Dat is een hele goeie vraag Roy, waar ik zo gauw geen antwoord op heb.
Misschien hoopte de rederij nog op een nieuw contract, er zijn trouwens ook nieuwe schepen verwacht dit jaar en zijn er vijf uit de vaart genomen.
Ik zal eens een mailtje sturen naar de mensen de dichter bij het vuur zitten.
Ik houd je op de hoogte.
Ik heb nog een waarschijnlijk zinloose rede, en was de laatste reis naar de boven meren en kon het schip voor de winter niet meer beneden Montreal komen,of werd er over de schroootprijs gepraat.
Sommige dingen zijn soms onbegrijpelijk in de scheepvaart wereld.
Er zijn zo veel excuses die wij als leek kunnen verzinnen, maar vele malen de plank misslaan.
Ik heb onderstaaande vraag geplaatst:
Question,
Why was the "Algomarine" not at the end of shipping season 2015 send to a port on the St.Lawrence River or towed over seas to the breakers before the Seaway closed.
That would have saved the company harbor dues for lay up during the winter months or was the ship used for winter storage and made money during that time.
Kind Regards,
John van der Doe
Fergus, ON.
Het Welland Canal.
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Het Welland Canal.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Het Welland Canal.
Bedankt voor de gedane moeite Jan.
We gaan het mogelijke en verlossende antwoord gewoon afwachten......
m.v.g., Roy
We gaan het mogelijke en verlossende antwoord gewoon afwachten......
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Het Welland Canal.
Hier een antwoord Roy van een persoon die onder de schuilnaam 'Guest' schuil gaat. Misschien komen er nog meer.
I'm not sure what the reasoning was for laying up Algomarine in Goderich before the Seaway closed, but..
One of the reasons they don't prefer to do ocean tows in the fall and winter months is because it can be quite nasty out there during those months.
Thomas Wilson - Sank on way to breaker
Red Wing - Almost lost on way to breaker
Rimouski - Broke in half on way to breaker and sank.
Seaway Queen - Started losing rivets,taking on water and almost sank on way to breaker.
Algoport - Broke in half and sunk on way to China for refit
I'm not sure what the reasoning was for laying up Algomarine in Goderich before the Seaway closed, but..
One of the reasons they don't prefer to do ocean tows in the fall and winter months is because it can be quite nasty out there during those months.
Thomas Wilson - Sank on way to breaker
Red Wing - Almost lost on way to breaker
Rimouski - Broke in half on way to breaker and sank.
Seaway Queen - Started losing rivets,taking on water and almost sank on way to breaker.
Algoport - Broke in half and sunk on way to China for refit
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Het Welland Canal.
Dat zou een plausibele verklaring kunnen zijn Jan.
Eerlijk gezegd had ik dat ook overwogen, maar ik meende gelijk dat het schip dan wel op tijd dowstream, dus voorbij Montreal of Quebec, een ankerplaatsje gekregen i.p.v. opleggen in een dure haven.
Maar goed, misschien komen er nog andere gezichtspunten naar voren.
't Blijft dus min of meer spannend.
m.v.g., Roy
Eerlijk gezegd had ik dat ook overwogen, maar ik meende gelijk dat het schip dan wel op tijd dowstream, dus voorbij Montreal of Quebec, een ankerplaatsje gekregen i.p.v. opleggen in een dure haven.
Maar goed, misschien komen er nog andere gezichtspunten naar voren.
't Blijft dus min of meer spannend.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Het Welland Canal.
@Roy,
Heb geen meer antwoorden gekregen op de vraag van jouw, maar wel gelezen dat de "ALGOMARINE" nog een lading zout geladen in Goderich naar Montreal heeft gebracht op de laatste reis door de Seaway.
Noticed today on the Port of Montreal's website that her name has now been shortened to just Mari and she is also now registered from Sierra Leone as well same as the Algoma Navigator which has had their name shortened to just plain Navi. The tug Diavlos Pride is expected to arrive in Montreal around May 16.
DIAVLOS PRIDE
de sleepboot die het schip naar Turkije zal slepen.
Heb geen meer antwoorden gekregen op de vraag van jouw, maar wel gelezen dat de "ALGOMARINE" nog een lading zout geladen in Goderich naar Montreal heeft gebracht op de laatste reis door de Seaway.
Noticed today on the Port of Montreal's website that her name has now been shortened to just Mari and she is also now registered from Sierra Leone as well same as the Algoma Navigator which has had their name shortened to just plain Navi. The tug Diavlos Pride is expected to arrive in Montreal around May 16.
DIAVLOS PRIDE
de sleepboot die het schip naar Turkije zal slepen.
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Het Welland Canal.
Hier doen we het dan mee Jan.
Bedankt voor de gedane moeite.
