Heb een aantal jaren geleden een rondreis met de Lofoten gemaakt. De B&W heeft wel een probleem gehad. De 7e cylinder is losgekomen en die hebben ze met platen en krammen er weer aangezet. Je gelooft je ogen niet als je het ziet.
groeten,
E.
De machinekamer, incl. welke motor?
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Ik weet niet precies wat de oorzaak was en welke schade ontstond. Een gescheurd blok zou kunnen. Met metalock zijn al heel wat bijzonder reparaties uitgevoerd. De foto's zijn te vinden via Google. Ik heb zelf een keer de reparatie van een groot condensor-deksel meegemaakt. Prima resultaat. Weet u ook wat de oorzaak was. Wel interessant.
Grt.
Anne
Grt.
Anne
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Geen idee, maar dat er enorme krachten in het spel zijn geweest is duidelijk.
Een vreter of een gebroken drijfstang de ongelukkig vastslaat zou mogelijk zijn, maar dat is gissen.
Grt,
Ed
Een vreter of een gebroken drijfstang de ongelukkig vastslaat zou mogelijk zijn, maar dat is gissen.
Grt,
Ed
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Ed,
Bedankt, ik begrijp het. Er zijn diverse mogelijkheden.
Grt.
Anne
Bedankt, ik begrijp het. Er zijn diverse mogelijkheden.
Grt.
Anne
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Is een krukas van zo'n grote motor nog wel goed uitgelijnd te krijgen ?.
Ik bedoel, de zaak kan dan wel gekramd zijn maar treden er evengoed niet zulke zware krachten op dat de laatste cilinder toch wat gaat "zwabberen" ?. Per slot van rekening hangt daar ook het vliegwiel nog eens aan !.
m.v.g., Roy
Ik bedoel, de zaak kan dan wel gekramd zijn maar treden er evengoed niet zulke zware krachten op dat de laatste cilinder toch wat gaat "zwabberen" ?. Per slot van rekening hangt daar ook het vliegwiel nog eens aan !.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 4579
- Lid geworden op: 28 okt 2006 21:24
- Locatie: Sneek
- Contacteer:
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Roy, ik heb diverse reparaties met de Metalock methode meegemaakt. De fabrikant geeft aan dat het sterker wordt dan voor de schade en ik geloof hem.
Voor wat betreft de oorzaak: In een gegoten blok kunnen ook vermoeidheids- of verouderingsprocessen ontstaan.
Voor wat betreft de oorzaak: In een gegoten blok kunnen ook vermoeidheids- of verouderingsprocessen ontstaan.
Gert
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
- Varen is leven. -
Op mijn website https://aa-planadvies.nl/ vind je alles over mijn bedrijf.
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Ik geloof je direct Gert. Metalock heeft inderdaad een dijk van een naam.
Je geeft het ook al aan, metaalmoeheid kan ook een rol meespelen, of al gespeeld hebben.
Ik vraag me al geruime tijd af hoe dergelijke problemen met museale schepen opgelost, dan wel voorkomen, moeten worden.
Zelf beginnen we ook in alle hoeken en gaten te kraken. Iets waar je op je 18e nooit rekening mee hield..............
m.v.g., Roy
Je geeft het ook al aan, metaalmoeheid kan ook een rol meespelen, of al gespeeld hebben.
Ik vraag me al geruime tijd af hoe dergelijke problemen met museale schepen opgelost, dan wel voorkomen, moeten worden.
Zelf beginnen we ook in alle hoeken en gaten te kraken. Iets waar je op je 18e nooit rekening mee hield..............
m.v.g., Roy
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Hallo Roy,
Misschien Metalock voor 65 plus in het basispakket.
Grt.
Anne
Misschien Metalock voor 65 plus in het basispakket.
Grt.
Anne
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Is er onder de aanwezige "machinisten" van het forum iemand die meer over deze Stork Hesselman dieselmotor weet te vertellen?
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Blijkbaar 50 pk per cilinder .
Maar als het allemaal het zelfde type was dan konden ze er zeker ook meer uithalen ,anders zou je een 16 cil. moeten hebben en dat werd in die tijd toch niet gedaan .
Hesselman was een Zweedse constructeur die aan meerdere motortypes zijn naam verbond en ook bij andere fabriekanten o.a. AEG in Berlijn.
Groet Jan
https://www.youtube.com/watch?v=rxyKRmxb9lc
Maar als het allemaal het zelfde type was dan konden ze er zeker ook meer uithalen ,anders zou je een 16 cil. moeten hebben en dat werd in die tijd toch niet gedaan .
Hesselman was een Zweedse constructeur die aan meerdere motortypes zijn naam verbond en ook bij andere fabriekanten o.a. AEG in Berlijn.
Groet Jan
https://www.youtube.com/watch?v=rxyKRmxb9lc
- Bijlagen
-
- stork.jpg (221.37 KiB) 1714 keer bekeken