Wijnne & Barends
Mooie foto van de Kirsten.
Hoe is het eigenlijk met de geplande nieuwbouw?
In oktober 2006 werd er aangekondigd dat er 6 nieuwbouwschepen zouden komen (https://scheepswerven.web-log.nl/scheeps ... bouw_.html)
De eerste, bouwnummer 820, zou dan vanaf oktober 2007 in de vaart komen.
Maar ik kan er verder niets over terug vinden, alleen dat oude bericht.
Niets via Google, niets op de site van W&B, Rousse Shipyards, nada noppes njente niksniets.
Mvg,
Eric
Hoe is het eigenlijk met de geplande nieuwbouw?
In oktober 2006 werd er aangekondigd dat er 6 nieuwbouwschepen zouden komen (https://scheepswerven.web-log.nl/scheeps ... bouw_.html)
De eerste, bouwnummer 820, zou dan vanaf oktober 2007 in de vaart komen.
Maar ik kan er verder niets over terug vinden, alleen dat oude bericht.
Niets via Google, niets op de site van W&B, Rousse Shipyards, nada noppes njente niksniets.
Mvg,
Eric
Nee, maar ik vermoed dat ze de 800-serie gaan vervangen.
De Marie Christine is immers alweer 16 jaar oud.
Ongeloofelijk, heb er m'n allereerste reis op gemaakt, toen was het schip nog maar een jaar oud.....
M'n tweede schip was de Magda (3e uit de serie), daar ben ik bij nieuwbouw op de werf aanboord gekomen.
Mvg,
Eric
De Marie Christine is immers alweer 16 jaar oud.
Ongeloofelijk, heb er m'n allereerste reis op gemaakt, toen was het schip nog maar een jaar oud.....
M'n tweede schip was de Magda (3e uit de serie), daar ben ik bij nieuwbouw op de werf aanboord gekomen.
Mvg,
Eric
Ik weet inmiddels iets meer over de nieuwe 7000 en 3500 tonners:
Van de vier 7000 tonners die besteld zijn in Bulgarije komen er twee in de vaart voor W&B zelf en twee voor kapitein-eigenaren.
Daarnaast worden er in China acht 3500 tonners gebouwd, de eerste wordt momenteel al gebouwd voor een kapitein-eigenaar. De overige zeven worden verspreid over kapitein-eigenaren en de rederij zelf. Hoeveel schepen er voor W&B zelf gebouwd zijn is me nog niet bekend.
Van de vier 7000 tonners die besteld zijn in Bulgarije komen er twee in de vaart voor W&B zelf en twee voor kapitein-eigenaren.
Daarnaast worden er in China acht 3500 tonners gebouwd, de eerste wordt momenteel al gebouwd voor een kapitein-eigenaar. De overige zeven worden verspreid over kapitein-eigenaren en de rederij zelf. Hoeveel schepen er voor W&B zelf gebouwd zijn is me nog niet bekend.
Op mijn vraag of iemand iets kon vertellen over de 3500 tonners die W&B momenteel laat bouwen gaf Eric het volgende antwoord:
Eric zijn vermoedens waren juist, de Marie Christine is recent verkocht naar Polen en herdoopt als Thurkus.Eric schreef:Nee, maar ik vermoed dat ze de 800-serie gaan vervangen.
De Marie Christine is immers alweer 16 jaar oud.
..
Mvg,
Eric