Volgens mij, op de foto af te gaan is het een 8M43 zoals deze in al deze schepen van Beluga en JR gegaan zijn.
Gr Karel
De machinekamer, incl. welke motor?
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Karel,
Klopt als een cilinderbus.
De schepen kloppen.
Het type heb ik geen verstand van.
Henk M
Klopt als een cilinderbus.
De schepen kloppen.
Het type heb ik geen verstand van.
Henk M
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Kan iemand mij vertellen welk merk (evt. type) keerkoppeling dit is?
Alvast bedankt voor al het denkwerk
een foto's van een ander exemplaar
Alvast bedankt voor al het denkwerk
een foto's van een ander exemplaar
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
-
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 07 sep 2006 11:03
- Locatie: Eindhoven
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Ik dacht van werkspoor, pieter.
Gr. Rob
Gr. Rob
Animo libero Dirigimur
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Dat 'merkje' lijkt wel op een W, maar de S ontbreekt. Zelf dacht ik dat het een drietand was, dus dacht ik aan TRIDENT, maar bestaat er een dergelijke keerkoppelingen fabrikant?
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Ik denk dat het Westinghouse moet zijn.
(Zie de tijdlijn bij 1960 of de Flavico)
(Zie de tijdlijn bij 1960 of de Flavico)
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Hij lijkt me wel wat klein, maar zou het een Brevo koppeling kunnen zijn ?.
m.v.g. Roy
m.v.g. Roy
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Ik ben me niet 100% zeker, maar volgens mij wordt de schroefas gewoon los gehaald.
Het lichten van de schroefas is namelijk een noodzakelijkheid wanneer men de pokhouten schenen in de glandloopbus of de witmetalen voeringen van de schroefaslagers wilt vervangen.
Iets of wat informatie kan men vinden in Samenstelling (en Onderhoud) van Binnenvaartschepen door A. Spruijt (eerste druk teminste, maar in de laatste druk niet!)
Het lichten van de schroefas is namelijk een noodzakelijkheid wanneer men de pokhouten schenen in de glandloopbus of de witmetalen voeringen van de schroefaslagers wilt vervangen.
Iets of wat informatie kan men vinden in Samenstelling (en Onderhoud) van Binnenvaartschepen door A. Spruijt (eerste druk teminste, maar in de laatste druk niet!)
Pieter Klein, Amsterdam
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Hoe meer je weet, hoe beter je beseft dat er nog zo veel meer te weten valt....
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Had de "Bonaire" ex "Abel Tasman" ook niet zo'n schroef met mogelijkheid om het omhoog te hijsen ?.
m.v.g. Roy
p.s. Kijk maar eens op de site https://www.stichtingbonaire.nl
Dat schept direct duidelijkheid.
m.v.g. Roy
p.s. Kijk maar eens op de site https://www.stichtingbonaire.nl
Dat schept direct duidelijkheid.
Re: De machinekamer, incl. welke motor?
Volgens mij moet je denken in de richting van de, uit de binnenvaart bekende z.g.n. 'lamme arm' constructie.
Groeten,
Bert de Boer
Groeten,
Bert de Boer