde is dat deze in de zomer van 2007 is verkocht en het nu dienst doet als een club.
Prins Claus is in 1994 verbouwd bij de toenmalige werf Metz op Urk, fotos heb ik niet van de verbouwing.
In 1968 is de Prins Claus naar nederland gehaalt en heeft 1 jaar als Bonne gevaren, in 1969 is deze omgedoopt tot Prins Claus. Is in handen geweest van de EUSM (Eerste Urker Stoomboot Maatschappij), Rederij FRO, Rederij NACO, Rederij Duurstede, Rederij van Wijk. Ik heb nog wel wat fotos van voor de verbouwing maar ben er nog niet achter hoe ik ze hier kan plaatsen, moet ik nog ff uitzoeken.
Prins Claus is in 1994 verbouwd bij de toenmalige werf Metz op Urk, fotos heb ik niet van de verbouwing.
In 1968 is de Prins Claus naar nederland gehaalt en heeft 1 jaar als Bonne gevaren, in 1969 is deze omgedoopt tot Prins Claus. Is in handen geweest van de EUSM (Eerste Urker Stoomboot Maatschappij), Rederij FRO, Rederij NACO, Rederij Duurstede, Rederij van Wijk. Ik heb nog wel wat fotos van voor de verbouwing maar ben er nog niet achter hoe ik ze hier kan plaatsen, moet ik nog ff uitzoeken.
Tot nog toe was ik niet verder gekomen dan dat ze inderdaad bij Metz in Urk omgebouwd was.
Ze ligt al weer enige tijd in Enkhuizen en blijkt inmiddels via een makelaar verkocht te zijn. Ze zou weer een dienst gaan onderhouden tussen Enkhuizen en Urk.
Deze info komt bij de havenmeester van Urk. Waarvoor dank.
m.v.g. Roy
Ze ligt al weer enige tijd in Enkhuizen en blijkt inmiddels via een makelaar verkocht te zijn. Ze zou weer een dienst gaan onderhouden tussen Enkhuizen en Urk.
Deze info komt bij de havenmeester van Urk. Waarvoor dank.
m.v.g. Roy
Re: Nanja
beste Marko,graaf79 schreef: Prins Claus is in 1994 verbouwd bij de toenmalige werf Metz op Urk, fotos heb ik niet van de verbouwing.
In 1968 is de Prins Claus naar nederland gehaalt en heeft 1 jaar als Bonne gevaren, in 1969 is deze omgedoopt tot Prins Claus. Is in handen geweest van de EUSM (Eerste Urker Stoomboot Maatschappij), Rederij FRO, Rederij NACO, Rederij Duurstede, Rederij van Wijk. Ik heb nog wel wat fotos van voor de verbouwing maar ben er nog niet achter hoe ik ze hier kan plaatsen, moet ik nog ff uitzoeken.
in welke volgorde zijn die Eigenaars?
EUSM: van -tot?
FRO: van-tot? waarvoor staat de Naam?
NACO: van tot? ''
Duurstede: van-tot?
Wijk: van-tot?
voor wie is het Schip als BONNE gevaren en heeft jullie een Foto uit de Tijd?
-
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 30 dec 2004 22:48
- Locatie: Zwolle
Prins Claus, ex Bonne, ex Frisia X
Foto: Jan van Doremalen
Hallo Cai te vinden op: https://www.debinnenvaart.nl/schependb/index.php
PRINS CLAUS tewater als:
Veerpont. 1935 Meyer Werft in Papenburg Bouwnummer S 403
Tonnage 322 ton, Lengte 4147 cm, Voortstuwing Deutsche Werke 350 pk.
