Wie weet?

van: www.kustvaartforum.com
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

Met welk "jacht" bracht je daar de stookolie en waar laadde je die, Roy? Ja, ik vraag misschien veel. Gr. Klaas.
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Wie weet?

Bericht door kajoe »

ook ik heb meerdere reisjes gedaan daar heen klaas met de alkaid ,en een paar keer met een ex damco ,meestal met 5000 seconden olie stervens dik en moest met minimum 80 graden gelost worden .
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wie weet?

Bericht door Roy »

Met de Alkaid Klaas. Dat was m'n 1e schip bij Haas Tankers in 1974 met als kapitein de Vries uit Ridderkerk.
Maar ik kwam er later op terug en toen was het "N.L.21" met als kapitein Theo xxxx. Z'n achternaam ben ik kwijt, maar we schrijven inmiddels zomer 1987 dat we vaak op de Hunzecentrale voeren. Zelfs nog een keer een bunker gedaan in de Eemshaven. Ik heb toen gelijk maar 5 weken achter elkaar op de "21" gevaren. De planning was om hierna op vakantie naar Engeland te gaan, hetgeen ook geschiedde. Ik hoor het Savert nog zeggen; "weet je wel hoe lang dat is !?. Ik zei, "ja dat weet ik, dat zijn 35 dagen". Hij was zeker bang dat ik heimwee zou krijgen...……….
In de zomer van 1979 ben ik ook verschillende keren met de "51" of "52" bij de Hunze centrale geweest. Ik ben bang dat m'n monsterboekjes toch echt weg zijn, maar met een "60" tanker zijn we nog eens bij de centrale in Bergum geweest. Mogelijk ook nog wel naar de Hunze centrale, alhoewel ik denk dat deze schepen daar te lang voor waren. Met een draadje aan de wal draaide je het oude gat in waar nog de N.N.S. zat. Ook dat is verleden tijd.
Ach ja, wat nu eigenlijk niet...……
O ja, waar we geladen hadden, dat weet ik niet meer. :roll:

m.v.g., Roy
kajoe
Berichten: 676
Lid geworden op: 30 aug 2010 12:31

Re: Wie weet?

Bericht door kajoe »

ROI waarschijnlijk was dat Theo van Kessel ,ook met hem heb ik gevaren ,tja als je in de slinger ploeg zat vloog je van hot naar her op de vloot ,tja en laden dat wisselde af wij hebben zoals ik mijn herinnerd bij gulf Esso plaktank en zo geladen .
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wie weet?

Bericht door Roy »

Ja, dat klopt, Theo van Kessel was het.
De heer Alzheimer kwam weer even buurten...…………..

m.v.g., Roy
Fluks
Berichten: 2578
Lid geworden op: 29 jan 2009 20:39
Locatie: Dordrecht

Re: Wie weet?

Bericht door Fluks »

Half 80 er jaren ben ik dat gat bij de N.N.S. in gevaren,om in het koelwater van de Hunzecentrale mijn tanks te drogen .Toen we richting Delfzijl wilden,wilde de bruggenman van de klapbrug niet openen,omdat het schip te lang was en we geen vergunning hadden.Ik heb hem gevraagd of er een sloperij in de buurt was,om het schip dan maar te slopen,waarop hij na veel gezeur de brug toch maar opende.
Groeten,Arie.
k-k
Berichten: 6000
Lid geworden op: 23 dec 2008 13:04
Locatie: Oostvoorne

Re: Wie weet?

Bericht door k-k »

En zo is er altijd wat. In 1960 losten we daar met de Alioth en voeren na het lossen achteruit naar het nieuwe Winschoterdiep. Op een keer hing het mis en achteruit de kant in. Er brak een lagerkap van de stuuras op het roefdek en de roerkoning krom. Pa zijn arm bezeerd. Een lagerkap verzet en toen naar de werf om de roerkoning te richten. Dacht dat ik er later wel schepen van de Humber zag. Heette niet een van die schepen Boris? Zitten wel een beetje in het verkeerde topic, maar ach? Gr. Klaas.
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Wie weet?

Bericht door Roy »

Ja Klaas, de "Boris" was er eentje van. Ook de "Elizabeth" schiet me te binnen.
Maar, inderdaad, verkeerde topic...………………
Misschien verhuizen naar het De Haas topic ?.

m.v.g., Roy
Binnenvaarder
Berichten: 2458
Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
Locatie: Ridderkerk

Re: Wie weet?

Bericht door Binnenvaarder »

Zag deze foto in de Nieuwsbrief van Maasmond Maritime.
Waar dienen die "sprieten" voor op de saling? (of heet dit anders, heb zoetwater in mijn aderen ipv zout :lol: )
mvg
Geert
Bijlagen
Schermafbeelding 2018-09-28 om 10.34.37.jpeg
Schermafbeelding 2018-09-28 om 10.34.37.jpeg (112.71 KiB) 1347 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Gert Schouwstra
Berichten: 4577
Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
Locatie: Sneek
Contacteer:

Re: Wie weet?

Bericht door Gert Schouwstra »

De mast is heel zwaar uitgevoerd in de vorm van een T. Op de beide uiteinden van de T zitten zware hijsblokken naar de laadboom. Die is daardoor helemaal slingervrij. Voor het gemak hebben ze een loopbrug boven op de T gemaakt. Het is dus onderdeel van de losinstallatie voor zware stukken.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Plaats reactie