R.Konigers schreef:......Zoals vele kapitein-eigenaars , redde Wildeman het ook niet begin 80e jaren. In 1983 werd de reder failliet verklaard en werd de Pechudo geveild. Scheepvaartmij. Daan kocht het schip en werd omgedoopt in Udo (managers Wijnne & Barends).....
R.Konigers schreef:In 1978 leverde Scheepswerf Bijlholt , Foxhol bnr.604 de Terona en in 1979 het zusterschip Tromp , bnr.605 op.
Deze schepen waren besteld door VSB , Rotterdam (Verenigde Scheepvaart Bedrijf)...........
Met het stuurhuis en de dubbele schoorstenen weken de schepen af van de standaard. ...
hank schreef:Waarschijnlijk de laatste foto van de Engel Klein:
@Hank, toch niet de laatste foto, dreef ze op jouw foto nog, op deze foto heeft ze op de leeftijd van35 jaar wel haar laatste rustplaats gevonden.
rose mystica 1979 ex viga ex iberica ex celtic navigator ex wilant ex marant ex engel klein werf barkmeijer stroobos foto nigeria eind 2014.jpg (67.25 KiB) 1919 keer bekeken
Beck's Velox & Viscount heb ik in het lijstje met type II voorbij zien komen. Maar Beck had later nog wat vergelijkbare schepen: Globe, Noblesse, Victress, Triton & Triumph.
Weet iemand ook hoe die in dit ontwerp passen?
Ik kom hier op omdat een Britse kennis mij vroeg of de Ben Varrey ex Triumph ook een zusje had (gehad). Dat is de Triton, later Trinity.
Hartelijke groet,
---Peter.
Dank je, Jaap.
De Paul Brinkman lijkt er heel veel op, ja. Mijn Britse kennis dacht zich te herinneren dat er meer dan één Becks boot was, daar ging het hem om. Dat was de Triton.
Maar misschien was er wel een Conoschip 1500 type IV, oftewel een vervolg op type II?
Hartelijke groet,
---Peter.
Hoe is het nu uiteindelijk met de "Terona" afgelopen ?.
Die is in januari 2005 als "Michail" met problemen de Europoort binnen gesleept. Maar wat is het vervolg ?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het schip nog bestaat, maar het hoe en wat is mij niet bekend.
Bij wie wel ?.