Wat overblijft is het gegeven dat men in Canada / U.S.A. deze schepen ook aan kan om te slopen. Dus waarom een sloper zo in kan schrijven dat ook een sleepreis + verzekering nog uit kan, is misschien een nog grotere rebus.
Maar, zoals gezegd, hier doen we het mee.
Op naar het volgende vraagstuk.
m.v.g., Roy
Bedankt voor de gedane moeite.
Wat overblijft is het gegeven dat men in Canada / U.S.A. deze schepen ook aan kan om te slopen. Dus waarom een sloper zo in kan schrijven dat ook een sleepreis + verzekering nog uit kan, is misschien een nog grotere rebus.
Maar, zoals gezegd, hier doen we het mee.
Op naar het volgende vraagstuk.
m.v.g., Roy
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Het Welland Canal.
Steamer Alpena back in service after December fire
5/22 - The 1942-vintage steamer Alpena, reentered service Saturday, departing Bay Shipbuilding at Sturgeon Bay, Wis., after repairs from what could have been a career-ending fire last December.
According to AIS, the Alpena is bound for her namesake port to load.
Alpena was in the drydock at Bayship for inspection and maintenance when a fire broke out in the aft end the night of Dec. 11, 2015. Crews from nine fire departments responded to the blaze and there were no injuries. Fire officials said the blaze had nothing to do with the work being done on the vessel, but rather with faulty wiring on an aft mooring winch.
The former Leon Fraser, owned by Inland Lakes Management Inc. of Alpena, Mich., is the oldest steam-powered vessel operating on the Great Lakes.
Foto: Roger Lelievre/FB.
als "Leon Fraser"
5/22 - The 1942-vintage steamer Alpena, reentered service Saturday, departing Bay Shipbuilding at Sturgeon Bay, Wis., after repairs from what could have been a career-ending fire last December.
According to AIS, the Alpena is bound for her namesake port to load.
Alpena was in the drydock at Bayship for inspection and maintenance when a fire broke out in the aft end the night of Dec. 11, 2015. Crews from nine fire departments responded to the blaze and there were no injuries. Fire officials said the blaze had nothing to do with the work being done on the vessel, but rather with faulty wiring on an aft mooring winch.
The former Leon Fraser, owned by Inland Lakes Management Inc. of Alpena, Mich., is the oldest steam-powered vessel operating on the Great Lakes.
Foto: Roger Lelievre/FB.
als "Leon Fraser"
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Re: Het Welland Canal.
Mooi positief bericht Jan !.
Fraaie foto trouwens ook...........
m.v.g., Roy
Fraaie foto trouwens ook...........
m.v.g., Roy
Re: Het Welland Canal.
Yep, daar word je helemaal blij van!
-
- Berichten: 8531
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:02
- Locatie: Fergus, ON
- Contacteer:
Re: Het Welland Canal.
450 feet under Lake Michigan, classic car cache rests in frigid silence
The world's largest collection of 1929 and 1930 Nash Motors automobiles exists not in a museum, but rather entombed in the frigid depths of Lake Michigan.
The cars, 268 of them, are lashed in rows inside and crumpled in a heap next to the wreck of the SS Senator, a Great Lakes steamship that rests for eternity in an uncharted sinkhole about 15 miles east of Port Washington, Wis.
The Senator, which sank during the final days of the Roaring Twenties as the country was plunging into the Great Depression, sits upright nearly 450 feet down; so deep that few, if any, divers will ever see her in person. Her collection of vintage autos once bound for Detroit join the pantheon of ships, airplanes, submarines, train cars and other vehicles of yesteryear that populate the bottom of Lake Michigan.
"Those cars on the inside are in pretty good condition," said Tamara Thomsen, a maritime archeologist and shipwreck diver with the Wisconsin Historical Society who surveyed the Senator wreck in November.
By Garret Ellison | gellison@mlive.com
The world's largest collection of 1929 and 1930 Nash Motors automobiles exists not in a museum, but rather entombed in the frigid depths of Lake Michigan.
The cars, 268 of them, are lashed in rows inside and crumpled in a heap next to the wreck of the SS Senator, a Great Lakes steamship that rests for eternity in an uncharted sinkhole about 15 miles east of Port Washington, Wis.
The Senator, which sank during the final days of the Roaring Twenties as the country was plunging into the Great Depression, sits upright nearly 450 feet down; so deep that few, if any, divers will ever see her in person. Her collection of vintage autos once bound for Detroit join the pantheon of ships, airplanes, submarines, train cars and other vehicles of yesteryear that populate the bottom of Lake Michigan.
"Those cars on the inside are in pretty good condition," said Tamara Thomsen, a maritime archeologist and shipwreck diver with the Wisconsin Historical Society who surveyed the Senator wreck in November.
By Garret Ellison | gellison@mlive.com
Vriendelijke groet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet
Jan.
Varen is noodzakelijk
Leven niet