Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

van: www.kustvaartforum.com
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
In 1983 kwam de Amie in management van Gouwens..het schip was van Mij.Ewout , Rotterdam (een werkmaatschappij van de Ned.Hyp.Bank NV)...die het schip al een jaar geleden terug had gevorderd van de laatste eigenaren. het schip werd omgedoopt in Vlotter (thuishaven Rotterdam).
In 1983 verdween de Belmar (van dhr.de Mos) naar de sloop.
Mvrgr. Roelof
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
De Humber 1 werd in 1984 verkocht aan Pegasus Bay Maritime Inc. Panama als Rio Minho , managers Gouwens.
En in mei 1984 werd de Vlotter verkocht aan Otter Shipping , Malta als Otter (managers onbekend , vermoedelijk wel Nederlandse belangen).
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

Ook in 1984 verdwenen de Adriatic en kwam voor onbekende managers in vaart als Adriatic II en de Olinda I ging in management bij HVA Coasting...en de Rio Minho werd verkocht als Humber.

De Don ,Dego ,Grenar en Medway I in eigendom van Gouwens werden in 1984 door de bank in beslag genomen en doorgeschoven naar Ewout ,Rotterdam.
de Don werd al snel verkocht als La Paz
de Dego werd verkocht als Deco (Ned.belangen)
de Grenar werd verkocht als Kim
de Medway 1 werd pas in 1985 verkocht.

Wat met de Frederique Leonie gebeurd is..is niet duidelijk , blijkbaar bleef die buiten schot bij het faillisement...hier komen we nog op terug.
Afbeelding
De Frederique Leonie als Vilm.
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

Afbeelding
Nog even een foto van de Medway 1...mooi scheepje.
Mvrgr
Roelof
Peter Rommen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2017 13:28

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door Peter Rommen »

Ik heb nog un foto van de olinda dat hij de haven binnen vaarde in Portugal Porto leixöes, zal hem is zoeken als ik hem inderdaad dan horen jullie het nog.! Heb daar in 1982 op gewerkt, en nadien hebben ze nog een boot bij gekocht de lapas, was in '84 of '85 Gr Peter
R.Konigers
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 dec 2004 23:35

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door R.Konigers »

Hartelijk dank Peter voor je reactie...alles is welkom...en dat van de Lapas is even nieuw voor mij..
ik had lang geleden contact gehad met iemand van deze club , maar die was niet zo happig om mee te werken.
Groeten ,
Roelof
aanvulling : waarschijnlijk gaat het om de La Paz...beter bekend als ex Boekanier 1 (de ex duitse Tide)..heeft gevaren onder deze naam in 1984-1989.
Peter Rommen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2017 13:28

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door Peter Rommen »

Heb je een gewoon email adres ik kan niks plaatsen hier, mijn email is p.rommen@scarlet.be dan stuur ik ze via mail, heb zelfs mijn eerst loonstrook terug gevonden 1983 was dat dus ik zat er een jaar langs.
Ben
Berichten: 10399
Lid geworden op: 31 dec 2004 16:46
Locatie: Goutum

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door Ben »

Peter Rommen schreef: 04 apr 2017 15:42 Ik heb nog een foto van de olinda I dat hij de haven binnen vaarde in Portugal Porto leixöes, zal hem is zoeken als ik hem inderdaad dan horen jullie het nog.! Heb daar in 1982 op gewerkt.....................
olinda I 1963 ex trent ex clarissa w ex albert s 1 ex komet  werf sietas neuenfelde.jpg
olinda I 1963 ex trent ex clarissa w ex albert s 1 ex komet werf sietas neuenfelde.jpg (102.01 KiB) 3083 keer bekeken
Peter Rommen
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2017 13:28

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door Peter Rommen »

Foto uit '83 de scheeps kok hangt op de reling, de loods kwam aan boord, en ik sta op de brug achter het eerste raam.!
Roy
Berichten: 4731
Lid geworden op: 06 feb 2011 20:32

Re: Gouwens Engineering & Shipping, Krimpen ad IJssel.

Bericht door Roy »

Vreemd dat de kok de loods uitgeleide doet dan wel aan boord helpt en de weg wijst............... :?: :roll:

m.v.g., Roy
Plaats reactie