De naam van het schip is Max Waldeck, een ijsbreker. Ze ligt nog steeds op de zelfde plaats bij Ridderkerk.
Met de naam kan je met bhv de zoek functie meer aan de weet komen.
groeten
Jan van der Pluijm
Wie weet?
Re: Wie weet?
Sorry, ik was vanmorgen weer eens te snel en niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde HIER op het Forum , topic in het Rotterdamse, te vinden via snelle links, de zoekfunctie.
groeten
Jan van der Pluijm
groeten
Jan van der Pluijm
Re: Wie weet?
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Max_Waldeck
Ergens meen ik me de Max Waldeck in Rendsburg gezien te hebben. Kijk maar eens in de link. Gr. Klaas.
Ergens meen ik me de Max Waldeck in Rendsburg gezien te hebben. Kijk maar eens in de link. Gr. Klaas.
Re: Wie weet?
Mogelijk een moeilijke vraag.
Van 1897 tot in 1931 heeft een Rotterdamse wilde vaart rederij bestaan. Dit was de N.V. Solleveld, v.d. Meer & T.H. van Hattum's Stoomvaart Maatschappij, ook wel bekend staand als de Rotterdamsche Vrachtvaart Maatschappij.
Deze rederij heeft gedurende haar bestaan 23 schepen gehad, waarvan bij allen de naam op DIJK eindigde.
Het 22e schip in hun vloot had de "Molendijk" moeten worden. Waarschijnlijk is het schip bij Burgerhout in R'dam gebouwd. Het is echter aannemelijk dat het schip voor de overdracht in 1922 naar het buitenland verkocht is. Ze zou 3.553 brt. gemeten hebben. Meer weet ik ook niet van dit schip af. Ook het bouwnummer is me niet bekend, maar b.no.: 63 zou kunnen.
Wie kan meer over deze stoom tramper vertellen ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Van 1897 tot in 1931 heeft een Rotterdamse wilde vaart rederij bestaan. Dit was de N.V. Solleveld, v.d. Meer & T.H. van Hattum's Stoomvaart Maatschappij, ook wel bekend staand als de Rotterdamsche Vrachtvaart Maatschappij.
Deze rederij heeft gedurende haar bestaan 23 schepen gehad, waarvan bij allen de naam op DIJK eindigde.
Het 22e schip in hun vloot had de "Molendijk" moeten worden. Waarschijnlijk is het schip bij Burgerhout in R'dam gebouwd. Het is echter aannemelijk dat het schip voor de overdracht in 1922 naar het buitenland verkocht is. Ze zou 3.553 brt. gemeten hebben. Meer weet ik ook niet van dit schip af. Ook het bouwnummer is me niet bekend, maar b.no.: 63 zou kunnen.
Wie kan meer over deze stoom tramper vertellen ?.
B.v.d., m.v.g., Roy
Re: Wie weet?
@Roy, zomaar enkele knipsels waar de naam ss MOLENDIJK in voor komt.
De data op de knipsels zijn de data van het verschijnen van de kranten.
De data op de knipsels zijn de data van het verschijnen van de kranten.
Grtn @Allen
Re: Wie weet?
Mooie en razendsnelle score Allen !.
Bedankt voor het meedenken. Hier komen we al een mooi eind verder.
Binnenkort moet ik naar het Museum in A'dam om de Halcyon Lijn verder na te trekken, daar de huidige publicaties niet aan m'n eisen voldoen. Mooie gelegenheid om de "Molendijk" ook eens nader te bestuderen !.
Je heb me vandaag een stuk gelukkiger gemaakt..................
m.v.g., Roy
Bedankt voor het meedenken. Hier komen we al een mooi eind verder.
Binnenkort moet ik naar het Museum in A'dam om de Halcyon Lijn verder na te trekken, daar de huidige publicaties niet aan m'n eisen voldoen. Mooie gelegenheid om de "Molendijk" ook eens nader te bestuderen !.
Je heb me vandaag een stuk gelukkiger gemaakt..................
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 10 jun 2018 17:08
Hogere Zeevaartschool (Vlissingen) - de Ruyterschool
iemand bekend met het archief?
mijn grootvader heeft van:
20-10-1930 naar vlissingen
tot:
04-06-1931 vanuit vlissingen verhuisd
op de zeevaartschool gezeten in vlissingen.
zijn gegevens:
frederikus rienko haan. (frits)
geboren 02-05-1912 midwolda overleden 04-09-1991
opleiding scheepswerktuigkundige
is er een archief uit die tijd? en komt hij daar in voor?
mijn grootvader heeft van:
20-10-1930 naar vlissingen
tot:
04-06-1931 vanuit vlissingen verhuisd
op de zeevaartschool gezeten in vlissingen.
zijn gegevens:
frederikus rienko haan. (frits)
geboren 02-05-1912 midwolda overleden 04-09-1991
opleiding scheepswerktuigkundige
is er een archief uit die tijd? en komt hij daar in voor?
-
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 19 feb 2005 22:37
- Locatie: Ridderkerk
Re: Wie weet?
Een foto van de ss"America" in het dok jaren50/60. Vraag mij af waar al die "slangen" die aan de huid zijn bevestigd (zie rode pijl) voor dienen?
mvg
Geert
mvg
Geert
- Bijlagen
-
- America.jpg (249.72 KiB) 1829 keer bekeken
Goede mensen hebben geen regels nodig om hun verantwoordelijkheid te nemen, terwijl slechte mensen altijd een manier zullen vinden om de regels te omzeilen (Plato)
Re: Wie weet?
De slangen werden bij het begin van de dokking aangesloten op de scupperpijpen t.b.v. diverse waterafvoeren en toiletafvoeren. Zodoende kon men die blijven gebruiken en werd het verfwerk niet nat/konden de werklieden in het dok ongestoord hun werk doen.
H.gr.
OA
H.gr.
OA