Wie herkent dit schip?

van: www.kustvaartforum.com
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

@Harry, misschien dat de letters NE en LC op de vissersboot uitsluitsel kunnen geven over de haven waar de Prins Bernhard ligt.
Trouwens van het laden met bosbessen :!: had ik nog nooit gehoord.

Afbeelding
Harry Bernd

Bericht door Harry Bernd »

Ben,
Mijn oom heeft er op gevaren en die had het er wel eens over.
Harry
Tinus Brand
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jan 2006 15:38
Locatie: Wormer

Bericht door Tinus Brand »

Harry,

Gdynia, zou zomaar kunnen, enige vergelijkenis is de walkraan, zie mijn foto hieronder,
Op het schavot van de Prins Bernhard, de langste rechts ben ik de andere is m'n broertje.

Afbeelding

Ben,

Gdynia, bosbessen, jazeker jarenlang bestonden mijn grote school vakanties uit reizen naar Gdynia.
Thuis noemde we dat de bosbessenvaart, half juni begon dat seizoen tot eind aug. begin sept.
Menigmaal weer te laat op school gekomen. :lol:
Samen met de Kemphaan en de Zeehaan voeren we af en aan van Gdynia naar Hamburg, Bremen, Lübeck (die duitsers deden er een moord voor; die schwartse birnen), Hull en IJmuiden en weer in ballast terug.
De hele zomer door tot er geen bes meer aangevoerd werd.

Hier nog een foto van me broer en mij op de boulevard van Gdynia poseerend voor een propaganda object.(hoort welliswaar niet onder dit topic maar vooruit, deze ene keer omdat we het toch over Gdynia hebben :roll: )

Met groet,
Tinus

Afbeelding
Theo Horsten
Berichten: 996
Lid geworden op: 30 dec 2004 16:14
Locatie: Noord-Griekenland
Contacteer:

Bericht door Theo Horsten »

Hoort niet onder dit topic? Dat zijn prachtige foto's man!
Tinus Brand
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jan 2006 15:38
Locatie: Wormer

Bericht door Tinus Brand »

Hallo Theo,
ja inderdaad, golden oldie's :D

Harry en Ben,

ik twijfelde over Gdynia, ik kon me die gebouwen niet herinneren en betere foto's heb ik niet.
Maar nog eens de foto van Ben beter bekeken en zie ik bergen of in ierder geval hoogland op de achtergrond en ik ben er haast zeker van dat op de hoogte van Gdynia de kustlijn vlak is.
Dus wat mij betreft nog steeds onbekende haven totdat de letter/cijfers van de visserman geindentificeerd kunnen worden.

met groet,
Tinus
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Bericht door Ben »

@Evert, gisteren heb ik de vraag al gesteld bij het visserijforum en daar kwam dit antwoord van "Zeehaven":
volgens mij is NE Newcastle?
Groet,Marcel

Maar we moeten het niet zoeken in de letters op die boot rechts. Het gebouw geeft, met het vergrootglas erbij, de oplossing. Bij het rode pijltje staat nl. Johann Bischof .
Misschien dat er nu iemand is die zich de volgende woorden kan herinneren: "we moeten bosbossen laden bij Bischof in Gdynia".

Afbeelding
Tinus Brand
Berichten: 178
Lid geworden op: 01 jan 2006 15:38
Locatie: Wormer

Bericht door Tinus Brand »

Mannen,

In Gdynia stonden de bosbessen niet in pakhuizen maar werden rechtstreeks uit het binnenland per wagons (met een stoomloc ervoor) op de kade aangevoerd en direct vanuit de wagons met het handje op pallets gezet en de pallets werd dan geladen.

Pikken was er niet bij :wink: want er stonden nogal wat militairen omheen :twisted:

Maar eenmaal aan boord kon je na weken geen bosbes meer zien.
Bosbessen-pap; -vla; -pudding; -saus; - over het vlees of kip, ja de kok was creatief, 't kwam je neusgaten uit. :!:

met groet,
Tinus
Herman
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:12
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Herman »

NC is het visserij nummer van Cuxhaven, want als je goed leest staat er NC en geen NE.
gr.herman

Nog even verder aan het zoeken geweest ben ik er achter gekomen. Dat LE staat voor Finkenwerder.
gr.herman
Harry Bernd

Bericht door Harry Bernd »

Herman,
Finkenwerder is HF,Hamburg Finkenwerder.
Harry
Herman
Berichten: 144
Lid geworden op: 30 dec 2004 22:12
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Herman »

Sorry Harry.een letter verkeerd het moet zijn Finkenwarden.
gr.Herman
Plaats reactie