De Falco ligt in Terneuzen bij het terrein van de voormalige T.S.M. werf.
In 1982 werd de Falco naar Belgie omgevlagd ,de werf bestond toen al niet meer.
Hank.
Verbrandings- en stort/vuilwater schepen
Re: Verbrandings- en stort/vuilwater schepen.
Ik kan mij nog wel herinneren dat ik bij een goede vriend langs ging, eind jaren `80,
die was aan het klussen op van die opkoopschepen in een zijkanaaltje op de moerdijk,
en daar lag ook een verbrandings-schip Vesta, en hij me daar ook nog een rondleidingje gaf.
Helaas was het nog geen digi-tijdperk en heb ik geen foto`s ervan..
die was aan het klussen op van die opkoopschepen in een zijkanaaltje op de moerdijk,
en daar lag ook een verbrandings-schip Vesta, en hij me daar ook nog een rondleidingje gaf.
Helaas was het nog geen digi-tijdperk en heb ik geen foto`s ervan..
Op zee is alles in beweging.........dat staat vast!
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 apr 2008 21:43
- Locatie: Hellevoetsluis/Doha - Qatar
Re: Verbrandings- en stort/vuilwater schepen.
Was de ATM, voordat ze in zich in Moerdijk vestigde, ook niet betrokken bij een verbrandingsschip. Iets van Vulcanus staat me bij.
Gr, Jan
Gr, Jan
Bij rustig weer kan iedereen gemakkelijk
stuurman zijn.
stuurman zijn.
Re: Verbrandings- en stort/vuilwater schepen.
VESTA
Lehnkering A.G., Duisburg.
Sterkrade A.G.Rheinwerft Walsum, Duisburg.
1991= Spauwer,
14-11-'95= Gekapseisd t.h.v. Oostende in Pos 51'18" NB 2'34" OL nabij de Middelkerkebank.
Re: Verbrandings- en stort/vuilwater schepen.
@Leen, ik zoek me rot bij Miramar om een Rose Marie-S, maar ik niets vinden.louwerse schreef: Vanuit Rotterdam waren er een tweetal die regelmatig de waterweg uit gingen, een naam kan ik mij nog
wel direct kan herinneren, het was de Rose Marie-S, die die met een zusterschip het nodige heeft gedumpt voor de Nederlandse kust.
Re: Verbrandings- en stort/vuilwater schepen.
Ben.
Rose Marie-S werd volgens mij anders geschreven.Kan het even niet vinden, ben zoekende.
Kathe H en de Laumuhlen waren twee andere schepen die van de Waalhaven naar zee voeren.
Hank.
Rose Marie-S werd volgens mij anders geschreven.Kan het even niet vinden, ben zoekende.
Kathe H en de Laumuhlen waren twee andere schepen die van de Waalhaven naar zee voeren.
Hank.
Re: Verbrandings- en stort/vuilwater schepen.
Zoeken op Rose Marie S, streepje(s) er tussen, maar niet aan de punt achter de S gedacht .Ben schreef:ik zoek me rot bij Miramar om een Rose Marie-S, maar ik niets vinden.
IDNo: 7224277 Year: 1972 Name: ROSE-MARIE S. Flag: DEU Tons: 498 DWT: 1270 Length overall: 71.3 LPP: 67.5 Beam: 11.6 Builder: Gutehoffnungshutte, Duisburg
Subsequent History: 94 NORSEL 09: SCAN MASTER
Re: Verbrandings- en stort/vuilwater schepen.
Ben,
Gelukkig zie ik dat Huug het probleem al heeft opgelost, de andere was inderdaad de Kathe H, beide coasters voeren vanuit Rotterdam naar zee, geladen om weer heel snel leeg terug te komen.
Ze deden beiden minimaal 3 a 4 reizen per week. Was ook goed voor het registreren van schepen die Rotterdam binnen kwamen bij Dirkzwager, een zo'n schip kwam dus gemiddeld op jaarbasis minimaal 150 keer binnen, zal wel vrijgesteld zijn van loods na al die reisjes.
Leen Louwerse
Morgen is vandaag gisteren
Gelukkig zie ik dat Huug het probleem al heeft opgelost, de andere was inderdaad de Kathe H, beide coasters voeren vanuit Rotterdam naar zee, geladen om weer heel snel leeg terug te komen.
Ze deden beiden minimaal 3 a 4 reizen per week. Was ook goed voor het registreren van schepen die Rotterdam binnen kwamen bij Dirkzwager, een zo'n schip kwam dus gemiddeld op jaarbasis minimaal 150 keer binnen, zal wel vrijgesteld zijn van loods na al die reisjes.
Leen Louwerse
Morgen is vandaag gisteren
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10 apr 2008 21:43
- Locatie: Hellevoetsluis/Doha - Qatar
Re: Verbrandings- en stort/vuilwater schepen.
Ze waren niet geheel vrijgesteld van loodsplicht.
Alleen geladen (uitgaand) moest er een loods aan boord zijn.
Binnenkomend waren ze vrijgesteld van loodsplicht.
Het was geen straf om deze scheepjes te doen. Meestal 5 uur s 'morgens aan boord. Koffie warm, krantje lag klaar.
Gr,
Jan
Alleen geladen (uitgaand) moest er een loods aan boord zijn.
Binnenkomend waren ze vrijgesteld van loodsplicht.
Het was geen straf om deze scheepjes te doen. Meestal 5 uur s 'morgens aan boord. Koffie warm, krantje lag klaar.
Gr,
Jan
Bij rustig weer kan iedereen gemakkelijk
stuurman zijn.
stuurman zijn.