Vorige/Volgende Scheepsnamen: Vorige/Volgende Eigenaren:
1 1935 Frisia X 1 AG Reederei Norden-Frisia in Nordeney
2 1968 Bonne 2 Hugo Büschen, Wilhelmshaven
3 1968 Bonne 3 Eerste Urker Passagier & Vrachtdienst Rederij, Urk
4 1969 Prins Claus 4 Eerste Urker Passagier & Vrachtdienst Rederij, Urk
5 Prins Claus 5 Rederij Duurstede in Wijk bij Duurstede
Vorige/Volgende Euronummers: Vorige/Volgende Scheepstypen:
3 1968 2204226 3 Passagiersschip
Eerst Bekend: Tonnage 322 ton, Lengte 4147 cm, Breedte 760 cm, Diepgang 160 cm
Laatst Bekend: Tonnage 50 ton, Lengte 4495 cm, Breedte 807 cm, Diepgang 160 cm
Voortstuwing
Eerst Bekend: Deutsche Werke 350 pk
Laatst bekend: Scania Vabis 2 x 250 pk
Moi,
Anne
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 29 mar 2007 16:52
- Locatie: Tzummarum
- Contacteer:
Veerboot Molengat vertrekt vrijdag naar Singapore
Gepubliceerd op 27 maart 2008, 11:13
Laatst bijgewerkt op 27 maart 2008, 11:16
Texel - De voormalige Teso-veerboot Molengat vertrekt vrijdagmiddag voorgoed van Texel.
De Molengat werd van 1980 tot 2006 ingezet als veerboot tussen Texel en Den Helder. Het was de eerste 'dubbeldekker' voor de Teso.
Het schip heeft sinds enkele weken de naam Halani I. De nieuwe eigenaar, Halani International, wil het schip in Singapore inzetten als off-shore werkschip. Een deel van de huidige accommodatie is verwijderd, om zo te voorzien in een werkdek. Er worden hijskranen geplaatst, een helikopterdek en een uitgebreide accommodatie voor de scheeps- en project bemanningen.
Teso-kapitein Alfred Schaatsenberg zal naar verwachting rond 14.00 uur het schip de veerhaven van Texel uitvaren.
De voormalige veerboot mag tijdens de reis naar Singapore niet meer dan twintig zeemijlen, circa 36 kilometer, uit de kust varen. De 19-koppige bemanning, voornamelijk afkomstig uit India, staat tijdens de reis onder leiding van een Engelse kapitein.
Bron: https://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/den ... ?secId=529
Gepubliceerd op 27 maart 2008, 11:13
Laatst bijgewerkt op 27 maart 2008, 11:16
Texel - De voormalige Teso-veerboot Molengat vertrekt vrijdagmiddag voorgoed van Texel.
De Molengat werd van 1980 tot 2006 ingezet als veerboot tussen Texel en Den Helder. Het was de eerste 'dubbeldekker' voor de Teso.
Het schip heeft sinds enkele weken de naam Halani I. De nieuwe eigenaar, Halani International, wil het schip in Singapore inzetten als off-shore werkschip. Een deel van de huidige accommodatie is verwijderd, om zo te voorzien in een werkdek. Er worden hijskranen geplaatst, een helikopterdek en een uitgebreide accommodatie voor de scheeps- en project bemanningen.
Teso-kapitein Alfred Schaatsenberg zal naar verwachting rond 14.00 uur het schip de veerhaven van Texel uitvaren.
De voormalige veerboot mag tijdens de reis naar Singapore niet meer dan twintig zeemijlen, circa 36 kilometer, uit de kust varen. De 19-koppige bemanning, voornamelijk afkomstig uit India, staat tijdens de reis onder leiding van een Engelse kapitein.
Bron: https://www.nhd.nl/nieuws/stadstreek/den ... ?secId=529
'Thuishaven': Harlingen
Golven op zee Fotografie
Golven op zee Fotografie
-
- Berichten: 457
- Lid geworden op: 30 dec 2004 23:21
Vanmiddag is de Halani-1 (Molengat) voor het laatst vertrokken uit de veerhaven van Texel.
Na een korte proefvaart op het Marsdiep is ze nu op weg naar Singapore.
Mark en ik zijn "even" naar Texel gegaan om dit bijzondere moment vast te leggen.
Jarenlang lagen de zusjes Schulpengat en Molengat zo naast elkaar.
Vandaag voor het allerlaatst.
Veel mensen kwamen haar uitzwaaien.
Voor de laatste keer op het Marsdiep.
Gr. Jan Willem
Na een korte proefvaart op het Marsdiep is ze nu op weg naar Singapore.
Mark en ik zijn "even" naar Texel gegaan om dit bijzondere moment vast te leggen.
Jarenlang lagen de zusjes Schulpengat en Molengat zo naast elkaar.
Vandaag voor het allerlaatst.
Veel mensen kwamen haar uitzwaaien.
Voor de laatste keer op het Marsdiep.
Gr. Jan Willem