Hallo Gert,
Volgens mij staat de letter "B" voor Buisman en de letter "Z" voor Zwartsluis.
Je theorie over het wapen van Zwartsluis is wel plausibel, maar strookt dan weer niet met de afbeeldingen uit De Blauwe Wimpel van 1959 blz. 300.
Bijgaand nog een vraag over een schoorsteen-logo op de Geertje Buisman in 1958. Van welke Maatschappij/Rederij is dat logo?
Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
- Locatie: Anna Paulowna
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
- Locatie: Anna Paulowna
Re: Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
Hallo Tinus,
Ja, het was vaak eerst ontzouten en dan soppen met tjet.
Rare jongens hoor, die Buismannen.
Mvg. Johan.
Ja, het was vaak eerst ontzouten en dan soppen met tjet.
Rare jongens hoor, die Buismannen.
Mvg. Johan.
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
- Locatie: Anna Paulowna
Re: Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
Hier nog een postzegel van de KEKANUI, ex ROELOF BUISMAN.
Het nummer van de zegel is: PF 021.06
Het nummer van de zegel is: PF 021.06
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
- Locatie: Anna Paulowna
Re: Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
Update overzicht "De BUISMAN vloot":
Binnenvaartschip DERK BUISMAN is in 2003 gesloopt.
Binnenvaartschip DERK BUISMAN is in 2003 gesloopt.
Re: Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
Het verhaal over die kwadranten wordt nog merkwaardiger als je de bladzij van Louis bekijkt:
https://www.holleman.demon.nl/vaartijd/ - verder trouwens ook een aardig verhaal
Op de schoorsteen van het schip zit het andersom vergeleken met het model wat ze zelf aan boord bouwen.
Hartelijke groet,
---Peter.
https://www.holleman.demon.nl/vaartijd/ - verder trouwens ook een aardig verhaal
Op de schoorsteen van het schip zit het andersom vergeleken met het model wat ze zelf aan boord bouwen.
Hartelijke groet,
---Peter.
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
- Locatie: Anna Paulowna
Re: Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
Hallo Peter,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb al contact gehad met Louis (Sparks a/b Geertje Buisman). Blijkt dat ze er gewoon niet bij stilstonden welke kleuren de kwadranten hadden.
Is ook het geval bij de boeglogo's van de Buisman schepen.
Ben nu bezig om via www.delpher.nl (digitale kranten), het vaarschema van de Buisman-vloot te achterhalen.
Daarnaast ben ik op zoek om er achter te komen wat de schepen vervoerden.
Want een vaarschema is leuk als je dat hebt, maar als daar dan ook de informatie bijzit van de lading, dan wordt het geheel nog meer interessant.
Mvg Johan (Zeepaardje).
Bedankt voor je reactie.
Ik heb al contact gehad met Louis (Sparks a/b Geertje Buisman). Blijkt dat ze er gewoon niet bij stilstonden welke kleuren de kwadranten hadden.
Is ook het geval bij de boeglogo's van de Buisman schepen.
Ben nu bezig om via www.delpher.nl (digitale kranten), het vaarschema van de Buisman-vloot te achterhalen.
Daarnaast ben ik op zoek om er achter te komen wat de schepen vervoerden.
Want een vaarschema is leuk als je dat hebt, maar als daar dan ook de informatie bijzit van de lading, dan wordt het geheel nog meer interessant.
Mvg Johan (Zeepaardje).
Re: Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
Goede morgen Peter,
Misschien is het interessant om eens naar het topic Böhmer, rederij "Nautiek" te kijken.
Mogelijk hebben schepen van Buisman ook charterreizen voor de K.N.S.M. gemaakt.
m.v.g., Roy
Misschien is het interessant om eens naar het topic Böhmer, rederij "Nautiek" te kijken.
Mogelijk hebben schepen van Buisman ook charterreizen voor de K.N.S.M. gemaakt.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 455
- Lid geworden op: 01 mar 2017 17:15
- Locatie: Anna Paulowna
Re: Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
Hallo Roy,
M.S. Geertje Buisman heeft van november 1958 tot augustus 1959, gevaren in time-charter voor de KNSM in een stukgoederen-lijndienst op Finland.
Je kon zelfs als passagier meevaren. Zie de advertentie uit het dagblad De Tijd - De Maasbode van zaterdag 11 april 1959. Mvg. Johan (Zeepaardje).
M.S. Geertje Buisman heeft van november 1958 tot augustus 1959, gevaren in time-charter voor de KNSM in een stukgoederen-lijndienst op Finland.
Je kon zelfs als passagier meevaren. Zie de advertentie uit het dagblad De Tijd - De Maasbode van zaterdag 11 april 1959. Mvg. Johan (Zeepaardje).
Re: Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
Hier de Geertje Buisman nog meer eens, let op het schoorsteenmerk
Hartelijke groet,
---Peter.
Maar passagiers meenemen, dat was weggelegd voor de Leo, daar staat een "*)" bij.Hartelijke groet,
---Peter.
Re: Kustvaart Onderneming Zwartsluis N.V.
Interessant weetje Johan !.
Als je naar de advertentie kijkt, moet je het ook maar net weten, wie er voor de K.N.S.M. in charter voer.
Immers; de "Habicht" was van het Duitse Argo en de "Phoenix" voer, ( zover mij bekend ), in een vaste lijndienst op London. De "Leo" voer in een vaste dienst op Finland. Burger zat aan de oostzijde van de IJsselhaven en dat was t.o. het havenbedrijf Terminal van Anthony Veder. Daar heb ik vaak naar staan te kijken vanaf Oranje Lijn schepen.........
Ik zal de "Geertje Buisman" toevoegen aan mij, ( zeer bescheiden ), lijstje van K.N.S.M. charters. Nog enige honderden te gaan ben ik bang.........
m.v.g., Roy
Als je naar de advertentie kijkt, moet je het ook maar net weten, wie er voor de K.N.S.M. in charter voer.
Immers; de "Habicht" was van het Duitse Argo en de "Phoenix" voer, ( zover mij bekend ), in een vaste lijndienst op London. De "Leo" voer in een vaste dienst op Finland. Burger zat aan de oostzijde van de IJsselhaven en dat was t.o. het havenbedrijf Terminal van Anthony Veder. Daar heb ik vaak naar staan te kijken vanaf Oranje Lijn schepen.........
Ik zal de "Geertje Buisman" toevoegen aan mij, ( zeer bescheiden ), lijstje van K.N.S.M. charters. Nog enige honderden te gaan ben ik bang.........
m.v.g., Roy