Inganess Bay, gebouwd als Regulus (Scheepsbouw Unie 1950/248 - IMO 5387336), ergens in een Schotse haven,
met erachter de Elwick Bay, gebouwd als Ellen M (Gideon 1930/128 - IMO 5102932)
Vriendelijke groet,
---Peter.
"Golden Oldies" KHV
Re: "Golden Oldies" KHV
De Celtic Prince in Millwall dock ,Londen 1969.
Groeten
Jan
Groeten
Jan
- Bijlagen
-
- celtic prince.jpg (102.69 KiB) 2503 keer bekeken
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 aug 2008 19:50
- Locatie: Ridderkerk
- Contacteer:
Re: "Golden Oldies" KHV
Celtic Prince gebouwd als Arbon bij mijn eerste baas, de Groot en van Vliet.
Niets mooier dan een schip
Re: "Golden Oldies" KHV
Aldebaran 1955 vanuit de stuurhut.
Re: "Golden Oldies" KHV
Proefvaart foto van NATO 1939. Er was zelfs iemand met een hoge hoed. Het schip had een behouden, succesvolle vaart.
Re: "Golden Oldies" KHV
Bemanningslid van de NATO 1939. De foto is genomen in de eerste jaren na de oorlog.
Re: "Golden Oldies" KHV
de NATO laadt vaatjes port in Porto. Een voor een voorzichtig in het ruim. De bemanning heeft de lading aan een kwaliteitstest onderworpen. Het smaakte volgens de verhalen uitstekend. Foto genomen in de eerste jaren na de oorlog. De kostbare lading werd ergens in Engeland gelost.
-
- Berichten: 3526
- Lid geworden op: 31 dec 2004 08:19
- Locatie: Noord Holland
Re: "Golden Oldies" KHV
Mooie foto, Johan, van de Aldebaran.
PS Omstreeks welk jaar zijn houten luiken 'uit de mode' geraakt?
groeten
Evert Sikkema
PS Omstreeks welk jaar zijn houten luiken 'uit de mode' geraakt?
groeten
Evert Sikkema
As it tij ferrint, moat men de beakens fersette.
Re: "Golden Oldies" KHV
Houten luiken werden vervangen door stalen luiken in de KHV vanaf midden jaren zestig.
-
- Berichten: 1199
- Lid geworden op: 24 nov 2006 08:20
- Locatie: HULL U.K.
- Contacteer:
Re: "Golden Oldies" KHV
RAPID in a photo by Charlie Hill
1956 RAPID
Bert Kruidhof told me she was owned by his father and that she was on charter for many years to Wm. Muller and ran on the Paris service from Liverpool/Manchester or London (my own first view of her was in August 1961 on the Thames, in Muller colours). She was lengthened in 1964 and eventually went for scrapping at Hendrik-Ido-Ambacht around 1974/5.
1952, 296grt, Noord Nederlandsche, Groningen (267) as MYPUCK1956 RAPID
Bert Kruidhof told me she was owned by his father and that she was on charter for many years to Wm. Muller and ran on the Paris service from Liverpool/Manchester or London (my own first view of her was in August 1961 on the Thames, in Muller colours). She was lengthened in 1964 and eventually went for scrapping at Hendrik-Ido-Ambacht around 1974/5.
Groeten
George in Hull
George in Hull