Pagina 15 van 47

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 11 apr 2017 17:09
door Louis O.
Geloof niet in een diepgang van 32 m voor de " MOL Triumph "

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 11 apr 2017 17:31
door Roy
Ik kom met je mee Louis !.
Zelfs een holte van 32 m. lijkt mij aan de hoge kant. Misschien dat mensen die meer kijk op die grote containerbakken hebben hier meer over kunnen vertellen. :roll: :wink:

m.v.g., Roy

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 11 apr 2017 19:42
door Theo Horsten
Het is ook geen diepgang van 32 meter, maar "depth" dat is de holte en die is toch echt 32 meter en 80 centimeter. Dat is niet bijzonder. Een normale VLCC van 300.000 DWT heeft een holte van 28 meter, maar dt schip is een 70 meter langer en 7 meter breder dan een dergelijke VLCC, dus dan is 4 meter meer holte niet zo erg veel. Think big, man! :D

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 11 apr 2017 20:41
door Roy
Het is onderhand allemaal niet meer te bevatten hoe groot dergelijke schepen blijken te zijn.
Ik heb er in praktische zin ook dan ook nooit iets mee te maken gehad. Houden zo............. :roll: 8) .

m.v.g., Roy

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 11 apr 2017 21:57
door Theo Horsten
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik begonnen ben als superlichte lichtmatroos op een bootje van 300 ton en veertig jaar later eindigde op 300.000 ton. Ik ben tegen de staatsietrappen van tientallen VLCC's opgeklommen en in even zovele tanken en pompkamers afgedaald. Ik heb er twee zelf als kapitein gevaren. Ik vond het indrukwekkende schepen en het mooiste vond ik dat het ook nog echt schepen bleken te zijn. Als je daar eenmaal een poosje op rondstruint en mee vaart, ben je heel snel aan het formaat gewend, maar er waren twee zaken die me telkens weer imponeerden: de machinekamer van een dergelijk schip en die enorme centertanks. Als ik daar onderin stond, minstens 24 maar vaker 28 meter diep, dan deed me dat telkens weer denken aan een kathedraal. Die diepte van 26 meter is me altijd bijgebleven - dat is ook een hoop trappen naar beneden in het donker - en zdoende kan ik me een holte van 32 meter heel goed voorstellen. Voor mij zijn er na al die jaren eigenlijk maar twee soorten schepen overgebleven waar ik graag mee te maken had en morgen weer mee zou willen varen en dat zijn kleine schepen van zo'n 500 hooguit 700 ton met een machientje van 200 of 500 pk en die giganten van minstens 200.000 maar liever nog wat groter en iets van 20.000 pk daar beneden. Ik volg de moderne ontwikkelingen op de voet en ik vind het nog altijd bar interessant.

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 11 apr 2017 22:35
door Louis O.
Gaat mij meer om de vertaling, steekt ruim 32 m diep, Theo.

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 12 apr 2017 09:16
door Binnenvaart
Dat de haven van Rotterdam een van de grootste ter wereld is, weet elke Nederlander.

DE HAVEN VAN ROTTERDAM

Een ode aan de Rotterdamse haven! | De Haven van Rotterdam

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 12 apr 2017 15:22
door Binnenvaart
Op tankschepen worden onder risicovolle omstandigheden werkzaamheden uitgevoerd, zoals bijvoorbeeld laswerkzaamheden in besloten ruimtes.

Inspectie gaat laswerkzaamheden op tankschepen controleren

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 13 apr 2017 15:35
door Binnenvaart
Update | Een bijzondere maritieme operatie vandaag in de Rotterdamse haven.

Bijzondere operatie: Chinees schip levert enorm olieplatform af in de Rotterdamse haven

Re: Het nieuws van 2017.

Geplaatst: 14 apr 2017 10:28
door OLAU-ferry-liefhebber
Enkele jaren terug viel er iets te kiezen en was er concurrentie op de veerdienstlijn Harlingen-Terschelling. Sinds 2014 is het de machtige rederij Doeksen met hulp van de overheid gelukt om één van de twee concurrerende rederijen een rendabele bedrijfsvoering nagenoeg onmogelijk te maken en uiteindelijk uit te kopen.

Er is sindsdien nog één scherp concurrerende rederij over en dat is rederij Waddentransport, die behalve een lijndienst Harlingen-Vlieland-Terschelling op klantverzoek ook andere transporten uitvoert.

Als het aan Gemeente Harlingen ligt wordt ook deze reder hun bedrijfsvoering onmogelijk gemaakt. Het meest recente artikel hierover in de pers:
Zwijgen Harlingen over Willemshaven ‘pijnlijk’