Niet een grote verbouwing, maar wel één die het achterschip een heel ander aanzien geeft. Wat mag de reden zijn?
Verbouwde coasters.
Re: Verbouwde coasters.
Re: Verbouwde coasters.
Had je al niet eens eerder gevraagd, Ben? & ze zal toch ook in marhisdata staan denk ik.
Re: Verbouwde coasters.
@Peter, ik heb het inderdaad al eens eerder gevraagd en toen kwam er geen reactie. Ook bij Marhisdata stond er toen niets over vermeld.
Nu zie ik dat er staat:
In 1957 verbouwd, brug van midscheeps verplaats naar achterschip i.v.b.een groot ruim, ging in charter alleen voor pakket hout vaart.
Nu zie ik dat er staat:
In 1957 verbouwd, brug van midscheeps verplaats naar achterschip i.v.b.een groot ruim, ging in charter alleen voor pakket hout vaart.
Re: Verbouwde coasters.
Mooi, dat het nu wel in marhisdata staat. Laat zien dat ze daar echt wel in de weer zijn. Ook al heb je niet veel aan die plaatjes.
Maar jouw eerdere vraag kan ik niet weer vinden?
Maar jouw eerdere vraag kan ik niet weer vinden?
Re: Verbouwde coasters.
Dat bericht was verwijderd omdat de foto's kruisjes oftewel x waren geworden.
Re: Verbouwde coasters.
Voor een kustvaarder is de Madonna qua tonnage net iets te groot, nl. 940 brt maar met haar lengte van 62.60 kan ze wel bij dit topic.
Foto: collectie M/S Maritime Museum of Denmark.
Foto: collectie M/S Maritime Museum of Denmark.
Re: Verbouwde coasters.
Die Flower class korvetten hebben meerdere gedaanten na de oorlog gekregen.
Denk maar eens aan de walvisjagers voor Vinke-Amsterdam. Ze werden zowel in Duitsland als bij Werf De Hoog in R'dam verbouwd tot catcher............ De "Zwarte Zee" heeft er nog eens drie tegelijk als triple tow uit Vancouver opgehaald.
m.v.g., Roy
Denk maar eens aan de walvisjagers voor Vinke-Amsterdam. Ze werden zowel in Duitsland als bij Werf De Hoog in R'dam verbouwd tot catcher............ De "Zwarte Zee" heeft er nog eens drie tegelijk als triple tow uit Vancouver opgehaald.
m.v.g., Roy
Re: Verbouwde coasters.
Huh?Ben schreef:[...][...]
- Laid down in 1941 [...]
- Launched 6 April 1940 [...]
Wat weet je nog meer over die Madonna?
Re: Verbouwde coasters.
De gegevens van de Hibiscus / Madonna zoals vermeld bij Miramar:
IDNo: 6111202 Year: 1940 Name: HIBISCUS Keel: 14.11.39 Type: Patrol frigate Launch Date: 6.4.40 Flag: GBR Date of completion: 21.5.40 Tons: 940
DWT: 1180 Length overall: 62.6 LPP: 57.9 Beam: 10.1 Builder: Harland & Wolff, Belfast
Subsequent History: [1948 cv to cargo ship, 855gt] - 42 SPRY - 45 HIBISCUS - 48 MADONNA Disposal Data: BU Hong Kong 1955 (registry cancelled 13.6.56) [Metal Industries Co Ltd]
IDNo: 6111202 Year: 1940 Name: HIBISCUS Keel: 14.11.39 Type: Patrol frigate Launch Date: 6.4.40 Flag: GBR Date of completion: 21.5.40 Tons: 940
DWT: 1180 Length overall: 62.6 LPP: 57.9 Beam: 10.1 Builder: Harland & Wolff, Belfast
Subsequent History: [1948 cv to cargo ship, 855gt] - 42 SPRY - 45 HIBISCUS - 48 MADONNA Disposal Data: BU Hong Kong 1955 (registry cancelled 13.6.56) [Metal Industries Co Ltd]